טיול מועדון רקסטון להרי ירושלים, יוני 2019

טיול ראשון של מועדון רקסטון בחסות טלקאר - יבואנית סאנגיונג לישראל. היעד הנבחר – שורה של מעיינות לאורך הדרכים העולות לירושלים. היה רטוב

בערב שלפני הטיול, חרשתי את מדפי הסופרמרקט והעמסתי את העגלה בכל טוב: משקאות קלים, פירות, חטיפים מלוחים, מטבלים, עוגות ודברים מתוקים נוספים וגם משהו קטן עבור הילדים שיגיעו לטיול. בבוקר הכנסתי שתי צידניות מלאות בכל הצ'ופרים האלה, אותם מימן היבואן, לתוך הרקסטון החדש שהועמד לרשותי ויצאתי לדרך. נקודת המפגש: תחנת הדלק הסמוכה למסילת ציון.

בשעה היעודה, כולם כבר נמצאים. תדריך על המסלול, הנחיות בטיחות ושמירה על נוהל שיירה, חלוקת מכשירי קשר ואנחנו נכנסים כמעט מידית לשטח, לחלק המזרחי של דרך הג'יפים, היא דרך בורמה. בשל עבודות תשתית שנערכו בצמוד לדרך היא עברה מקצה שיפורים כדי לאפשר נסיעה נוחה לרכבי העבודה, והרקסטונים אינם נדרשים אפילו לשילוב ההנעה 4X4 כדי להתקדם.

השילוב מתבצע רק בפנייה לכיוון משלט 16, כשהדרך הופכת למעט יותר תובענית. בנקודת התצפית הסמוכה למשלט אנחנו עוצרים, למבט מדהים לעבר כביש 1 ושער הגיא. קצת מור"ק על המקום, המצור על ירושלים בתקופת מלחמת העצמאות, השיירות ופריצת דרך בורמה, וגם הסברים על המקומות הנשקפים מהנקודה. ניצלנו את העצירה גם להיכרות ראשונית בין המטיילים ולחלוקה של כובעים הנושאים את סמל הרקסטון.

מכאן המשכנו בנסיעה קצרה לפינה מוצלת עם שולחנות קק"ל, בה פרשנו את התקרובת, לצד האוכל שהביאו המטיילים עצמם. ארוחת הבוקר התנהלה בניחותא, ובמהלכה העמיקו המשתתפים את ההיכרות ביניהם. תה וקפה לקינוח, לצד פרוסת עוגה, ואנחנו שוב בדרך, לירידה לערוץ נחל כסלון.

בעין לימון

כאן פגשנו את המעיין הראשון: עין לימון. הילדים קפצו כמובן למים, והיה לא פשוט ל"שלוף" אותם מהבריכה. העצירה הבאה היתה בסטף, וגם כאן חגגו הילדים עם אינספור מעברים בתוך נקבת המים. נסיעת כביש קצרה הביאה אותנו לציר המעיינות של רכס עמינדב, שם בחרנו מסלול פחות מוכר שעושה דרכו מעל המעיינות. עוד עצירה בnעיינות עוזי ודילוג אל חניון הסמוך ליד קנדי לארוחת הצהריים.

גם בעצירה זו לקחנו את הזמן: המטיילים כיבדו זה את זה באוכל שהביאו, הילדים שיחקו בין העצים והשיחות והסיפורים קלחו. למרות ההצעה להישאר ל"שלף שטונדא", ארזנו הכל והמשכנו לעוד מעיין – עין אל בלד. בניגוד למעיינות הקודמים, בהם השפיעה היתה מועטה, כאן היתה זרימה יפה ובשל כך המים בבריכה היו נקיים וצלולים יחסית.

ושוב שולפים את הילדים, עם הבטחה לעוד מעיין, המפנק ביותר בטיול הזה: עין לבן. מקום מסודר ומטופח בשולי ירושלים, עם שתי בריכות מלאות במים. האחת עמוקה והשנייה רדודה ומיועדת לילדים קטנים.

לאחר השכשוך במים נפרדנו לשלום, כשמהטיילים כבר שואלים על הטיול הבא של המועדון.

תודה לכולם, ותודה לחברת טלקאר יבואנית הרקסטון.