מגוון ג'ימניס ממודלים שונים וברמות שדרוג שונות, גרנד ויטארות וותיקות וקשוחות וחבורת צמאי דעת הגיעו ביום שישי ליום מהנה של הכשרת נהיגה בסיסית בשטח המגוון של שמורת הר חורשן - סיום מהנה לשבוע
מיגוון כלי הרכב שהגיעו ליום הדרכה זה היה באמת גדול וגם ניסיון השטח של הנהגים שהגיעו היה שונה - אתגר למדריכים. כמו תמיד, כדי לדעת להתמודד נכון עם מכשולים שונים שמציב בפנינו הטבע, יש להבין קודם כל כמה עובדות בסיסיות על מבנה הרכב שלנו, להכיר את המכלולים השונים העוזרים לנו בהתמודדות, לדעת לנצל את הנ"ל ולא פחות חשוב - לדעת גם מה לא כדאי לעשות. את כל זה עשינו בהדרכה תיאורטית שפתחה את היום.
לאחר מכן חילקנו את החבר'ה לשתי קבוצות ויצאנו לתרגל....
מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שמורת הר חורשן מספקת לג'יפאים מגוון רחב מאוד של אתגרים, מדרכי עפר מהירות ומשובחות ועד טיפוסי מדרגות/קירות לבעלי מפלצות שטח עם צמיגי 42 אינצ'. בחרנו למשתתפים את השילוב המתאים לרכב ולנהג כך שמצד אחד לא נקשה יותר מדי (או נסכן חלילה את מרכב הג'ימניס הדנדשים) אך מצד שני נאתגר את הנהגים לעשות דברים שכנראה ללא מדריך לא היו עושים.
מדי פעם עצרנו את השיירה כדי לחדד ולהדגים דברים עליהם דיברנו בשלב התיאורטי.
קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:
להשלמת התמונה הסברנו למשתתפים מעט על הציוד שמומלץ שיהיה ברכב של המטייל המתחיל, מעט על חילוץ וגם על שימוש נבון ואחראי במשאב הנהדר של ארצינו הקטנה - הטבע והדרכים שבו.
מקווים שהצלחנו להעביר את המסרים, לתרום לרמת הידע והביטחון של הנהגים ולצרף למעגל הג'יפאים עוד קבוצה של מטיילים אחראייים.
להתראות בשטח.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות