שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח מועדון סוזוקי Jimny ביער בן שמן 2/8/2019

הדרכות נהיגת שטח לסוזוקי Jimny הן אחת מהמהנות שיש, בהן אנחנו המדריכים, צריכים לעבוד בעיקר על הבנתם של המשתתפים את החומר התיאורטי ואחר כך אנחנו נדרשים לעבוד על בלוטות האומץ שלהם תוך כדי תרגול יכולות הנהיגה שלהם בשטח, כי השד הקטן הזה של סוזוקי יודע לעשות הכל ותכל'ס, די בקלות.


פתחנו את הבוקר, בצל העצים של יער בן שמן ולצד מאפים טריים ושתיה קרה, בהדרכה תיאורטית בה דברנו על נושאים רבים מעולם השטח. החבר'ה מקשיבים, שואלים שאלות אבל די ברור שהם כבר רוצים לעלות לרכבים ולצאת לשטח. לנו המדריכים ברור שמחכה לנו יום כיף של רכבי שטח אמיתיים.


התחלנו בעלייה תלולה ומלאה חריצים ומהמורות. כמו תמיד, עוד לפני שאני מוציא מילה, יהיו כמה משתתפים שלמראה העלייה ישחררו לאויר משפט בסגנון "אללה יוסטור.. את זה הוא (אני, המדריך) רוצה שנעלה..?" ואני נהנה מיד להוסיף שלא רק נעלה אלא שגם נרד. עוד כמה הסברים שעושים שכל והיגיון, מעבר להסבר התיאורטי וקדימה לעבודה. בזה אחר זה הם מטפסים למעלה ומנסים להבין מה קרה לעלייה התלולה שהם ראו מלמטה ואיך זה יכול להיות שהם טיפסו אותה בכזו קלות, גם עם ניסיון מועט כל כך. אחר כך גם יורדים ומאחר ואני מתעקש שהם ישלבו ל- Low וינסו גם את פעולת בקרת הירידה כדי שיבינו מה היא עושה ואיך זה מרגיש, הם מסיימים את החלק הזה של התירגול בהפתעה עצומה.



מונחים מעולם הנהיגה בשטח - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל



קישור לכתבות על מערכות הבטיחות ברכב והשימוש בשטח:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק


אנחנו ממשיכים לתרגול של שיפוע צד ומדברים על מה מותר ומה אסור, אני מסביר שהפתרון שאני מציע בא בניגוד מוחלט לאינסטינקטים שלנו כנהגים וכאנשים חפצי חיים ולכן, כל כך חשוב להבין את ההסבר הנכון תוך כדי שיעור קצר מאד בפיסיקה. אגב, הפיסיקה תמיד מנצחת ולכן מומלץ מאד לזרום איתה ועם התנאים שהיא מביאה איתה אחרת, תהיו בצד שמפסיד.


סיכום הטיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח




לאחר הפסקת קפה קצרה, אנחנו ממשיכים לתחנה נוספת של טיפוס עליות וירידות שונות. אנחנו עוברים עליהן אחת אחת ומבינים איך כדאי לעלות ולרדת אותן תוך התחשבות בתוואי הקרקע המשתנה. מאחר ואנחנו בהדרכה הבסיסית אנחנו מתרגלים בפועל רק שתיים מהן, שתיים שמספיקות לשבור מחסום נוסף של פחד ולהפוך אותו לנקודת ביטחון נוספת ברכב המדהים הזה.


תודה ולהתראות בהמשך ובעומק השטח,

דרור ברלי וקובי בצלאל

תמונות מהקבוצה של דרור ברלי:



לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

7 תגובות

1

אורח/ת - רונית נוה

05 באוגוסט 2019 ב 15:24

היה יום מהנה ומעשיר בלווי המדריכם קובי ודרור. קבלנו ידע טכני, טיפים מעולים ורענון כללים לנהיגת שטח אחראית, שלדעתי טובים לנהגים חדשים וותיקים. הכרתי את היכולות של הג'ימני החדש והחתיך שלי...ככה עושים טבילת אבק ראשונה !!!

2

Vadim T

05 באוגוסט 2019 ב 15:37

הדרכה מצוינת!
נותנת את הכלים הבסיסיים לרוכשי רכב שטח עם דגש על סוזוקי ג'ימני כרכב שטח אמיתי אבל קצת שונה מאחרים בגלל הגודל הזהיר. המלצות וטיפים שימושיים. רענון מצויין לכללי בטיחות ונהיגה נכונה.

תודה רבה!

3

slavak

05 באוגוסט 2019 ב 18:48

ההדרכה התיאורטית ואימוני הנהיגה בשטח, היו פשוט נהדרים.
זה נותן לנו הזדמנות לחוות את האפשרויות של ג'ימני, בהנחיית מדריכים מקצועיים.
ואת ההזדמנות לנסות מכשולים שונים.
תודה רבה לכל המשתתפים ובמיוחד למדריכים.

4

EugeneK

05 באוגוסט 2019 ב 23:47

הדרכת הכרות עם יכולות של הרכב החדש. הדרכה שמשלבת תיאוריה עם התנסות מעשית בנהיגת שטח, בליווי של מדריכים מקצועיים שיודעים להעביר את החומר בצורה מקצועית ועניינית, עם דגש חשוב על נושא הבטיחות.
ממליץ בחום.

תודה לכולם.

5

elads14

06 באוגוסט 2019 ב 00:14

הדרכה מעולה! הסברים מקיפים ומעמיקים אשר נתנו תחושת ביטחון בשטח. חהמדריכים נגעו בהמון דברים שלא קשורים ישירות לנושא "נהיגת השטח" אך חיברו אותם וגרמו להבין את הכל בצורה מיטבית. חשוב לציין את האווירה הטובה והסבלנות לכל השאלות
תודה רבה וניפגש בטבע

6

אורח/ת - יוסי

09 באוגוסט 2019 ב 22:50

אין מה להגיד,.
יום מעניין, גם לכאלה שהשטח בשבילם הוא הרגל.
המדריכים ידעו על מה לשים דגשים בשטח ונתנו טיפים טובים.
כדאי ומומלץ.
תודה למדריכים ממועדון 4X4.
תודה לסוזוקי על המתנה המועילה.

7

אורח/ת - אלה

30 באוקטובר 2019 ב 14:29

היה כיף, היה מאתגר, היה שמח והיה חם. תודה רבה​ לדרור על ההשקעה והאכפתיות, על תשומת הלב לכל אחד ואחד מאיתנו. למדנו דברים חדשים, למדנו את הרכבים שלנו, למדנו מה הם מסוגלים לעשות בשטח והם לימדו אותנו להתמודד עם הפחד ולסמוך עליהם. תודה רבה ונתראה בשטח.