יומן מסע – מועדון סובארו דרייב בנחל תבור ורמת סירין, אוגוסט 2019

בעיצומו של הקיץ יצאנו למסלול טיול בלב הגליל התחתון, ושמחנו לגלות שהנחלים זורמים והמעיינות שופעים תודות לחורף האחרון שהיה ברוך בגשמים

מכת השריפות לא פסחה הקיץ על צפון הארץ, ושטחים נרחבים בגליל התחתון, כולל מורדות הר תבור עצמו נשרפו כמעט כליל. כואב הלב לראות זאת מקרוב, אך מרחוק שילוב הצבעים של השחור מהשריפות, הצהוב של העשבייה שקמלה והירוק בערוצי הנחלים בהם זורמים מים – יצרו מראה מרהיב ומעניין.

וכן היו לנו לא מעט מים בטיול, תודות לחורף האחרון שהיה גשום בצורה יוצאת דופן. בשנים קודמות, בחודשי הקיץ שפיעת המעיינות באזור בו טיילנו היתה די דלה, אך בקיץ הנוכחי הם נובעים יפה וכך יכולנו לשכשך רגליים בעין רכש, לידו עצרנו לארוחת הבוקר (והילדים יכלו ממש לטבול בו), וגם מעיין החמישה בו סיימנו את המסלול סיפק חוויית מים עשירה.

בין לבין נסענו לאורך נחל תבור, טיפסנו לכיוון קיבוץ גזית וירדנו שוב למסלול הצמוד לנחל, שבדרך אנחנו חוצים אותו שוב ושוב. נטשנו את הנחל לטובת עלייה לרמת סירין, נסענו לכיוון טורבינות הרוח ועצרנו במצפור נח כנרתי, ממנו נפרש נוף מדהים של עמק הירדן הצפוני, בואכה הכנרת.

את ארוחת הצהריים סעדנו ב"סוכה" הטבעית שיצרו עצי השיזף ליד עין אולם, ומשם המשכנו דרך מעבר לא פשוט לרכבי הסובארו בנחל אולם, לעבר נחל קמה והאתר המקסים של עצי האהבה הסמוך למושב שדמות דבורה. סיימנו כאמור ליד מעיין החמישה, עם שיחה מסכמת על כוס קפה.

תודה לכל המשתתפים ולהתראות בטיולים הבאים.