שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

ה-SUV'S של מרצדס בהרי ירושלים

יבואנית מרצדס החליטה לאתגר את לקוחותיה בירושלים, עם תוואי מסלול שטח פחות שגרתי עבור מרבית המשתתפים. כלי הרכב ממגוון סדרת ה-GL של Mercedes התרגשו פחות

עבור ישראלים רבים נתפס מרצדס כיצרן יוקרה של מכוניות כביש מפנקות, והם אינם מודעים להיסטוריית השטח הענפה של המותג. החל מכלי רכב חסונים לעבודות צבאיות מעייפות, וכלה בכלי שטח מפנקים ויוקרתיים לבעלי ממון שרוצים רכבי שטח, אבל עם סטייל. יבואן מרצדס החליט עבור כמה לקוחות ירושלמים נבחרים כי כדאי להם להרגיש את כלי הרכב שלה, במקום שקרוב לוודאי לא יהיה הבחירה הראשונה שלהם לנסיעת מבחן, בשטח.

לצורך כך התאספנו בסניף כלמוביל בשכונת תלפיות בירושלים, ואחרי כמה מילות פתיחה של מירי, האחראית מטעם היבואן, ולא פחות חשוב כמה אספרסואים, פנינו לכיוון עמק לבן מאחורי גן החיות התנכ"י, לתחילת הטיול. אז נכון, כלי הרכב הקשוח ביותר של מרצדס, הלוא הוא ה-G החסון לא היה בשיירה, אבל מיטב ה-SUV'S של סדרת GL סידר שיירה של כתריסר כלי רכב למופת.

תחילת מסלול השטח היה בערוצו של נחל רפאים, סמוך לעין לבן המוכר לירושלמים רבים, ועלייה לכיוון יד קנדי אשר על רכב לבן. שם פגשנו לראשונה חבורת אופנועי שטח וטרקטורונים, שלא יכלו שלא להרים גבה לנוכח השיירה הבלתי שגרתית. בפעם השנייה שפגשנו אותם לפני עלייה מעט מאתגרת, הרמות הגבה הפכו למטר שאלות אודות השיירה שלנו.

עצירה ראשונה עם שולחן מפנק בשתייה ופירות יבשים, חיכה לנו ביד קנדי יחד עם הסבר זריז על המקום. אתר ההנצחה לזכר נשיא ארה"ב ג'ון פ' קנדי שנרצח בידי מתנקש, נבנה בצורה של עץ שנגדע, כאשר על אחד מעמודיו נמצא אחד מסמלי המדינות של ארה"ב. לא פחות חשוב במקום תצפית נהדרת על מישור החוף ממערב ועל הרי יהודה ממזרח. לאחד מכן המשכנו בציר המעיינות לכיוון היישוב אבן ספיר, כדי לעלות חזרה אל הכיוון ולהמשיך לכיוון המשך השביל המתוכנן לחציית נחל שורק.

כן כן, חציית נחל שורק, עם שיירה של מרצדסים. גם הלקוחות חששו מעט אך לאחר מעבר כלי הרכב הראשון, כולם עשו כן בהנאה רבה. לאחר המעבר התחלנו לטפס אל עבר הר טייסים, בתחילה על שביל נוח ומהודק, שהתחלף בחלק האחרון בעלייה מעט מפותלת ומעט יותר מאתגרת. הכוונה בעיקר לנהגים, המרצדסים התרגשו פחות וטיפסו בקלילות, ללא בעיה כלשהי ואפילו ללא תקר בודד לאורך כל הטיול.

שולחן פינוקים נוסף במצפה המזרחי של הר טייסים, עם התצפית הנהדרת על ערוץ נחל שורק ומסילת הרכבת לירושלים בתוואי העותמאני העתיק, היוו את אקורד הסיום המושלם לטיול מוצלח ללקוחות, שהכירו פן אחר של כלי השטח של מרצדס, גם אם לא במקום הטבעי עבור רובם. הסיום האמיתי היה בארוחה מפנקת במלון כרמים, עם הנוף הנפלא של הרי ירושלים ברקע.