חוצה נגב, ממצפה רמון לאילת.... תוכנן משהו אחד, מזג האוויר ותקלות תיכננו לנו משהו אחר – ויצא מושלם
חוצה נגב תוכנן לרכבים בעלי הילוך כוח. שלושה ימים מטריפים דרך נחל נקרות והערבה, מעלה עשוש, הנחלים הגדולים, מבקעת עובדה ועד אילת...
אבל – כמו בחיים – תכנונים לחוד ומציאות לחוד...
הטיול תוכנן ליום שלישי, מפגש בשעה 08:30 במצפה רמון – ומשם לצאת לנחל נקרות, יום לפני הטיול במהלך בדיקה והעמסה של הג'יפ שלי, גיליתי נזילה מהרדיאטור... ריצה מהירה לבדיקה ואכן יש חור שאינו בר תיקון, זה חייב אותנו לדחות את מועד היציאה של הטיול... ולמחרת הוחלף רדיאטור ונפגשנו במצפה רמון בצהריים.
בבוקר הטיול הגיע עדכון מרשות הטבע והגנים כי הם סוגרים את נחל נקרות מחשש לשטפונות... אז גם מתחילים מאוחר וגם סגרו לנו את המסלול...
למדנו בצבא שכל תכנית הנה בסיס לשינויים, לכן תוך כדי תנועה דרומה שיניתי את המסלול ותאמתי מחדש את כל השטחים.
למצפה רמון הגיעו 12 ג'יפים והתקבצו בחורשה בכניסה לעיר.
לאחר תדריך קצר, הסבר על המסלול חלוקת מכשירי קשר ותדריך בטיחות – יצאנו לדרך.
נסענו לכיוון בורות לוץ ופנינו לנחל ערוד, עצרנו לתצפית מראש מעלה ערוד אל המכתש הגדול ושם גם הוצאנו אוויר מהגלגלים להנעים לנו את הנסיעה בשטח.
משם המשכנו בנסיעה עד חניון הלילה של מצוקי לוץ.
בחניון הלילה התארגנו במעגל רכבים, כל אחד בנה את האוהל שלו ליד הרכב וניגש למלאכת הכנת ארוחת הערב. בסיומה ישבנו ליד המדורה והחלפנו חוויות.
הלילה היה חוויתי מאחר והיתה רוח חזקה ומידי פעם מטחי גשם שביחד נשמעו כמו סופה חזקה ואימתנית...
בבוקר כשיצאנו מהאוהלים הכל היה יבש.
יצאנו לדרך לאחר קיפול האוהלים והציוד וכמובן תדריך ליום החדש. נסענו עד כביש 10, לחיילים ששמרו על הכביש לא היה מפתח לשער ולכן עלינו על הסוללה שמצידו וחצינו כולם לכביש.
נסענו דרומה על הכביש הצמוד לגבול מצרים (כביש 10 נפתח לרוב פעמיים בשנה לנסיעת אזרחים בסוכות ובפסח), עלינו עד הר שגיא ושם עצרנו לתצפית אל בקעת חיסון היפייפיה.
בכניסה למוצב עצרו אותנו שוב חיילים לרישום פרטים ומשם המשכנו דרומה עד עמדת החיילים הבאה והכניסה לשטח.
התחברנו לשביל האדום ונסענו ישירות להר כרכום (הר כרכום הנו הר בנגב הדרומי, בו התגלו ריכוזים יוצאי דופן של אתרים ארכיאולוגיים ואמנות סלע, ההר מזוהה על ידי חלק מהחוקרים בהר סיני).
לאחר עצירת התרעננות מתחת להר כרכום המשכנו במרחבים הפתוחים והמרשימים לכיוון הקניון הלבן.
עצרנו ליד הקניון ונכנסנו אליו לסיור רגלי קצר, לצערנו הקניון היה יבש. יום לאחר שביקרנו בו התמלא הקניון במים מהגשמים והשטפונות שהיו באזור.
המשכנו עוד דרומה ועצרנו בשער צניפים לארוחת צהרים מאוחרת.
לאחר ארוחת הצהריים המשכנו בנחלים הגדולים עד יציאה מהשטח לבקעת עובדה. המשכנו לכיוון הישוב שחרות וירדנו באור אחרון את מעלה שחרות למטה ונסענו לתחנת הדלק ביטבתה לחדש מלאים של קרח ודלק.
בסיום התידלוק וההתרעננות נסענו והתמקמנו לחניית לילה בחורשה קטנה לא רחוקה.
בבוקר היום השלישי לטיול המשכנו בדרכנו לאחר קיפול הציוד, ארוחת בוקר וכמובן תדריך.
עלינו חזרה את מעלה שחרות הפעם באור יום, בסיומו עצרנו לתצפית על הערבה – נוף עוצר נשימה.
ירדנו לבקעת עובדה, הקפנו את בסיס חיל האוויר, המשכנו דרומה ועלינו לתצפית מהר ברך.
לאחר תצפית והסבר על פארק תמנע, הערבה וים המלח, ירדנו חזרה לבקעה המשכנו עוד דרומה וירדנו לכיוון נחל עתק, מעלה סיירים.
עצרנו לתצפיות נוף מדהימות, ראינו את אצבע אלוהים וכמובן גבי עתק העמוקים ועוצרי הנשימה.
לקראת היציאה מהנחל תפסנו לנו צל צמוד לאחת מגדתותיו של הנחל ואכלנו צהריים.
בהמשך נסענו בצירים נסתרים דרך צוקי עברונה, הר שחורת, והר שחמון עד המפגש עם כביש 12 באילת.
עלינו על הכביש, רצינו להיכנס לנחל שלמה, אך היה קו לבן על הכביש מה שלקח אותנו עד תצפית הר יואש המדהימה.
לאחר התצפית ירדנו חזרה למטה, נכנסנו לנחל שלמה, נסענו עד סופו ונעמדנו לתמונה קבוצתית עם ים סוף ברקע.
זהו... אחרי שלושה ימים בשטח מתוכם יומיים ללא קליטה כבשנו את אום רשרש דרך השטח. היה מדהים.
אבל.... נשאר לי עוד חוב קטן... התחלנו באיחור, ושינינו את המסלול המקורי ולכן הצעתי למשתתפים - למי שרוצה ויכול - להצטרף אלי לעוד יום אחד. כך הצטרפו אליי עוד 4 רכבים. נסענו לכיוון יוטבתה לחניון הלילה ובילינו לילה נוסף ביחד.
בבוקר יום שישי עלינו צפונה, נכנסנו וטיפסנו לרמת ברק עם כמה מעלות נחמדים.
והקינוח של הטיול היה נחל עשוש וכמובן - מעלה עשוש.
כשהגענו למעלה היו שם שלושה רכבים שקצת נלחמו איתו. עמדנו, צפינו, הבנו מה הדגשים לטיפוס.... ו....
יצאנו לדרך.
כולם כבשו את המעלה ללא מלחמה וללא בעיה! בחירת נתיב נכונה, גז קבוע ונחישות וכולם הגיעו למעלה בקלילות!
בירידה תרגלנו את מערכות הבלימה בירידה של הרכבים ונסענו לעץ של עשוש שם עשינו סיכום, אכלנו צהריים ביחד כולם.
לאחר מכן נסענו לתחנת דלק צוקים למילוי אוויר בצמיגים והביתה....
אני רוצה להודות לכל מי שהשתתף בחוצה. היתה קבוצה נהדרת, אווירה מעולה וחיבור מיוחד בין כולם.
אני מאוד נהנתי ואשמח לראותכם בטיולים הבאים.
ניפגש בשטח!
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
6 תגובות
1
אורח/ת - יואל
25 באוקטובר 2019 ב 19:22
עדי היה כיף גדול!!!
2
aditzfati
25 באוקטובר 2019 ב 21:20
תודה יואל.
גם אני מאוווד נהנתי.
3
shanis
26 באוקטובר 2019 ב 11:00
טיול חוצה נגב ממצפה רמון לאילת - היה מוצלח מאוד ומהנה.
מקומות קסומים ואווירה כיפית
תודה למדריך הטיול - עדי צפתי.
יישר כול להמשך הטיולים.
שמעון ומורן
סוזוקי ג'ימיני
חיפה
4
אורח/ת - ערן
26 באוקטובר 2019 ב 17:34
כיף לקרוא!
נראה שהייתה לכם לוויה מדהימה!!!
כשיהיה לי רכב מתאים... לבטח ארשם ואצטרף לטיולים כאלו :-)
5
ezri
31 באוקטובר 2019 ב 09:42
יומן מקסים של המסע. נהננו לצפות בו ולהיזכר בימים היפים שעברנו.
היה טיול נהדר. למרות שהרכב שלנו, מסוג רקסטון, לא הכי מותאם לתנאי שטח קשים, הוא צלח כל מכשול בעזרתו של המדריך המנוסה, עדי, שעמד ליד כל מהמורה, הדריך וסייע. נהניתי למרות שאני (אורה, אשתו של עזרי) פחדנית גדולה בכל הקשור לנסיעה לא על כביש סלול.
מקווים להתראות בטיולים הבאים.
6
aditzfati
31 באוקטובר 2019 ב 19:21
שמעון ואורה היקרים
תודה גדולה.
שמעון - תענוג לראות איך מורן קורא ולומד על המקומות בהם נסענו.
אורה ועזרי - היה מפתיע לראות איך הרקסטון עבר בקלילות את אתגרי הטיול.
היה גם לי כייף גדול....
ניפגש בטיולים הבאים :-)
תגובות