תא השטח בין נחל חימר לנחל דימונה טומן בחובו מספר רב של מעלות וצירים אתגריים. קבוצה גדולה של אוהבי השטח האתגרי נטלו חלק ביום האתגרי שבין ערד לדימונה
הדריך: וייזל עדי
תחנת הדלק בערד, נקודת מפגש לעשרות מסלולי טיולים. גם השבת היא הייתה מלאה.
לאחר תדרוך וחלוקת מכשירי קשר יצאנו לכיוון דרום - ציר הגז העובר דרך הר קינה, הר יהל והר כיפון עד שמגיעים לנחל חימר. ציר הגז, שבעברו היה מעט טכני, עבר יישור לאחרונה עקב עבודות שדרוג. זרימת הנחל בחורף האחרון גרם לציר הנסיעה בנחל להשתנות ולהיות קופצני יותר מבעבר. הציר הרגיל בו היינו נוסעים הפך להיות מפותל, אתגרי ועמוס בסלעים שהוזזו ממי הנחל. נסיעה של כחצי שעה והשיירה עוצרת במצוק המוצל לארוחת הבוקר.
השיירה ממשיכה, נכנסת לנחל סילון ועולה 2 מעלות עד שמגיעה למעלה כמריר ומטפסת לקרבת ראש הר כמריר.
המעלות מביאים את הרכבים והנהגים להתמודד עם עליות תלולות, דרדרות, בורות, הצלבות ומדרגות. ללא ספק עבירות קשה במלוא מובן המילה. בעלי הרכבים התבקשו לשלב להילוך כוח LOW, לנעול נעילות דיפרנציאל (למי שיש), להוריד אוויר מהצמיגים כדי לחזק את האחיזה של הצמיג את הסלעים והקרקע.
הנסיעה לאורך נחל סילון, כמריר ודימונה הייתה כרוכה במספר מעלות מאתגרים בדרגות קושי שונות. עלינו את מעלה כמריר הסמוך לפסגת הר כמריר ופנינו מזרחה לכיוון נחל דימונה.
ירדנו את הסכין הצפונית, נסענו לאורך הנחל וחיפשנו צל, וחיפשנו וחיפשנו... בקיצור, צלון צד של הרכב שלי בצירוף שמיכות, מחצלות ועוד כל מיני קומבינות וכל החברים בקבוצה ישבו בצל. בסיום ארוחת הצהרים חזרנו לנחל דימונה ועלינו את הסכין המרכזית, אוליי הקשה מבין ה-3. הסכין הדרומית - בהחלט מעלה קשה הדורש הורדת אוויר, בחירת נתיב נכון, דרדרת, הצלבות, רובנו התמודדנו עם זה בגבורה, אחרים נדרשו למעט יותר ניסיונות.
השיירה נוסעת על הרכס לכיוון ערערה ומסיימת את המסלול בכביש 80.
היה לנו טיול מלא בחוויות ואתגרים.
תודה לכולם, נפגש בשטח.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות