הדרכת נהיגה זה טוב תמיד. הדרכה קבוצתית היא כיפית כי תמיד מרחף באוויר העניין התחרותי, מי יעלה ומי לא, אבל הדרכה פרטית אחד על אחד היא יותר מעמיקה ויותר נקודתית. היא גם יותר מאתגרת כאשר מגיע מישהו כמו ג'ואי, נהג שטח בעל ניסיון שהשתדרג לרכב טוב שמוכן לשטח, כמו הגרנד צ'רוקי WK2 שלו שלהבדיל מרוב הכלים מסוגו שבדרך כלל נשארים סטנדרטיים, הוא גם בנוי ומצויד נכון - אבל כל מה שרצה זה להכיר טוב יותר לעומק ולקבל יותר בטחון ברכב החדש וביכולותיו
אני אוהב להדריך אנשים רציניים. כאלה שמתייחסים ברצינות גם לתחביבים שלהם. למשל, נהיגת שטח. ישראלים רבים זוכים לצבור נסיון בנהיגת שטח בצבא, שאותו הם לוקחים עימם לאזרחות, רוכשים רכבי שטח ומטיילים. אחרים שלא טעמו הגה של ג'פ"ס, נ"נ, סופה או האמר, צוברים את הנסיון שלהם בעצמם. כך או כך, יש בישראל הרבה מאוד נהגי שטח מנוסים באופן יחסי וגם ג'ואי הוא אחד כזה. סוחב איתו פז"מ שטח משמעותי ובעברו רכב שטח קשוח והרבה טיולים, אבל כששדרג את עצמו לגרנד צ'רוקי WK2 מודרני, היתה לו תחושה לא נוחה שהוא מעולל לרכב משהו לא טוב, שהוא קצת מתקשה לעבור במקומות שבימי הפאג'רו לא עשו עליו רושם.
כך שבמקרה שלו, לא היה צורך ללמד אותו עקרונות של נהיגת שטח, אלא להכיר ולהבין את הרכב הספציפי וללמוד לנצל את יתרונותיו מבלי לחשוש ממנו. ולגרנד צ'רוקי WK2 יש הרבה יתרונות – מנוע חזק, מערכת הנעה יעילה מאוד עם בקרת משיכה אפקטיבית מאוד. ג'ואי גם הגדיל לעשות והתקין הגבהת מתלים, צמיגי שטח מלא ופגוש קדמי מתכתי עם כננת – הרכב נראה מאוד בריון ומרשים, עם מרווח גחון משודרג, זויות מרכב טובות בהרבה מהמקור, ובאופן כללי הרבה יותר חסון ומוכן לשטח ואמור להעניק הרבה יותר בטחון מגרנד צ'רוקי סטנדרטי שהוא בפירוש מעט נמוך וסובל מזוית גישה גבולית וצמיגים עדינים יחסית. להדרכה הגיע עם יניב, חבר טוב ושועל שטח ותיק שלא מוותר על שום יציאה לשטח, גם אם "רק" להדרכת נהיגה שהוא עצמו כנראה כבר לא זקוק לה. פשוט כי שטח זה כיף ולא משנה למה והיכן.
מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
ולכן התמקדנו בהכרה ותפעול נכון של המערכות של גרנד צ'רוקי WK2, בעיקר האלקטרוניות – מערכת סלקט-טריין (בורר מצבי נהיגה בשטח – אפקטיבי מאוד), מערכת ESP וחשיבות הכיבוי שלה בשטח, הבנת אופי פעולת מערכת בקרת משיכה ואז יצאנו לתרגל במכשולים. עליות, ירידות, שיפועי צד, טיפוסים תלולים ותחוחים, חריצים, זה היה רק צפוי שהגרנד הבריון הזה, בידיו של ג'ואי שיודע מה הוא עושה ותחת עינו הפקוחה של יניב, טיפס ועבר הכל בקלות וללא בעיות. כבר במקור האוטו הזה לא פראייר. אחרי השיפורים הנכונים שהוכנסו בו, הבנת המערכות והתרגול, אין ספק שתהיה כאן עליית מדרגה משמעותית.
אני משוכנע שבטיול הבא, ג'ואי כבר יסמוך לגמרי על הרכש החדש ויפגין הרבה יותר בטחון בו וביכולותיו. ואני? "סתם" נהניתי להעביר עוד יום מעניין ומלמד עם שני אוהבי שטח רציניים. היה כיף וטוב, נתראה בשטח!
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות