מועדון סוזוקי מגיע ליער בן שמן לעוד הדרכת נהיגה, שתכלול בין השאר לימוד תיאורטי, מעבר מכשולים מגוונים, היכרות עם מכלולי הרכב, ועם קבוצות סקרניות גם עולם השיפורים הרחב
הדריכו: אושר חיים, דרור ברלי, קובי בצלאל
מאת: אושר חיים
22/02/21
לפני כניסה ראשונה לשטח, כדאי להכיר קצת את מכלולי הרכב ויכולותיו, תוואי שטח שונים, אתגרים מכל מיני סוגים ועוד.
בשישי האחרון נפגשנו לדון בנושאים הללו ביער בן שמן, ולאחר מכן לתרגל אותם בשטח.
לחלק התיאורטי מוקדשת שעה לפחות (ותאמינו לי, אפשר גם שבוע רצוף), ולאחר היכרות קלה, אנו מסבירים על האבולוציה של המערכות השונות ברכב. נגענו בעולמות המנועים, דיפרנציאלים, צמיגים ועוד, כאשר המטרה העיקרית היא היכרות בסיסית לקראת התרגול בשטח, שאמור להכין אותנו בעתיד לטיולים.
לאחר מכן יצאנו לכבוש את היער, ובזכות מזג האויר הנעים זכינו גם למיני טיולון בטבע הפורח!
את הקבוצה שלי (אושר) לקחתי תחילה לעליות המוכרות ביער בן שמן. סוג של גן שעשועים לג'יפאים שרוצים לבחון את יכולת הנהיגה שלהם ומגבלות רכבם.
שילבנו הילוך כוח ולמרות קצת חששות תרגלנו טיפוס בעליה תלולה ולאחר מכן ירידה תלולה.
התחנה הבאה היתה שיפוע צד - אולי האתגר הכי מסוכן, שבהחלט כדאי להכיר ולהתנסות פעם ראשונה עם מדריך מנוסה, לפני שפוגשים אותו בזמן טיול.
לאחר שסיימנו במגרש המשחקים, התחלנו לסייר ביער, בין פריחות כלניות לשדות ירוקים ופגשנו את האתגר הבא. מעלה סלעי שמוביל לחירבת רגב - תצפית יפה על האזור.
למעלה ישנן כמה אופציות טיפוס וכולן מאתגרות ברמה כזו או אחרת, אנו בחרנו את השמאלית, שבה נרגיש מה היא "הצלבה" - מצב בו גלגל קדמי ללא אחיזה וגלגל אחורי נגדי גם כן ללא אחיזה. כאן, מערכות הרכב המתוחכמות התעלו על האתגר והעלו אותנו עד לתצפית היפה, ושם עצרנו לקפה, דיברנו קצת על שיפורים, מסלולי טיול ותוכנות ניווט.
לסיום קינחנו במורד מעלה הבוסטר, ירידה מחורצת עם שיפוע צד קטן ולא מעט בורות.
היה מעולה!
ניפגש בטיולים..
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, סובארו, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות