מסע חוצה ישראל פסח 2021 היה חוצה כייפי במיוחד בזכות כמה דברים עיקריים - 90% מהקבוצה הם חבר'ה שעשו אתנו חוצה ישראל אחד או שניים, או שישה... לא מעט מחברי הקבוצה מטיילים יחד והכי חשוב רובם חברים שלי הרבה מעבר לטיולים, ככה שאני מטייל אשכרה עם חברים טובים ועוד יש משוגעים שקוראים לזה עבודה...
הדבר היחידי שקצת הטריד אותי הוא שחששתי מעומס במסלולים של טיולי הג'יפים, אבל עם קבוצה כזאת, שרובם באמת נהגים מנוסים וכולם זורמים, ידעתי שלא תהיה לי בעיה לשנות תוך כדי תנועה גם ככה החבר'ה שיוצאים איתי למסעות רגילים לזה שהתוכנית היא סך הכל הבסיס לשינוי...
מאת: נמרוד וידר
23/04/21
החבר'ה מגיעים בזמן והפעם זה חשוב במיוחד, כי באתר השטח אנחנו מוציאים בפסח הזה לא פחות משלושה מסעות - טיולי ג'יפים, חוצי ישראל במקביל. ככה שאיך שאני מסיים תדריך ויוצאים - לדרך מיד מגיעה הקבוצה של קובי עם מסע חוצה ישראל לג'יפונים והם מתחילים את התדריך שלהם.
לאחר תדריך החבר'ה עולים על כלי הרכב, אנחנו שיירה של 18 ג'יפים אבל זה לא ממש הטריד אותי בשל הכרותי עם המיומנות של הרוב המכריע של הנהגים וידעתי שהקבוצה גם תנוע מהר וגם חברי הקבוצה ידעו לתת יד מתי שצריך למי שצריך.
סדר תנועה ואנחנו יוצאים לדרך לכיוון קרן נפתלי. מאצבע הגליל דרך הצד המזרחי של הגליל העליון ודרך הגליל התחתון, מה שמוביל אותנו דרך הכבישים המרשימים לחורפש ולבית ג'ן הצפופה. ההתחלה נראית מבטיחה ואנחנו נכנסים לבית ג'ן, החבר'ה מצופפים שיירה ומצליחים לעבור את הצפיפות של הרחובות יחד עם התנועה הסואנת ולחצות את העיר כמקשה אחת. המשכנו בציר לכיוון הר הלל. אנחנו עוברים דרך היער הסבוך עם כמה מדרגות סלע שמדי פעם מצריכות הכוונה וככה עוברים את המכשולים ללא סיבוכים מיותרים.
המשכנו במסלול ואנחנו עוברים את "גן האופניים" - פינת חמד שהקים אנואר, תושב המקום, עם גדר שעשויה ממאות אופניים ובפנים אפשר להתארח לסיור קצר ולשתות קפה במקום (שווה להגיע לראות).
המשכנו בשטח לכיוון הר שמאי ויצאנו באזור כפר מרר. התקדמנו לכיוון עילבון ונכנסנו לנחל ארבל, כאשר נוף הכנרת ומצוק ארבל נגלים אלינו ככל שהתקדמנו. חיפשתי דרך סבירה בתוך הנחל וככה התקדמנו ללא דרמות מיוחדות. המשכנו לטיפוס נחמד בכיוון דרום כשבסיום הטיפוס (בצד מזרח) קרני חיתים, אנו ממשיכים לתוך פארק התעשיות גליל תחתון. משם דרך הכביש ירדנו ממש עד המושבה כנרת, כשבצומת כנרת נכנסנו לציר שביל ישראל לאורך הירדן וסיימנו ממש במנחמיה ומשם לתדלוק לפני בית שאן. מאוד הפליא אותי, אבל לשמחתי לא נתקלנו בשום שיירת ג'יפים ביום הראשון של חול המועד פסח והסתבר שבחרנו מסלול נהדר שלא הרבה מכירים. כשהחבר'ה נכנסים לתדלק אני מקבל דיווח מקובי שמדריך את מסע חוצה ישראל המקביל של אתר השטח, שחניון הקנטרה מלא ובטח שלא יהיה מקום לעוד 18 הרכבים שלי. לשמחתי הכנתי מקום חלופי קצת אחרי שדה תרומות בתאום עם חקלאי מקומי והקמנו את חניון הלילה שלנו בקצה המטע על חלקת אדמה קרחת שמיועדת למנהלות שלו.
בשל הדיווחים משאר הקבוצות של מסעות החוצה המקבילים על עשרות ג'יפים בשטח ושיירות אין סופיות הבנתי שאני צריך לעשות שינויים במסלול ולנסוע בדרכים הפחות מוכרות. נכנסנו קצת לפני כפר ברדלה לכיוון ואדי חושנה לשמורת בזק עילי כשאנו נוסעים בבקעת בזק הפורחת, נוסעים בדרך הרומית עד הקצה המזרחי של נחל מילחה וממשיכים עד וואדי אל בורג'. חוצים את הכביש המוביל לטובס ונכנסים לציר פורח עם הפנים דרומה לכיוון המושב רועי. המשכנו לשמורת אום זוקא כאשר אנחנו יורדים לכיוון ירדן מזרחה וכל הבקעה הישראלית והירדנית פרוסה לפנינו.
ידעתי שצריך למהר כי הולך להיות מאוד צפוף בחניון הלילה של מצוקי דרגות. לאחר תדלוק זריז בתחנת הדלק באלמוג הגענו כולנו לכניסה לנבי מוסא, שם חיכה לי המכונאי המופלא וחבר ילדות עם הילדים להפסקת הצהריים של הקבוצה. לאחר ארוחה טובה החלטנו שממשיכים בקצב מזורז ועוברים את מצוקי דרגות לפני החשיכה בשביל שנוכל למצוא לנו מקום טוב ומבודד לחניון הלילה שלנו. שוב אנחנו נוסעים וכנראה שבשל השעה המאוחרת יחסית לא נראית שום קבוצת של ג'יפאים באופק. הגענו למצוקי דרגות והמשכנו לכיוון המעבר של נחל תקוע כאשר מולינו עוברת קבוצה מעורבת של שברולט סילברדו, ראם וגם פורד 350 F כ-28 במספר...
המשכנו דרומה לתצפית עם הרבה רוחות מראש חצצון ומשם לחניון הלילה המבודד והנחמד שלנו, מחוץ לשמורת הטבע כמובן.
הלילה החבר'ה הגיעו עם לא מעט כוחות וחגיגת המנגלים התחילה כשאני מודה על עוד יום שבו לא נאלצנו לנסוע עם שיירות ג'יפים לפנינו.
יצאנו מוקדם לכיוון ראס אל חממה ודרך נחל חבר למצפה מדרג. המטרה היא להגיע מוקדם לערד אבל לא לפני שנעבור בעמק היפיפה של שמורת מעון. כאשר עצרנו בסוף שמורת מעון בשלושת הבארות הגיע הצבא שקצת נלחץ מכמות הרכבים שקרובים לשטח האש הסגור שלו ולאחר הסבר קצר הבינו שאנחנו לא בכיוון והכל בסדר.
המשכנו בנסיעה טכנית, אנחנו צולחים את הדרך בהצלחה ונוסעים עד ערד.
המשכנו בנסיעה לציר לא ציר של נחל צבים וממנו לנחל לטאות, ומשום שלא ראינו אפילו לטאה אחת הנחת היסוד ההגיונית היחידה שלי היא שהאריות אכלו אותם...
החבר'ה סיימו לתדלק ולעשות קניות ואנחנו מתאספים לקראת היציאה מזרחה לכיוון נחל פרצים תחתון, עד מישור עמיעז אנחנו לא פוגשים עדיין ג'יפאים במסלול שלנו. עלינו למישור עמיעז ויצאנו לנסיעה מנהלתית דרומה לצמצום טווחים ולינה מחוץ לשמורה של נחל נקרות. היום עבר חלק, למעט קבוצת ג'יפאים קטנה שהפתיעה אותנו בנחל נקרות והיה לה מאוד קשה לראות קבוצה אחרת מתמקמת ב"אזור שלהם" כ-150 מ' מהם, כי אנחנו נעשה רעש כל הלילה והגנרטורים שלנו לא יתנו להם לישון ועוד ועוד... הסברתי להם שלכל ג'יפ יש סך הכל גנרטור אחד ובקבוצה של 18 רכבים יש לפחות 2 מושתקים, ובכלל כפי שאני רואה הגנרטורים והמסיבה הלילית לא ירעשו כמו הקומפרסורים שיעבדו כל הלילה (החלטתי שאם כבר אז נזרום איתם). בסופו של דבר הם החליטו שהרסנו להם והם עוברים מקום אז כאות מחאה לא הוצאנו את הגנרטורים ולא הפעלנו את הקומפרסורים וגם לא היתה מסיבה כל הלילה בכל זאת יום ארוך ובסביבות השעה 23:00 החבר'ה כבר כולם שקעו בשינה...
החבר'ה ישנו טוב ומוכנים לעוד יום מסע כאשר אנחנו חוזרים קצת מזרחה על הנקרות ופונים לכיוון דרום על ציר המעיינות. אחרי צופר אנחנו פונים אל הכביש וממשיכים דרומה מנהלתית כ-7 ק''מ עד לתדלוק בצוקים. היום אנחנו כבר מתחילים לראות ג'יפאים סביבנו אבל ידעתי שנאבד את רובם בנחל עשוש. בשל זה שהקבוצה מאוד מנוסה ואת עשוש עשינו כבר כמה פעמים החלטתי ללכת על המסלול היפה יותר העוקף את המעלה ועובר דרך ה''תיאטרון'' ושם תוך כדי חידון נושא פרסים שמעולם לא חולקו מצאנו כולם את ''האריה'', שני הפילים ואת מפת דרום אפריקה... אני דרך אגב עד היום מחפש.
המשכנו לכיוון הפראן וצחור, אך תוך כדי תנועה בנחל -שרה ושלמה פוצצו צמיג בצורה די מרשימה, ההחלפה היתה מהירה ובזכות זה שיש לנו עוד איזה 3-4 פג'רואים בשיירה לא היתה בעייה של ספייר להמשך. המשכנו דרך ציר הפלמ''ח עד למטוסי המטרה ולחניון הלילה שהיה קפוא במיוחד בנחל ציחור. הפעם בחניון הלילה, כשכולם התארגנו, יואב ואני עבדנו על הסופה שהחליטה ללא התראה מוקדמת לשבור יובלט - החלק דואג שהקפיצים יהיו מכונסים ומקובעים חזק לסרן. לשמחתינו ההברגה נשברה ככה שעם קצת עבודת מלחציים וכיפופים הצלחנו להשחיל את היובלט חזרה למקום ולהשתמש ב-4-5 כריחות שנותרו לנו, מה שהחזיק נהדר עד סיום החוצה ועוד כמה ימים עד להחלפת היובולט.
ומה שטוב בזה שאתה כל כך שקוע בעבודה הוא שכשאתה מסיים לעבוד כל האוכל כבר מוכן ואפשר להתענג בראש שקט.
קמים לבוקר קפוא במיוחד, אבל אנחנו די מחושלים כבר כך שהחבר'ה מתארגנים ומוכנים בזמן בפעם האחרונה לחוצה זה.
יוצאים על הציחור דרך קמר צניפים. עוברים את מעלה ציחור, הג'ימני של ג'ס ואיילת קצת מתקשה ואני שם לב שהטרקשן לא עובד כמו שצריך ולכן מוריד אותן ברוורס לאט לאט ואנחנו מנסים בדרך השנייה, הפעם ג'ס נותנת בראש ועולה בקלילות. תוך כדי אני שומע שאני צריך להגיע להמשך הציר כי יש איזו ''בעיה קטנה''... אני מסיים להעביר את הרכבים הנותרים ועולה רגלית את המעלה ורואה את הפג'רו של יוסי בפוזה מגרה בצורת שפ''צ (שיפוע צד) לא נעים בכלל עוד 200 מ' לפניי. אני מגיע ליוסי ורואה שהבחור רגוע והכל בסדר, תוך כדי החבר'ה כבר העמידו את ליאור עם הרנגלר שלו מוכן לכננן (להפעיל כננת), אנחנו מעבירים עוד כבל מסביב לרכב כאשר כל החבר'ה החסונים דואגים לתת קונטרה לרכב לכיוון המעלה וכך לאט לאט ובזהירות ליאור מוציא את יוסי ואנחנו ממשיכים... הגענו אל החולות של נחל כסוי להפסקת בוהריים אחרונה, מצאנו מקום שבדיוק יכול להכיל את מספר הרכבים שלנו והילדים יצאו לשחק בדיונות עד שהאוכל מוכן.
המשכנו דרומה ועקפנו את בסיס עובדה ממזרח עד לנחל מילחן ובאר מילחן. המשכנו לבאר מתק ואל הקיר הצבעוני המרשים עם אבני הקוורץ שממש אפשר לראות את תהליך הווצרותם מסיבים ועד לאבן קשה. אם אנחנו באזור אז כמובן שנקפוץ להר ברך לתצפית המרשימה ומשם דרך כביש 12 שללא ספק הוא הכביש עם הכניסה הכי מרשימה שיכולה להיות לאילת.
ירדנו לציר נחל שלמה עד לנקודת הסיום שלנו.
היינו בעננים והיה כיף גדול לראות שכל המשפחות וכל הרכבים סיימו את החוצה בריאים ושלמים, כמה מילות סיכום ומשוב קצר, חלוקת מדבקות חוצה ישראל ואנחנו נפרדים עד למסע הבא. טוב לא כל כך רוצים להיפרד ולא נפרדים כל כך מהר אבל בכל זאת...
ברצוני להודות לאודי ושלי טימר על הליווי של החוצה (השני בתוך 20 יום) וכמובן לראש הג'יפ - שמחה (ג'וי).
לתומר פלד שאיתו אני יודע שכל תקלה טכנית תיפתר בקלות וביעילות.
תודה לכל המשתתפות והמשתתפים ונקווה שנתראה כמה שיותר מהר בדרכים משובשות...
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
8 תגובות
1
אורח/ת - דב
22 באפריל 2021 ב 11:41
קראתי את היומן ולכמה דקות הייתי שוב במדבר עם הרוח בפנים. היה תענוג.
תודה לכולם ותודה לשלי,אודי ונמרוד!
דב
2
pinhasse
22 באפריל 2021 ב 12:02
טיול מהמם ומומלץ מאוד
נמרוד כרגיל עם הובלה מקצועית שנותנת שקט ומאפשר להתרכז בנהיגה ובנופים
תודה לכולם
ניפגש בשטח
3
ג'ס
22 באפריל 2021 ב 19:31
יומן מסע נפלא, כמה כיף לחוות את כל הטיול מחדש מהספה😁🏕
תודה רבה לנמרוד האלוף שדאג שהחוצה הראשון שלנו יהיה חוויה בלתי נשכחת 🤩
4
אורח/ת - עוז מ.
26 באפריל 2021 ב 14:57
נימרוד ואודי תודה רבה על המסע, היה ממש כיף ואשמח לטיל איתכם עוד
5
אורח/ת - עמית ד.
26 באפריל 2021 ב 14:58
זה חוצה ראשון שלנו. תודה על הכל, הייתם לנו לעונג.
נתראה שוב.
6
אורח/ת - שרית א.
26 באפריל 2021 ב 14:58
זה גם חוצה ראשון שלי. הייתה חוויה מדהימה 😍 תודה לגיורא שהתעקש שאצא איתו. תודה לכולכם ולכל אחד ואחת מכם קבוצה מדהימה 🙏🏻 תודה לנמרוד ולאודי על האחריות והסבלנות. ובהחלט מצפה לעוד טיולי שטח וחוצים כמובן 💪🏻💫
7
אורח/ת - ניר ק.
26 באפריל 2021 ב 14:59
היה תענוג גדול חברים
8
אורח/ת - שרה ומנחם
26 באפריל 2021 ב 14:59
תמונות נפלאות. מזכרת נהדרת מהמסע המוצלח. תודה מקרב ❤️
תגובות