הדרכת ג'ימנים היא תמיד כיף. חבורת ג'יפי-צעצוע צבעוניים ושמחים שעוברים בכל מקום ואפשר לאתגר אותם במכשולים אמיתיים בלי לחשוש מנזקים ותקיעות. נפגשנו שוב בהר חורשן ליום מעניין ומלמד
צילומים: המשתתפים והמדריכים
מאת: דרור ברלי
21/04/21
לרכבי הכביש-שטח המודרניים יש שתי תכונות בעייתיות – הראשונה היא שהם פריכים ועדינים. צמיגיהם ממהרים להיקרע מטרשים, פגושיהם ומפתניהם נוטים לנשור כשהם רק מריחים אבן מתקרבת. הבעיה השניה נוגעת למחירם השערורייתי. כשהכלי חדש וכל כך יקר, בעליו מהסס וחושש באופן טבעי ומובן מלאתגר אותו וברוב המקרים נלחץ מאוד אפילו מליכלוך ושריטות מענפי שיחים על הצבע הנוצץ של רכב חדש שזה עתה שילם עבורו רבע מיליון שקלים ומעלה..... וכך, כל תרגולי מעבר המכשולים צריכים להיעשות בדחילו ורחימו, פן משהו יישרט, יתגרד, יישבר... עם הסוזוקי ג'ימני תשכחו מזה. כל הטרדות הללו נדחקות הצידה.
זה לא שהוא זול במיוחד. 150,000 שקלים עבור אוטו כזה קטן הוא לא סכום של מה בכך, אבל גודלו הזערורי, תכנונו היעיל, זריזותו ויכולות עבירותו המרשימות מאפשר לג'ימנאים החדשים להעיז יותר ולכן גם ללמוד ולהתנסות הרבה יותר – הם עוברים בקלילות היכן שהגדולים והיקרים מהם מסתבכים, והם גם יוצאים מזה ללא נזקים והשמחה רבה. אבל מי שמתכנן לקפוץ ראש בבטחון לשטח מאתגר ומתכוון ברצינות להיות ג'יפאי, צריך ללמוד ולדעת כמה דברים. ואם אין לו נסיון קודם - הדרכת נהיגת שטח היא הדבר הנכון והמומלץ לעשות. האמת? אולי אפילו חובה.
כמות נכבדה של ג'ימנים צבעוניים התייצבה בחניון הכניסה לבת שלמה הישנה. מזל שהם כל כך קטנים, יש מקום לכולם... מספר כזה של כלי רכב מחייב לא פחות מארבעה מדריכים, וגם מיקום מרווח מספיק לפרק התיאוריה – שוב, עם ג'ימנים זו לא בעיה. בכל מקום נתון אפשר לדחוס פי 2 יותר כלי רכב.... חם היום, חם מאוד, אבל אנחנו מוגנים מהשמש בצל העצים.
חיים מעביר את שיעור התיאוריה, מדבר על דיפרנציאלים, ESP, ABS, בקרת משיכה, הילוך כוח, זויות מרכב, איך מלשבים, איך מנתקים, איך משתמשים ומה עושים כש.... ואם....
לאחר מכן התחלקנו לארבע קבוצות ויצאנו להתעמת עם חריצים ומדרגות, בורות והצלבות, עליות ומורדות, משטחי סלע ומדרונות דרדרתיים. למדנו לא לפחד לנסוע ב-LOW לאורך פרק זמן ארוך (לא, זה לא "הורס את האוטו"....) למדנו שהג'ימני כפי שהוא מגיע מהחנות, מהניילונים, ללא שום שיפור או תוספת, הוא סוג של עיזת-סלעים קטנה ונמרצת שלא מוותרת לשום מכשול ועוברת הכל - וגם יודעת לסלוח על טעויות נהיגה של מתחילים. דיברנו והתעמקנו גם על אבזרי החילוץ הדרושים לטיולים בשטח, על כללי זהירות בחילוץ ועל היצע הטיולים שאתר השטח מציע במסגרת מועדון סוזוקי ו/או הטיולים הפתוחים, שמאפשרים לבעלי רכב שטח להוציא את המיטב מרכב השטח הנפלא הזה, בהנאה ובבטחון.
היה כיף וטוב. תודה לכולם נתראה בטיולים!
הדריכו: אמיר נחומי, חיים זרזר, אורי כהן, דרור ברלי
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
4 תגובות
1
אורח/ת - יוגב ב.
28 באפריל 2021 ב 14:56
תודה רבה למדריכים האלופים💪🏻
2
אורח/ת - ירדן ז.
28 באפריל 2021 ב 14:56
תודה רבה לכולם❤️
3
אורח/ת - שיין
28 באפריל 2021 ב 14:56
תודה לכולם למדריכים ולמשתתפים 🥳🥳🥳
4
אורח/ת - נרמן
12 במאי 2021 ב 13:46
הדרכה מקצועית מהיימנת וחוויתית
הוסיף לי הרבה איך לשמור על הכלי ואיך לתפעל את הג'ימני בשטח ולהגיע למקסימום כיף
המדריך המהמם והמקצועי אורי כהן מאחד הטובים אם לא הטוב ביותר
תודה על הכל ונתראה במסלולים אחרים
תגובות