להדרכת הנהיגה של מועדון Jeep - המועדון הרשמי מטעם היבואן, הגיעו הפעם חבורה של קשוחים – רנגלרים, רוביקונים וגרנד צ'רוקים שלא חששו מהסלעים והטרשים ובאו ללמוד ובעיקר להינות – ובאמת היה כיף. כיף גדול!
מאת: דרור ברלי
31/05/21
רכבי שטח יש רבים וטובים, אבל Jeep יש רק אחד. Jeep הוא מותג עם הרבה מוניטין שמדבר לליבם של חובבי שטח אמיתיים. להבדיל מעדרי הג'יפונים וגם SUV גדולים שרבים וטובים רוכשים בגלל הישיבה הגבוהה והפוזה, אלה שבוחרים בדבר האמיתי מצפים ממנו לערך מוסף במגרש הביתי שלו – בשטח. ובשביל לחוות את היכולות והביצועים, צריך לדעת מה עושים. בדיוק בשביל זה הם מקבלים מהיבואן הדרכת נהיגה ומתייצבים באחד מימי שישי בבוקר – בקור ובחום, בגשם ובשמש. חלקם מגיעים גם עם המשפחה כדי לשתף בחוויה – ואנחנו אוהבים את זה!
הר חורשן הוא אחד האיזורים המתאימים ביותר להדרכת נהיגה ולא רק כי הוא יפה עד כאב אלא בזכות שפע המכשולים המאתגרים פחות או יותר לכל רכב שטח בכל רמה, מסטנדרטי ועד משופר-אקסטרים. חורשן תמיד ירוק וצבעוני ומרהיב עין גם בקיץ הלוהט – רקע משלים להנאה מנהיגת שטח מאתגרת וזה כמובן מתכון להנאה גדולה, אבל גם לדרמות, אם לא יודעים מה עושים. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו שם – כדי ללמד את התורה, להימנע מנזקים ולוודא שכולם ייהנו.
כמו תמיד מתחילים בתיאוריה. הסברים על מבנה רכב 4X4 ומערכותיו, הבדלים בין מערכות הנעה כפולה מזדמנת מול קבועה, על תיבות הילוכים, על תיבות העברה, על דיפרנציאלים ונעילות, מבנה המתלים וחשיבותם של גלגלים גדולים, זויות מרכב, מהלכי מתלה ומרווח גחון ומתעסקים הרבה במערכות האלקטרוניות המודרניות – ABS, בקרת היציבות ESP, ובקרת המשיכה ETC וקצת על עקרונות נהיגת שטח – חשיבותם של אחיזה ומשיכה, עליות, ירידות, שיפועי צד, חשיבות התנועה הזורמת ועוד ועוד.
ואחרי הדיבורים באים המעשים. שני רוביקונים על צמיגי 33', רנגלר ספורט מוגבה אחד, וכמה גרנד צ'רוקים, הסתדרו בטור מאחורי הסופה שלי ויצאנו להתמודד עם חריצים ועליות והצלבות. כלי הרכב בעלי יכולות מרשימות, את זה אנחנו כבר יודעים... אבל גם הנהגים/ות צוברים בטחון ומשתפרים מרגע לרגע והחיוך לא יורד להם מהפנים! צלחנו את "הנקיק", טיפסנו לפסגת ההר בציר משובש עתיר מכשולים לתרגול, גלשנו לכיוון נחל דליה ואת הפינאלה בצורת סקירת ציוד חילוץ בצל הברושים שמתחת לנ.ג. 186, מול הנוף המרהיב.
מבחינתי, לראות מצד אחד את החיוכים וההתלהבות, ומצד שני התמודדות מרשימה של כלי הרכב עם התנאים החלקים ואת השיפור ברמת הנהיגה והבטחון של הנהגים ביכולתם ובכלי הרכב, זה משהו ששווה את כל המאמץ. נהניתי להדריך אתכם – נתראה בשטח ובטיולים!
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - שלומית
03 ביוני 2021 ב 13:33
היה כייף, נקווה שנתראה בטיול הבא.
2
אורח/ת - שלום
03 ביוני 2021 ב 13:33
תודה רבה
תגובות