24 נהגים שרכשו רכבי סוזוקי באו ללמוד ולהתנסות בנהיגת רכבם החדש בשטח.
הדריכו: חגי כספי, גיא זילברמן ואמיר נחומי
צילמו המדריכים והחניכים
מאת: אמיר נחומי
20/06/21
בשיעור התיאוריה למדנו על המבנה הבסיסי של רכב גלגלי ממונע וחוקי הפיסיקה שבבסיס התכנון ההנדסי של הרכב.
הנהגים ובני לווייתם שמעו על מכלולים ברכב שבדרך כלל נסתרים מעיניהם אך הם בבסיס ההתנהגות הכל כך שונה של הרכב בעת שהוא יורד את השטח. הוסברו הבעיות ונסקרו הפתרונות ההנדסיים שניתנו במהלך השנים לבעיות אלו. בלב הבעיות הן הצורך בדיפרנציאל לכל הציר המניע גלגלים ובעיית אובדן מומנט מניע לגלגל שמאבד אחיזה בקרקע. הובהרו מושגים כמו כוח ומומנט, העברת מומנט מהמנוע לגלגלים, "הילוך כוח" ויחסי העברה. בהקשר של התגברות על מעלות תלולים, מרכזי כובד ויציבות צידית של הרכב במצבי קרקע הגורמים לרכב לנסיעה במצב של הטיה חריפה לאחד הצדדים. נסקרו מערכות הבטיחות ברכבים והובהרו מושגים כמו מניעת נעילת גלגל ABS, בקרת יציבות ESP, בקרת אחיזה ETC, והשלכתם על התנהגות הרכב בכביש ובשטח. לבסוף התמקד הזרקור על המאפיינים של רכבי הסוזוקי השונים בהקשר לנסיעה בשטח. לאחר השיעור בתאוריה, התפצלנו שוב לקבוצות קטנות יותר לחלק המעשי שבו רואים המתלמדים את הדברים קורים בשטח - אובדן אחיזה, פעולת מערכת בקרת האחיזה, נסיעה זהירה בשיפוע צד, התגברות על מכשולים המאיימים לפגוע בפגושי הרכב - הקדמי והאחורי, ולבסוף התמודדות עם מעלה תלול ומורד תלול.
אזור הר חורשן ודרכי הנסיעה שבו מזמנים את כל מכלול סוגי השטח שאנו מאפשרים לנהגים המתלמדים להתנסות בהם.
אובדן אחיזת אחד הגלגלים, הגורם מיידית לאובדן מומנט הנעה לכל הגלגלים ופעולת מערכת בקרת האחיזה ETC, שיפוע צד. מצב ש"מלחיץ" את הנהג שמתנסה במצב בפעם הראשונה. ואו אז מגיעים אל מעלה באחד משבילי היער, עליו אנו מטפסים. כאן מתווספים "טיפים" רבים מאת המדריכים, שמקורם כמובן בהרבה מאוד ניסיון והרבה מאוד הדרכות. אחרי המעלה מגיע כמובן המורד. ומטבע הדברים שבמורד המנוע נדרש רק על מנת לספק לרכב את אנרגית החשמל למכשור ולמערכות העזר לנהג. לחץ הידראולי לבלמים, והשליטה ברכב נעשית באמצעות הבלמים ומערכת לבקרת מורד תלול.
לאחר ההתנסות במצבי השטח הבסיסיים, הסתדרנו בשיירה ונסענו בשביל העולה ומטפס לראש גבעה הידועה בשם גבעה 182.
שם בצל העצים פרסנו שולחן, חתכנו אבטיח קר והעברנו תדריך על רכבי שטח, צמיגים, שיפורי רכב, אביזרים חיוניים לנסיעה בשטח, טיולים בכלל, וטיולי אתר השטח בפרט, ולבסוף גם ציוד נוחות ככל שניתן לרכוש בחנות הווירטואלית של אתר השטח.
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
8 תגובות
1
אורח/ת - גיל ש.
06 ביולי 2021 ב 08:55
תודה רבה אמיר, היתה הדרכה מקצועית, מלמדת ובאוירה נעימה
2
אורח/ת - דורון ג.
06 ביולי 2021 ב 08:56
תודה לגיא ולכל המדריכים המסבירים ברוגע ובסבלנות בדגש על הבטיחות ואהבת הטבע.
נפגש בשטח
3
אורח/ת - סלמה
06 ביולי 2021 ב 08:56
אחלה של יום תודה רבה
4
אורח/ת - חמיס
06 ביולי 2021 ב 08:56
תודה לכולם
5
אורח/ת - משה ש.
06 ביולי 2021 ב 08:56
תודה היה מאוד מעניין ומהנה.
6
אורח/ת - רעות
06 ביולי 2021 ב 08:57
הייתה הדרכה נהדרת אתמול ותודה לכולם.
הייתי בקבוצה של חגי (תותח!)
7
אורח/ת - מיה ש.
06 ביולי 2021 ב 08:57
בהחלט היה מקסים! שוב תודה רבה…
8
אורח/ת - זוהר ר.
06 ביולי 2021 ב 08:57
תודה רבה לאמיר נחומי על הסבר מקצועי מלומד ומדוייק , ולגיא על מעשי שווה ומלמד ! ולצוות כולו , מעל המצופה ! שאפו
תגובות