שישי בבוקר ואנחנו בהדרכת שטח נוספת של סובארו דרייב - המועדון הרשמי מטעם יבואן סמלת, ביער בן שמן. קבוצה גדולה של רכבי סובארו פורסטר ו- XV חדשים על נהגיהם פגשו ארבעה מדריכים, שבמהלך כמה שעות הרביצו בהם תורה על רזי הנהיגה בדרכים שמעבר לאספלט
הדריכו: גיא זילברמן, איתי שטיינברג, חיים זרזר וקובי בצלאל
כ-30 רכבי סובארו פורסטר ו-XV עומדים בשורה ארוכה ומסודרת בצד השביל, המשתתפים מוציאים כסאות ומתיישבים במעגל תחת העצים בפינה הקבועה שלנו וכרגיל, ההדרכה מתחילה בהרצאה תיאורטית, אותה מעביר היום חיים. החלק התיאורטי עסק בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אוויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד. בסופה חילקנו את החבורה ביננו ארבעת המדריכים והתפזרנו בין שבילי היער.
את הקבוצה שלי הובלתי לתחנה הראשונה להיום ורגע לפני שהתחלתי לדבר עליה נתתי הסבר על חשיבות הישיבה הנכונה בנהיגת כביש ובטח בנהיגה בשטח. התחנה הראשונה שנתרגל היא עלייה תלולה - מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון נכון של ציר הטיפוס שלו, בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה-4X4 המצויינת של סובארו לטפס למעלה בקלילות. אחד היתרונות של מערכת ההנעה של סובארו הוא היכולת להנגיש את השטח גם לאלו שנהיגת שטח אינה זורמת אצלם בדם מגיל אפס וכך, למרות החששות וחוסר הניסיון, החבר'ה טיפסו את המעלה הקצר בקלות, תוך הכוונה קרקעית, גז קבוע ותנועה רציפה. חלקה השני של תחנה זו הוא ירידה של אותו קטע דרך מחורץ והיכרות עם מערכת ה- X-Mode הכל כך יעילה של סובארו שכן זוהי הזדמנות להכיר את יתרונותיה גם בירידה תלולה. כולם ירדו תוך כדי הנפת גלגל או שניים באוויר (הצלבה) והחששות הפכו במהירות לקריאות התפעלות נרגשות.
לכתבה המלאה על מערכת ה-X mode הקליקו כאן
המשכנו לתחנה הבאה ולתרגול של שיפוע צד (שפ"צ) בליווי הסברים וטיפים לגבי מה מותר לעשות ומה אסור לעשות. דיברנו על ה"אינסטינקטים" שלנו שלא תמיד משתלבים עם כוחות הפיסיקה ולעיתים, כמו במקרה של שיפוע צד, אפילו מנוגדים להם.
כבר עברו כמעט שעתיים מאז ששתינו משהו, אז עצרנו להפסקת קפה ונשנושים ולאחריה, המשכנו לתרגול עליות וירידות תלולות יותר או פחות בתוואי שטח וקרקע משתנים. יש כמה עליות שונות ואנחנו בוחנים אותן במבט ובליווי הסברים ומנסים להבין האם זו עלייה רלוונטית עבורנו או לא? במהלך התרגולים כולם מכירים בחשיבותה של התנועה המתונה והרציפה ולומדים עוד קצת על מערכת ה- 4X4 של סובארו שבתפעול נכון יודעת לעבוד מצוין.
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
8 תגובות
1
אורח/ת - זוהר
22 ביולי 2021 ב 15:23
חוויה מצויינת, מאוד ממליץ
2
אורח/ת - איתן ג.
05 באוגוסט 2021 ב 14:41
היה יום מעניין ומתאגר😃
3
אורח/ת - אלי פ.
05 באוגוסט 2021 ב 14:41
תודה לקובי ואורי על יום מהנה
4
אורח/ת - אביעזר
05 באוגוסט 2021 ב 14:41
קובי תודה
5
אורח/ת - דורון ל.
05 באוגוסט 2021 ב 14:42
תודה לאורי וקובי על הדרכה מהממת למדתי המון
6
אורח/ת - יוסף ת.
05 באוגוסט 2021 ב 14:42
אורי וקובי היה יום מעניין ומהנה.
למדתי להכיר את הרכב תיאורטית ומעשית.
7
אורח/ת - גיל
05 באוגוסט 2021 ב 14:42
תודה לאורי על כל ההכנה...ותודה ענקית לקובי על הדרכה מקצועית וטיפים לעניין
8
אורח/ת - אברהם
05 באוגוסט 2021 ב 14:42
תודה רבה לכם אורי וקובי על ההדרכה המיקצועית והמענינת🌹🙏🌹
תגובות