שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח למועדון סוזוקי ביער בן שמן - 12/6/21

הדרכת נהיגה בשטח לרכבי סוזוקי Jimny היא אחת מהמהנות שיש, בהן אני המדריך, צריך לעבוד בעיקר על הבנתם של המשתתפים את החומר התיאורטי ואחר כך עליי לעבוד על בלוטות האומץ שלהם תוך כדי לימוד ותרגול יכולות הנהיגה שלהם בשטח, כי השד הקטן הזה של סוזוקי יודע לעשות הכל ותכל'ס, די בקלות

image

פתחנו את הבוקר בצל העצים של יער בן שמן ולצד מאפים טריים, קפה חם ושתיה קרה. בהדרכה התיאורטית דיברנו על נושאים רבים מעולם השטח. החבר'ה מקשיבים, שואלים שאלות אבל די ברור שהם כבר רוצים לעלות לרכבים ולצאת לשטח. לי המדריך, ברור שמחכה לנו יום כיף עם רכבי שטח אמיתיים.

image

התחלנו בעלייה תלולה ומלאה חריצים ומהמורות. כמו תמיד, יש כמה משתתפים שלמראה העלייה זרקו לאוויר משפט בסגנון "אללה יוסטור.. את זה הוא (שזה אני) רוצה שנעלה..?" ואני נהנה מיד להוסיף שלא רק נעלה אלא גם נרד. עוד כמה הסברים שעושים שכל והיגיון, מעבר להסבר התיאורטי וקדימה לעבודה. בזה אחר זה הם מטפסים למעלה ומנסים להבין מה קרה לעלייה התלולה שהם ראו מלמטה ואיך זה יכול להיות שהם טיפסו אותה בכזו קלות, גם עם ניסיון מועט כל כך. אחר כך גם יורדים ומאחר ואני מתעקש שהם ישלבו ל-Low וינסו גם את פעולת בקרת הירידה כדי שיבינו מה היא עושה ואיך זה מרגיש, הם מסיימים את החלק הזה של התרגול בהפתעה עצומה וסיפוק גדול.

image

המשכנו לתרגול של שיפוע צד (שפ"צ) ודיברנו על מה מותר ומה אסור לעשות כשעולים על אחד שכזה. אני מסביר שהפתרון שאני מציע בא בניגוד מוחלט לאינסטינקטים שלנו כנהגים וכאנשים חפצי חיים ולכן, כל כך חשוב להבין את ההסבר הנכון תוך כדי שיעור קצר מאוד בפיסיקה. אגב, הפיסיקה תמיד מנצחת ולכן מומלץ מאוד לזרום איתה ועם התנאים שהיא מביאה איתה אחרת, תהיו בצד שמפסיד.

image

עצרנו להפסקת קפה קצרה תחת העצים והמשכנו לתחנה נוספת של טיפוס עליות וירידות שונות. אנחנו עוברים עליהן אחת אחת ומבינים איך כדאי לעלות ולרדת אותן תוך התחשבות בתוואי הקרקע המשתנה. מאחר ואנחנו בהדרכה הבסיסית אנחנו מתרגלים בפועל רק שתיים מהן, שתיים שמספיקות לשבור מחסום נוסף של פחד ולהפוך אותו לנקודת ביטחון נוספת ברכב המדהים הזה.

image

תודה למשתתפים ולהתראות בשטח,
קובי.

הרשם לדיוור מועדון

1626284695334162628469655916262846974701626284698223

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1626284698856162628469941916262847001491626284701334

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1626284700700162628470194316262847025661626284703154162628470408716262847048121626284706680

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

162628470612916262847072121626284707722162628470871316262847092691626284709699162628471018716262847105111626284710918162628471135216262847118821626284712916162628471339716262847139781626284714686162628471544916262847159621626284716479162628471697316262847174381626284717852162628471825816262847186571626284719090162628472004016262847205891626284721004162628472192716262847233361626284723658162628472555916262847259741626284726263

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן


תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - גילה פולדס

16 ביולי ב 07:52

היי היה ממש כיף למדתי דברים חדשים.