הכניסה למצפה מודיעין ביער בן שמן, ביום שישי בבוקר, הומה בהמוני אדם שבאו על אופניים, אופנועים וטרקטורונים שונים, ואני בדרכי לפגוש קבוצה נוספת של בעלים חדשים לרכבי סובארו XV ופורסטר להדרכת נהיגת שטח ראשונה עבורם, רגע לפני שהם נשאבים לעולם השטח המרתק בעוצמה מלאה
הדריכו: יחיאל דניאל וקובי בצלאל
שישי בבוקר ביער בן שמן וכעשרים רכבי סובארו מחנים בשורה ארוכה ומסודרת בצד השביל. החבר'ה מוציאים כסאות, מחצלות, קפה תה עוגיה וסנדוויץ' ומחכים בקוצר רוח שיום הכיף הזה יתחיל. כרגיל, אנחנו מתחילים את היום בהרצאה תיאורטית, אותה מעביר היום יחיאל. החלק התיאורטי עסק בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אוויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד. בסופה חילקנו את החבורה ביננו המדריכים והתפזרנו בין שבילי היער.
את הקבוצה שלי הובלתי לתחנה הראשונה להיום, זו שמאפשרת ל"אסימון" ליפול במהירות בראשם של המשתתפים שלי ולהבין בצורה מהירה וברורה, שהרכב שלהם זה לא עוד "פרייבט", אלא רכב שיודע לנסוע בשטח לא פשוט ודי בקלות ותוך דקות עמדנו מחוץ לרכבים כשלפנינו עלייה תלולה - מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון נכון של ציר הטיפוס שלו, בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה-4X4 המצויינת של סובארו לטפס למעלה בקלילות. אחד היתרונות של מערכת ההנעה של סובארו הוא היכולת להנגיש את השטח גם לאלו שנהיגת שטח אינה זורמת אצלם בדם מגיל אפס וכך, למרות החששות וחוסר הניסיון, החבר'ה טיפסו את המעלה הקצר בקלות, תוך הכוונה שלי, גז קבוע ותנועה רציפה.
החלק השני של תחנה זו הוא ירידה של אותו קטע דרך מחורץ ולאלו מבין הרכבים שיש את מערכת ה- X-Mode הכל כך יעילה, היתה הזדמנות להכיר את יתרונותיה גם בירידה תלולה. כולם ירדו תוך כדי הנפת גלגל או שניים באוויר (הצלבה) והחששות הפכו במהירות לקריאות התפעלות נרגשות.
לכתבה המלאה על מערכת ה-X mode הקליקו כאן
המשכנו לתרגול של שיפוע צד (שפ"צ) בליווי הסברים וטיפים לגבי מה מותר לעשות ומה אסור לעשות. דיברנו על ה"אינסטינקטים" שלנו שלא תמיד משתלבים עם כוחות הפיסיקה ולעיתים, כמו במקרה של שיפוע צד, אפילו מנוגדים להם. התרגול כמו תמיד הוא זה ש"עושה שכל" וממנו אפשר ללמוד על תחושות הנהג והתנהגות הרכב.
התחנה האחרונה להיום היא תרגול עליות וירידות תלולות יותר או פחות בתוואי שטח וקרקע משתנים. יש כמה עליות שונות ואנחנו בוחנים אותן במבט ובליווי הסברים ומנסים להבין האם זו עלייה רלוונטית עבורנו או לא? במהלך התרגולים כולם מכירים בחשיבותה של התנועה המתונה והרציפה ולומדים עוד קצת על מערכת ה-4X4 של סובארו שבתפעול נכון יודעת לעשות הרבה יותר ממה שנראה לעין.
היה לי כיף של יום.
להתראות בשטח,
קובי.
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
תמונות שצולמו באדיבותו של ניסים דדון
היתם אחלה קבוצה, נהנתי מאוד איתכם.
להתראות בטיולים הבאים,
יחיאל דניאל.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
9 תגובות
1
אורח/ת - פירחה ואמנון שטראוס
30 ביולי 2021 ב 09:37
אנחנו היינו אם יחיאל היה נהדר מאתגר ולמדנו הרבה. קבלת הפנים היתה יפה. נהננו מאד יישר כוחו. כל הכבוד.
2
אורח/ת - לאה
05 באוגוסט 2021 ב 14:53
יחיאל, תודה על ההדרכה המקצועית והמהנה, שילבת גם לימוד נהיגת שטח והסברים נילווים על הסובארו שלנו וגם דאגת לכיבוד וקפה מצויין. נהנו מאד! היה שווה לבוא מאילת
3
אורח/ת - חופית
05 באוגוסט 2021 ב 14:54
אכן היה מהנה למדנו הרבה כחסרי ידע בנהיגת שטח.
תודה
4
אורח/ת - שולי
05 באוגוסט 2021 ב 14:54
הי יחיאל, היתה הדרכה כייפית ומלמדת, הסברים טובים וממצים ואווירה נהדרת. תודה רבה
5
אורח/ת - ישראל
05 באוגוסט 2021 ב 14:54
ליחיאל תודה על היום הנפלא. היה הכל 10 מהמאפים דרך ההדרכה המעולה ועד הקפה. שתזכה לתת עוד הרבה הדרכות כאלה
6
אורח/ת - אריה
05 באוגוסט 2021 ב 14:54
תודה ליחיאל וקובי על יום מאתגר ופורה .
7
אורח/ת - חגית ואלון
05 באוגוסט 2021 ב 14:55
תודה על ההדרכה המקצועית והמהנה, נהנו מאד!
8
אורח/ת - שמעון
05 באוגוסט 2021 ב 14:55
תודה רבה היה באמת אחלה היום
9
אורח/ת - איריס
05 באוגוסט 2021 ב 14:56
זה המקום להודות ליחיאל המדריך שלנו המקצוען יחיאל
על סבלנות לכל השאלות הנכונות. הקניית ידע, והסברים מקצועיים ברמה אחרת.
ובעיקר פרגון, עידוד, והענקת בטחון בביצוע והתנסות ע"י המתחילים שבנינו.
תודה יחיאל. 👏👏👏 🙏🙏🌹
תגובות