יום שישי בבוקר, הר חורשן, התאספנו קבוצת רוכשי סוזוקי ג'ימיני ושני מדריכים להדרכת נהיגה בשטח לרכב חדש
מאת: חגי כספי
17/08/21
מהו הינע 4X4, מה היתרונות של הינע על כל הגלגלים, איזה בעיות נוצרות וכיצד פתרו אותן. מהו הדיפרנציאל, תיבת העברה, הילוך כוח וכיצד משתלבות כל המערכות המכניות האלו אחת בשניה.
מהי מערכת ה-ABS, מהו ESP, מה עושה בקרת האחיזה וכיצד כל האלקטרוניקה הזאת מפקחת על נסיעתו של הרכב בשטח.
זוויות מרכב, זווית גישה זווית נטישה, זווית בטן ומרווח גחון.....ועוד ועוד.
סיימנו פרק עיוני , שתיה מאפים, ועולים לרכבים לחלק המעשי של היום.
מתחילים מהדבר החשוב ביותר. שיפוע צד. מהו שיפוע צד, כיצד נוהגים בשיפוע צד ומה עושים כאשר הרכב מאיים להתהפך. איך יוצאים מזה.
משם, נסיעה בשבילי היער ועצירה קצרה ללימוד ותרגול מערכת בקרת ירידה במדרון...
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
ועכשיו, הגיע הזמן לדבר האמיתי, - "הנקיק".... קטע קצר המדגים היטב מהי הנהיגה בשטח. חריצי קרקע ומעבר ביניהם ועליהם, טיפוס מתלול עם מדרגות סלע, הצלבות גלגלים והרבה אבק. תמיד מצחיק לראות איך כל מי שזו לו הפעם הראשונה מאבד את הצבע מהפנים, אבל אחרי שאני מבטיח שעוד לא היה סוזוקי שלא עלה את זה, נרגעים...
את הקטע עושים קודם ברגל, לומדים אותו ובונים בראש איפה נניח את הגלגלים בכל מקטע. משננים שוב ושוב את המוטו "הכי חשוב זה רציפות תנועה".... ולעבודה!
טיפים לנהיגה בשטח:
ועכשיו, אחרי שלכולם יש את הטעימה הראשונה, וכבר לא נבהלים מכל אבן שמבצבצת בדרך ומכל מדרגה קטנה, יוצאים למסלול נהיגה של כמה קילומטרים בדרך יער יפיפיה שממצה בתוכה את כל מה שדרך טרשית יכולה להציע. מעלות, מדרגות, בורות, הצלבות, סלעים דרדרים וקוצים.....
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
עוד קצת הצלבות כדי לסגור את היום.....
סיימנו. היסודות שקיבלנו היום ישמשו אותנו באלפי קילומטרים של טיולי שטח והנאה מהרכב ומנופי הארץ.
מקווים שנהנתם, סעו בזהירות ובתבונה, וניפגש בשבילים.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות