כ-30 רכבי סוזוקי Jimny וגרנד ויטארה נאספו ביער בן שמן בבוקר יום שישי ואנחנו, 4 מדריכים של אתר השטח הישראלי חיכינו להם עם כיבוד קל, לתחילתו של יום עבודה שלנו ויום מרגש ונפלא עבורם, לטובת הכרות עמוקה עם הרכב הנהדר שלהם והכנה של הנהגות והנהגים עצמם, לטיולי השטח אליהם יצטרפו בהמשך הדרך. היה תענוג.
סיכום הדרכת נהיגה בשטח של מועדון סוזוקי - מתנת היבואן
הדריכו: איתי שטיינברג, יחיאל דניאל, חיים זרזר וקובי בצלאל
פתחנו את הבוקר בצל העצים של יער בן שמן לצד מאפים טריים, קפה חם ושתיה קרה. בהדרכה התיאורטית דיברנו על נושאים רבים מעולם השטח. החבר'ה מקשיבים, שואלים שאלות, אבל די ברור שהם כבר רוצים לעלות לרכבים ולצאת לשטח ותוך דקות אנחנו מתחלקים לקבוצות ומתפזרים ברחבי היער.
את הקבוצה שלי לקחתי לתרגול בעלייה תלולה ומלאה חריצים ומהמורות. אני נותן עוד כמה הסברים שעושים שכל והיגיון, מעבר להסבר התיאורטי שהיה בחלק הראשון וקדימה לעבודה. בזה אחר זה הם מטפסים למעלה ומנסים להבין מה קרה לעלייה התלולה שהם ראו מלמטה ואיך זה יכול להיות שהם טיפסו אותה בכזו קלות, גם עם ניסיון מועט כל כך. אחר כך גם יורדים ומאחר ואני מתעקש שהם ישלבו ל-Low וינסו גם את פעולת בקרת הירידה כדי שיבינו מה היא עושה ואיך זה מרגיש, הם מסיימים את החלק הזה של התרגול בהפתעה עצומה וסיפוק גדול.
המשכנו לתרגול של שיפוע צד (שפ"צ) ודיברנו על מה מותר ומה אסור לעשות כשעולים על אחד שכזה. אני מסביר שהפתרון שאני מציע בא בניגוד מוחלט לאינסטינקטים שלנו כנהגים וכאנשים חפצי חיים ולכן, כל כך חשוב להבין את ההסבר הנכון תוך כדי שיעור קצר מאוד בפיסיקה. אגב, הפיסיקה תמיד מנצחת ולכן מומלץ מאוד לזרום איתה ועם התנאים שהיא מביאה איתה אחרת, תהיו בצד שמפסיד.
הטמפרטורות אמנם ירדו, אבל עדיין חם מאוד אז עצרנו להפסקת קפה קצרה תחת העצים, ולאחריה המשכנו לתחנה נוספת של טיפוס עליות וירידות שונות. אנחנו עוברים עליהן אחת אחת ומבינים איך כדאי לעלות ולרדת אותן תוך התחשבות בתוואי הקרקע המשתנה. מאחר ואנחנו בהדרכה הבסיסית אנחנו מתרגלים בפועל רק שתיים מהן, שתיים שמספיקות לשבור מחסום נוסף של פחד ולהפוך אותו לנקודת ביטחון נוספת ברכב המדהים הזה.
תודה ענקית לכל המשתתפים, הייתם כיף של חבורה ותודה מיוחדת לילנה ומשה בדש על תמונות נהדרות.
להתראות בטיול השטח הבא..
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
7 תגובות
1
אורח/ת - בועז
12 באוקטובר 2021 ב 15:11
תודה לכם. היה מאורגן יפה וגם מועיל
2
אורח/ת - אלעד
12 באוקטובר 2021 ב 15:11
תודה לכם! היה מצויין!
3
אורח/ת - בצלאל
12 באוקטובר 2021 ב 15:11
תודה רבה על הסבלנות
4
אורח/ת - אודי
12 באוקטובר 2021 ב 15:12
היה מעניין מאוד להחכים ולהכיר את הצעצוע עכשיו בטוח בו וביכולות שלו תודה
5
אורח/ת - יהונתן
12 באוקטובר 2021 ב 15:13
תודה רבה היה מצויין
6
אורח/ת - רן
12 באוקטובר 2021 ב 15:13
תודה רבה
7
אורח/ת - ילנה
12 באוקטובר 2021 ב 15:14
קובי, תודה רבה על ההדרכה, היה מעולה!
תגובות