שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגת שטח של מועדון סוזוקי ויטארה החדשה - 15/10/21

לקוחות אשר החליטו לרכוש את הסוזוקי ויטארה החדשה בגרסת ההנעה הכפולה, הגיעו בתאריך ה-15/10/21 להכיר את הרכב שלהם, היכן שהאספלט נגמר

image

ויטארה, הג'יפון לבית סוזוקי, מגיע ארצה מצוייד בשתי צורות הנעה, קדמית, או איך שאנחנו מעדיפים - הנעה כפולה. הגרסה האחרונה בדומה לכלי רכב רבים כיום, עושה זאת באופן מודרני ואלקטרוני שיודע לספק צריכת דלק נמוכה בנסיעת כביש, לצד מערכת 4X4 המאפשרת יותר מרחב מחייה בשטחים הפתוחים. אבל איך כל זה בדיוק עובד ומה הנהג צריך לדעת כדי לתפעל את המערכות השונות כראוי. בדיוק בשביל זה התכנסו כשישה עשר לקוחות שהחליטו ללכת על ויטארה בגרסת השטח, ALL GRIP כמו שבסוזוקי קוראים למערכת, והגיעו להדרכת נהיגת שטח. יער בן שמן ביום שישי בבוקר עמוס בכלי שטח מסוגים שונים, וסוזוקי ויטארה התמזג נפלא בנוף.

image

החלק העיוני אשר פותח את היום עוסק בהבנת הגורמים אשר עוזרים ליצירת אחיזה בשטח, וכיצד ניתן להמנע מאיבודה. לצורך כך צריך להבין את מערכות הרכב הוותיקות והמכאניות דוגמת הדיפרנציאל, לצד המערכות האלקטרוניות דוגמת בקרת המשיכה והאחיזה. עם תום חלק זה עוברים להבנת כמה מושגי יסוד העוזרים בהבנה כיצד לתקוף מכשול בשטח, וקדימה לחלק המעשי של היום, שכולם כבר מעוניינים להגיע אליו. לצורך כך התחלקנו לשתי קבוצות, אחת איתי והשניה בידיו המיומנות של עדי וייזל.

image

תחילת היום היה כמו אצל כל הקבוצות רגוע באופן יחסי, גם לתת לאנשים קצת לנסות את המושגים שנלמדו כמו להרגיש לאיזו רמה רוצים חברי הקבוצה לעלות. בקבוצה שהייתה איתי היה הנושא ברור מאוד, ובהתאם לכך שמנו פעמינו לתל גמזו. התל שנותן תצפית מרהיבה על כל מישור החוף, מציע אינסוף דרכי גישה ברמות שונות על פי דרישה. כך שכל משתתף יכול למצא את האתגר שמתאים לו. וזו הייתה רק החלטה של הנהג/ת, משום שסוזוקי ויטארה הוכיח לכולם שהוא יודע לספק, כפי שנוכחנו לדעת.
נתראה בשטח.

הרשם לדיוור מועדון

1638737563222

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1638737562132

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

1638737562655

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

163873756022616387375608551638737561418163873756371816387375642961638737564921163873756555516387375661061638737566768

16387950046071638795005145163879500725216387950076381638795009245163879501000516387950103101638795009661163879501078716387950111541638795011498163879501191316387950123531638795012696163879501313116387950135001638795013854163879501424616387950147121638795015170163879501557816387950159901638795016509163879501703816387950175021638795018022163879501852716387950190721638795019613163879502013216387950207641638795021287163879502175916387950222531638795022827163879502324816387950236171638795024193163879502458416387950250321638795025492

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

8 תגובות

1

אורח/ת - דרור

10 בדצמבר 2021 ב 09:07

תודה רבה היה מענין ומלמד לא ידעתי שהרכב מסוגל לדברים מסוג זה

2

אורח/ת - איתן

10 בדצמבר 2021 ב 09:08

"חיים".
מדריך מעולה עם הסברים שמובנים לכל נפש.
חזק וברוך יישר כוח.

3

אורח/ת - אברהם

10 בדצמבר 2021 ב 09:08

תודה לחיים על הדרך והפשטות…שבה העביר לנו את ההדרכה🙏🏻🙏🏻👏🏻👏🏻

4

אורח/ת - חיים פ.

10 בדצמבר 2021 ב 09:08

היה מעניין ויצאתי מחוזק. תודה

5

אורח/ת - יוסי ע.

10 בדצמבר 2021 ב 09:08

תודה עדי
הדרכת שטח מעולה
הוכיח למשתתפים איזה ביצועים ויכולות יש לויטרה.
לחיים
תודה על ההסברים שהועברו למשתתפים בצורה מעולה.

6

אורח/ת - שרון

10 בדצמבר 2021 ב 09:08

עדי וחיים היה לנו מאד כיף ומלמד! תודה רבה

7

אורח/ת - ניצה

10 בדצמבר 2021 ב 09:09

תודה לחיים !!! הדרכה מעולה וברורה !!! יצאנו מחוזקות 🙌🙌🙌🙌

8

אורח/ת - עופר

10 בדצמבר 2021 ב 09:09

תודה על ההדרכה.