אנשי מסירות כלי הרכב ונסיעות המבחן של סמלת - יבואנית ג'יפ וסובארו לישראל, מנצלים את סוף השנה לצאת ליום הדרכה בשטח עם כלי הרכב הנחשקים לנסיעה בשטח.
השתתפו: ג'יפ רנגלר, ג'יפ רוביקון, ג'יפ גלדיאטור רוביקון, ג'יפ גרנד צ'רוקי, סובארו פורסטר וסובארו XV
הדריך: עופר אוגש
מאת: Ofer Ogash
11/12/21
שני מותגים שונים בתפיסה נפגשים בשטח (ובאולמות המכירה) בהדרכה אחת.
ג'יפ - Jeep אמיתי יש רק אחד! המותג האמריקאי ששמו הפך לגנרי וכל רכבי השטח בעולם ממשיכים להיקרא ג'יפ על שמו. ומנגד סובארו - Subaru מותג רכבי ההנעה הכפולה מיפן המציע רכב פנאי עם יכולות שטח לא מבוטלות, שלא לכתוב מפתיעות. אבל גם כשנוהגים בדבר האמיתי ובטח ובטח כשנוהגים בסובארו צריך לדעת לעשות זאת נכון תוך הכרה של היכולות והמגבלות.
התחלנו ברקע תיאורטי על מערכות ההנעה הכפולות, מכניקה, אלקטרוניקה ומערכות בטיחות מתקדמות.
היכולת של הרכב להוריד את הכוח לקרקע ולתרגם אותו להתקדמות - על זה מבוססת האחיזה של הצמיגים. מערכות הנעה 2X4 ו-4X4, דיפרנציאל – למה הוא דרוש, כמה דיפרנציאלים בג'יפ וכמה בסובארו? מה זו נעילת דיפרנציאל או מה עושה מערכת בקרת האחיזה (בקרת משיכה) אלקטרונית, מערכות ה-ABS וגם ESP ומערכת בקרת ירידה במדרון, הילוך כוח, היגוי יתר וגם תת היגוי.
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
תגובות