שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה לרכבי סוזוקי בהר חורשן -24/12/2021

יצאנו להדרכת נהיגת שטח לרוכשי סוזוקי ג'ימיני, הדרכה מתנת יבואן סוזוקי לישראל. הרכב הקטן הזה, שנראה כאילו יצא מסרט מצויר, כל כך מטעה, הקטן הזה מסוגל לעשות בשטח מה שגדולים וחזקים ממנו מתקשים לעשות

image

יש משהו מרנין בסוזוקי ג'ימיני, אולי זאת הצורה המיוחדת של הרכב, אולי הגודל הקטן שלו, ואולי זה המראה של עדר ג'ימינים צבעוניים ששועט לו בשבילי העפר של הר חורשן.

התאספנו בבוקר יום שישי קריר של חורף להדרכת נהיגה בשטח לקבוצת רוכשי ג'ימיני. היום מתחלק לשני חלקים, עיוני ומעשי.

כבכל הדרכת נהיגה, אנו מתחילים בשעה של הסברים על עולם רכבי 4X4. מהו בעצם רכב 4X4, כיצד התפתחה האבולוציה של הרכב עד שהגיעו ליצירות השטח של היום.

כיצד עובד הינע של ארבעת הגלגלים, מהו דיפרנציאל ומה תפקידו, כיצד עובדת תיבת העברה וכיצד משתלבת כל המכניקה הזאת יחד.

מהו ABS, מהו ESP, כיצד פועלות המערכות האלקטרוניות האלו ואיך הן מסתנכרנות עם המערכות המכניות.

זוויות גישה, זוויות נטישה, זווית בטן, מרווח גחון ועוד ועוד.

ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

סיימנו פרק עיוני, שתיה ומאפים, ועולים לג'יפים לחלק המעשי של היום.

164210048556416421004867591642100487866

מתחילים מהדבר החשוב ביותר - שיפוע צד. מהו שיפוע צד, כיצד נוהגים בשיפוע צד ומה עושים כאשר הרכב מאיים להתהפך ואיך יוצאים מזה.

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

image

משם, נסיעה בשבילי היער ועצירה ללימוד ותרגול מערכת בקרת ירידה במדרון, תירגול ירידה במדרגות סלע ושליטה על הבלמים, ואחרי שיורדים, עולים. טיפוס במדרגות, מומנט והכי חשוב, רציפות נסיעה.

164210059682416421005978351642100598969164210060011016421006013951642100602530164210060360916421006047231642100605846

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

ועכשיו, הגיע הזמן לדבר האמיתי, - "הנקיק". קטע קצר המדגים היטב מהי הנהיגה בשטח. חריצי קרקע ומעבר ביניהם ועליהם, טיפוס מתלול עם מדרגות סלע, הצלבות גלגלים והרבה אבק. תמיד מצחיק לראות איך כולם מחווירים. לא ממש בטוחים שהרכב עובר את החריצים והמדרגות אבל, עוד לא היה סוזוקי שלא עבר את זה.
את הקטע עושים קודם כל ברגל, לומדים אותו ובונים בראש איפה נניח את הגלגלים בכל מקטע. משננים שוב ושוב את המוטו "הכי חשוב זה רציפות תנועה" ולעבודה!

קצת סירטונים.....

ועכשיו, אחרי שלכולם יש את הטעימה הראשונה וכבר לא נבהלים מכל אבן שמבצבצת בדרך ומכל מדרגה קטנה, יוצאים למסלול נהיגה של כמה קילומטרים בדרך יער יפיפיה שממצה בתוכה את כל מה שדרך טרשית יכולה להציע. מעלות, מדרגות, בורות, הצלבות, סלעים דרדרים וקוצים.

164210079244216421007935811642100794461164210079571016421007966501642100797574164210079865716421007997801642100800472164210080129716421008026361642100803871

לפני סיום תרגלנו עוד קצת הצלבות כדי לסגור את היום.

סיימנו. היסודות שקיבלנו היום ישמשו אותנו באלפי קילומטרים של טיולי שטח והנאה מהרכב ומנופי הארץ.
חשוב שוב להודות ליבואן סוזוקי לישראל שמאפשר את ההדרכות המהנות והכל כך חשובות האלו.

מקווים שנהנתם, סעו בזהירות ובתבונה, וניפגש בשבילים.

הרשם לדיוור מועדון

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - רותם ל.

07 בפברואר ב 18:09

תודה רבה על הכל היה מעולה!🙏🏻🙏🏻

2

אורח/ת - אסף ל.

07 בפברואר ב 18:10

חגי, אני באתי בראש שבטח זו סתם עוד הדרכת חברה, אבל תשמע דוגרי, היה מעולה, ועשית אחלה אווירה ואתה אחלה מדריך, למדתי הרבה לתחילת דרכי בעולם השטח, תודה רבה, והמסר הכי חשוב מהיום הרכב פגז, לא לשפר אין צורך...