הדרכת שטח נוספת למועדון סוזוקי - המועדון הרשמי מטעם היבואן, פותחת אצלנו עוד בוקר של יום שישי ביער בן שמן. קבוצה גדולה של רכבי סוזוקי Jimny חדשים ונהגיהם פגשו ארבעה מדריכים, שלמשך כמה שעות הרביצו בהם תורה על רזי הנהיגה בדרכים שמעבר לאספלט
הדריכו: חיים זרזר, גיא זילברמן, יחיאל דניאל וקובי בצלאל
כ-30 רכבי סוזוקי Jimny עומדים בשורה ארוכה ומסודרת בצד השביל. המשתתפים מוציאים כסאות ומתיישבים במעגל וכרגיל, ההדרכה מתחילה בהרצאה תיאורטית אותה העביר הפעם חיים זרזר. החלק התיאורטי עסק בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אוויר, מערכות דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד. בסופה חילקנו את החבורה בין ארבעת המדריכים והתפזרנו בין שבילי היער.
הגענו לתחנה הראשונה ורגע לפני שהתחלתי לדבר עליה נתתי הסבר על חשיבות הישיבה הנכונה בנהיגת כביש ובטח בנהיגה בשטח. התחנה הראשונה שתירגלנו היא עלייה תלולה - מפותלת ומחורצת, כזו שדורשת מהנהג תכנון נכון של ציר הטיפוס שלו, בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה-4X4 המצויינת של סוזוקי לטפס למעלה בקלילות. למרות החששות וחוסר הניסיון, החבר'ה טיפסו את המעלה הקצר בקלות, תוך הכוונה קרקעית, גז קבוע ותנועה רציפה. חלקה השני של תחנה זו הוא ירידה של אותו קטע דרך מחורץ, קצת הצלבות וגלגלים באוויר כשברקע נשמעות קריאות התפעלות של המשתתפים והמצלמות לא מפסיקות לצלם.
התחנה הבאה היא תרגול של שיפוע צד (שפ"צ) בליווי הסברים וטיפים לגבי מה מותר לעשות ומה אסור לעשות. דיברנו על ה"אינסטינקטים" שלנו שלא תמיד משתלבים עם כוחות הפיסיקה ולעיתים, כמו במקרה של שיפוע צד, אפילו מנוגדים להם.
אחרי הפסקת קפה ונישנושים, המשכנו לתרגול עליות וירידות תלולות יותר או פחות בתוואי שטח וקרקע משתנים. יש כמה עליות שונות ואנחנו בוחנים אותן במבט ובליווי הסברים ומנסים להבין - האם זו עלייה רלוונטית עבורנו או לא? במהלך התרגולים כולם הכירו בחשיבותה של התנועה המתונה והרציפה ולמדו עוד קצת על רכב השטח המדליק והכל כך מוצלח שקנו.
תודה רבה ליבואן סוזוקי לישראל, תודה לכל המשתתפים - שמחנו לבלות איתכם,
להתראות בטיולי השטח הבאים..
ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
8 תגובות
1
אורח/ת - דליה עזר
26 בינואר 2022 ב 16:58
ההדרכה היתה מעניינת ומועילה גם בפאן התיאורטי וגם בפאן המעשי, המדריכים היו מדהימים ונעימים מאוד.
ההדרכה תרמה רבות להכרת הרכב והיכולות של הרכב ובהחלט תרמה לבטחון בנסיעה
2
אורח/ת - צפנת
07 בפברואר 2022 ב 18:19
תודה לכולם על התמונות 🙏ושמחתי להכיר. תודה רבה לגיא זילברמן 🏆 בזכותו יצאנו בלי שריטה 😉
3
אורח/ת - איברהים
07 בפברואר 2022 ב 18:19
תודה לכולם היה מדהים ומלמד ובאמת כיף ונעים להכיר את כולכם
4
אורח/ת - אלימלך
07 בפברואר 2022 ב 18:19
תודה לכולם
היה מעולה ומקצועי
5
אורח/ת - אנה כ.
07 בפברואר 2022 ב 18:20
תודה רבה על חוויה כיפית ותודה לחיים על הדרכה מרתקת ועל חוש ההומור , היה מעולה
6
אורח/ת - צחי א.
07 בפברואר 2022 ב 18:20
תודה ליחיאל המקסים על ההדרכה המקצועית 🙏🏻👏
7
אורח/ת - יובל י.
07 בפברואר 2022 ב 18:20
תודה קובי על הדרכה אליפות, היה מהנה, מעניין ומאתגר... בזכותך הכל נראה פשוט הרבה יותר 👏
8
אורח/ת - אריק
07 בפברואר 2022 ב 18:20
היה אדיר חברים תודה רבההההה
תגובות