יער בן שמן אירח את לקוחות סוזוקי שהגיעו להדרכת נהיגה על הג'ימני שברשותם. הגשם שוב לא יישר קו עם התחזיות, מה שהביא להדרכה שונה ואתגרית... עם רווח מיוחד למודרכי סוזוקי, בכול זאת קנו ג'ימני!
סיכום של הדרכת נהיגה מיוחדת של סוזוקי - מתנת היבואן ללקוחותיו.
הדריכו: חיים זרזר, גיא זילברמן וקובי בצלאל
מאת: חיים זרזר
03/04/22
ברד ביער בן שמן!
אולי התמונה לא מעט ברורה, אבל זהו ברד, ששהה על הקרקע של יער בן שמן כמה רגעים מכובדים, לאחר שהגיע במכה קצרה אך אימתנית. וכל זאת בחמישה לתשע, כאשר חלק מן המשתתפים כבר הגיעו לנקודת המפגש.
מה עושים??? סיעור מוחות קצר ויש פיתרון, כמו שפעם אמרו בצבא על חובשים מאלתרים היה נכון ביום זה על מדריכי סוזוקקי שאלתרו...
אז חיש מהר עשינו הצרחת מקומות, ואת החלק העיוני המקוצר הכלל לא קונבנציונאלי, העביר קובי בצלאל התותח מתחת לגשר של בן שמן, כאשר גיא זילברמן ואני, מסמנים למכוניות להאט ליד הקבוצה.
החלק העיוני הסתיים, התחלקנו לשלוש קבוצות ויצאנו לדרכנו, כרגיל חשבנו, שוב טעינו, משום שיער בן שמן היה ביום זה אחר לגמרי: במקומות בהם היו פעם שבילים, הפכו ביום זה לנחלים זורמים, היכן שהיה פעם גשרים איריים, היו מעברי מים כלל לא רדודים. והבוץ, כבר בטח הבנתם, זה היה היום שלו לגמרי.
כפועל יוצא ההדרכה לא ממש הייתה לפי הספר והסדר הקבועו בהדרכות - אבל היו דיבידנדים בריבית ד'ריבית. אין מה לעשות מים זורמים, בוץ ובכלל חורף אמיתי, הוא חגיגה לאנשי שטח. גם אם קר, והאמינו לי, היה קר מאוד. המודרכים שחלקם רכשו את הסוזוקי ג'ימני כהצהרת כוונות אל עולם השטח, הראו כי הם עשויים מהחומר המתאים ביותר שיש, ופשוט נהנו ולכלכו, כמובן שרק את כלי הרכב שלהם, בהרבה הרבה בוץ. ואין מה לעשות חיוכים של החלקות ואיבודי אחיזה, הם אלו שהביאו אותנו מלכתחילה לעולם הזה, וככל הנראה גם את הלוקחות, שאולי לא היו מודעים לעניין עד אז.
הג'ימינים לא התרגשו כלל, עם צמיגי כביש / שטח / וכל מה שבינהם, והראו את כוחם גם במזג אוויר זה. מה שלא הפתיע אף אחד מהנוכחים, שידעו טוב מאוד לפני על היכולת של הכלי שרכשו, אלא שכעת הם הבינו את העניין לאשורו.
כן ירבו הדרכות מלאות חיוכים, ונקווה שנתראה בטיולים העתידיים.
תודה לכל המשתתפים, תודה ליבואן סוזוקי לישראל על ההדרכה.
נתראה בשטח.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
2 תגובות
1
אורח/ת - ארז אפשטין
04 באפריל 2022 ב 11:03
ההדרכה תרמההרבה ביטחון והבנה על יכולות הרכב.
קובי תותח רציני , מדריך בחסד ומקצוען2
אורח/ת - נדב
17 באפריל 2022 ב 15:33
היה תענוג
תגובות