מדהים לראות איך מדבריות כה קרובים שונים זה מזה ומספקים חוויות נהיגה ונופים מגוונים!
במסע פסח חצינו מדבריות ודילגנו מנופים הרריים ותצפיות, אל הערבה השטוחה, שמספקת נופי בראשית, כאילו מעולם לא טיילו בה
מאת: אושר חיים
02/05/22
כל שנה בפסח יוצאים הג'יפאים לכבוש את המדבר, זה מנהג נפוץ ומשנה לשנה הכמות רק עולה כי הצטרפו למשחק גם בעלי הג'יפונים.
סובארואים, דאסטרים ושאר רכבי שטח "רכים" או רכים יותר מאחרים, הפתיעו לטובה, במיוחד כאשר מדובר בשטח קל עד בינוני וניתן אף לצלוח איתם מסעות ארוכים מיומיים ועד חוצה ישראל.
אורך המסע שלנו היה כ-200 ק"מ, כשרובם המוחלט בשטח והוא נפרש על גבי שלושה ימים.
את הפיקוד לקחתי עם הטויוטה שלי, כשלידי חבר עם עין חדה לתמונות - טל הרוש, איך אומרים? חבר אסטרטגי..
אחריי היו שיירה מגוונת שכללה לנד קרוזר נוסף, פאג׳רו, רקסטון דנדש, 3 פורסטרים, XV, גראנד ויטרה ארוך וקצר, סוברבן, ואת הכוח סגרו יובל ואלון בג'ימני.
היום הראשון של הטיול התחיל בהרים הגבוהים סביב ערד והתצפיות היו מטריפות למרות האובך ששרר.
שלוש התצפיות שכיכבו היו ראש מעלה יאיר, עין בוקק - תצפית המלונות והר סדום, כשבין לבין נהננו מנהיגה בשבילי המדבר הקסום כשהמיוחד מבינהם הוא נחל סדום. הנהיגה בנחל סדום מהנה במיוחד בזכות פיתוליו הרבים והצפיפות שהנחל משרה. מרקם הקירות מוסיף גם הוא להנאה - סלעי מלח, תעלות, מערות ועוד.
את הלילה העברנו בחניון הלילה שליד נחל אשלים יחד עם מטיילים שבאו לנפוש.
היום השני לטיול החל בארוחות בוקר מגוונות, קיפול המאהל ולאחר תדריך קצר יצאנו לדרך.
התחלנו במקלחת בוקר קצרה במעיין כחול וצלול עם מים מתוקים - עין פלוטית.
רטובים ורעננים, חזרנו לרכבים ונחל אמציהו הוא זה שהכניס אותנו לערבה שבה גם נשהה עד סוף הטיול. הנחל המרשים הכריח אותנו לעצור תחת אחד העצים שבו להפסקת קפה ומתיחת רגליים קצרה, ועל הדרך זכינו לפגוש את השיירה של המדריך נמרוד במסע הדגל - חוצה ישראל.
נחל גדרון, נחל שחק, נחל חצבה ועוד שלל נחלים חצינו כמעט בלי לשים לב בכלל, כשבקנה - הר ונחל מסור.
בנחל מסור ירדנו למסלול רגלי נהדר בתוך קניון צר שאפשר רק לדמיין מה קורה שם בזמן שיטפון...
גמענו עוד כמה עשרות קילומטרים בדרך לחניון הלילה השקט שלנו, הפעם חניון קצת פחות מוכר אך מרשים ביותר.
שקיעה, מדורה, בישולים, סיפורי חוויות מטיולים שונים אל תוך הלילה ונגמר לו עוד יום מספק.
את היום השלישי התחלנו כבר בלב הערבה, לא רחוק מנחל נקרות ועל רגל הפיל המוכרת שבנחל כמובן שלא ויתרנו.
ירדנו לעוד מתיחת רגליים קצרה במסלול קצר לגב חולית, אך החורף השנה לא הטיב עם הדרום, הוא סבל ממחסור במשקעים וזה הורגש. שום גב, שלולית ואפילו אדמה לחה לא ראינו לכל אורך הטיול. מזל שעצי המדבר שורדים גם בלי מים, בזכותם העברנו ארוחת צהריים מוצלת ונעימה תחת אחד מהם.
השיא של היום, ואולי של הטיול כולו, היה חורבת קצרה וההיסטוריה שסביבה. העליה והירידה ממנה סיפקו עניין רב ונהיגה מאתגרת, במיוחד לאלו שאינם מצויידים בהילוך כוח.
העליה לחורבה דרך מעלה קצרה המערבי כללה דרדרת, בורות והצלבות, ועם קצת הכוונות כולם עברו בקלות. הירידה לעומת זאת, דרשה קצת יותר השקעה והכוונה צמודה לכל נהג, כולל שיפוץ המעבר הטכני בין רכב לרכב.
החיוכים אמרו הכל, זה בהחלט היה הדובדבן שבקצפת וסיפק סיום נהדר למסע מוצלח.
תודה לקבוצה הנהדרת שהצטרפה אלי למסע, תודה על הסיפורים, הידע, העזרה ההדדית ועל עוד חווית מדבר מעולה.
מקווה שניפגש שוב בטיולים הבאים!
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
3 תגובות
1
pyatoo109
02 במאי 2022 ב 10:32
הדרכה וליווי מקצועי.
סבלנות וגיבוש קבוצה בדרך נעם, כל זה בזכות האושר שבאושר.
תודה על חוויה ניפלאה.
יאללה, לטיול הבא.
2
אורח/ת - יובל פ.
09 ביוני 2022 ב 10:54
אתה היית האושר שלנו בטיול לדרום.
כל הכבוד להובלה שלך והיכולת שלא קיימת אצל מדרכים רבים והיא היכולת להיות קשוב וגמיש בנקודות מסויימות ובדרכי מעבר. אלוף🏆
3
אורח/ת - שחר א.
09 ביוני 2022 ב 10:54
תותח על !! תודה רבה 😎
תגובות