הר חורשן אירח ב-13/5/22 את לקוחות סוזוקי להדרכת נהיגה מן המניין, מתנת יבואנית סוזוקי לישראל - חברת מכשירי תנועה, שנהנו ממזג אוויר נפלא ויער רוחש פעילות
צילמו: חיים זרזר וקובי בצלאל
מאת: חיים זרזר
19/05/22
לרובנו, הכוונה לאוהבי השטח השונים, יש ניסיון כזה או אחר בנהיגת שטח. אם זה מהשירות הצבאי, מעבודה חקלאית או גם מטיולים עם חברים. אלא שבשנים האחרונות האלקטרוניקה מעט השתלטה גם על כלי הרכב המיועדים לשטח, ועובדים מעט שונה ממה שהכרנו לפני שניים שלושה עשורים. ומשום כך כדאי לעשות מעין יישור קו עם כלי רכב חדשים, וכך בדיוק חשבו כעשרה בעלי סוזוקי ג'ימני חדש, שהגיעו להדרכת נהיגת שטח בהר חורשן היפה. השלימו את החבורה הפוטוגנית ג'ימני דור קודם וגרנד ויטארה, שבאו להראות כי גם להם יש עדיין את הקסם הנדרש.
לאחר שהתכנסנו בחניון העמוס של בת שלמה הישנה, נסענו אל היער כאשר בדרך אנו חוצים את ערוץ נחל דליה הזורם. עבורי זה תמיד כיף לנסוע בתוך מעבר מים זורם, במדינה שבה זהו מחזה נפוץ פחות, ונדמה לי כי כל חברי הקבוצה העריכו זאת גם כן.
לאחר פריסת בוקר מרעננת וקפה שכבר התחיל להתבשל, עברנו לקטע העיוני הפותח את היום, עליו ניצח קובי התותח. בפרק זה אנו מסבירים על מערכות הנעת הרכב, ואיך משתלבים בעבודותו מערכות כמו ESP ו-TC, כיצד עובדים איתם נכון, ואיזה מהן אפשר וכדאי לנטרל ומתי עושים כן. חלק זה, חשוב ככל שיהיה, מהווה את הקדימון למה שכולם מחכים, לצאת ולחוש את השטח.
לצורך זה נסענו מעט דרומה אל השביל האדום, שנותן אחד אחרי השני כמעט את כל אתגרי העבירות ששטח טרשי יכול לספק. עליות מסולעות, מדרגות סלע, דרדרת, הצלבות ועוד. באתגרים המעניינים יותר, עצרנו והסברנו את החוקים הקובעים את בחירת הקו הנכון, עם כמה אנרציה כדאי להגיע לאתגר כזה או אחר, ובכלל כיצד לעבוד נכון עם הכלי היפני הנפלא שלהם. כיף לראות את גרף ההתקדמות המהיר של המשתתפים, כשאתגרים שנראו מעט מאיימים בתחילה, הופכים למהנים שלוש שעות אחר כך. אם עניין זה נכון בכל ההדרכות, קבוצה זו הפכה עניין זה לאומנות. כבוד גדול.
תודה ליבואנית סוזוקי לישראל - חברת מכשירי תנועה, תודה לכל המשתתפים, מקווים שנמשיך להפגש בטיולים עתידיים.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - אופק ש.
09 ביוני 2022 ב 12:36
תודה רבה לקובי וחיים!
2
אורח/ת - ערן
09 ביוני 2022 ב 12:36
תודה רבה
היה מועיל וחשוב ביותר
תגובות