בעלי סוזוקי ג'ימיני מהדור האחרון וזה שלפניו, הגיעו להדרכת נהיגה בשטח הטרשי היפה והצפוף של הר חורשן, הדרכה שקיבלו במתנה מהיבואן
צילמו: המשתתפים
לתחילת ימי ההדרכה בהר חורשן, יש את הרוטינה שלהם. מתקבצים כולם בחניה של בת שלמה הישנה, ונוסעים כקבוצה לנקודה יפה ביער לחלק העיוני שפותח את היום. לא נשמע מסובך מדי, אלא שלעיתים גם זה יכול ללכת לא הכי חלק, כשכל פינות החמד המוכרות כבר תפוסות. כך שהיום אולי התחיל עם עיכוב קטנטנן, אבל זה ממש לא העיד על ההמשך, וטוב שכך. לאחר שמצאנו נקודה יפה אחרת בהר חורשן, מוציאים את הכיבוד, ולאחר מכן מתחילים את החלק העיוני. בו אנו לומדים על מערכת ההנעה של הרכב, וכיצד משפיעות עלינו המערכות האלקטרוניות שנוספו לכלי הרכב בשנים האחרונות. הנקודה שמצאנו הייתה קרובה לציר נסיעה ראשי, ולא מעט חובבי שטח על מגוון יפה של כלים, עוברים בסמוך לנו ומזכירים לנו שהיער היום רוחש חיים.
בסמוך לנקודה זו, מצאנו מקום מתאים לתרגול והבנה של שיפוע צד, אי לכך עברנו מיד מהחלק העיוני לקטע שלטעמי הנו אחד מהחשובים של היום, אם לא החשוב שבהם. תחנה זו גם מספקת תמונות לא רעות, וזה תמיד טוב בעידן הנוכחי. לאחר מכן החלטתי כי כדאי להתרחק מעט ממרכז ההר הסואן (באופן יחסי כמובן), ומצאנו לנו עלייה טרשית מאתגרת במיוחד. אולי לא ברמת הקושי לבדה, אלא הצורך במציאת קו התקדמות נכון, וחברי הקבוצה עשו עבודה יפה בעלייה ובירידה, כל אחד בסגנונו השונה.
בחלק האחרון של היום הגענו למגרש משחקי ג'יפים מוכר ואהוב, בו הראה לנו שוב הג'ימני איך הוא מדלג על הסלעים. זאת כמובן אם יש מישהו אחראי שיושב מאחורי ההגה, וכל חברי הקבוצה עשו זאת למופת. כפיים.
תודה רבה למשתתפים על יום הדרכה מהנה, תודה רבה לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לישראל.
מקווה שניפגש בטיולים.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות