יצאנו להדרכת "עז ההרים", הלו הוא הג'ימני, בחסות יבואן סוזוקי חברת מכשירי תנועה ובביצוע אתר השטח הישראלי 4X4. תענוג ללוות את רוכשי הרכב הנהדר בכניסה למשפחת מטיילי השטח. 24 מהם מהם הגיעו להדרכת הבסיס בשלוש קבוצות. לאמיר נחומי, לחיים זרזר ולי גיא זילברמן היה הכבוד והעונג להיות שם
מאת: גיא זילברמן
11/08/22
נפגשנו עם קבוצת הג'יפאים במקום הקבוע והתחלנו בשיעור התאוריה שניתן כרגיל בצל תחת העצים. חיים עבר על מכלולי הרכב ועמד על ההבדלים בין נהיגת שטח לכביש. הרוכשים החדשים למדו על הייחוד של רכבם, ויש כזה.
לאחר השיעור, הקפה והמאפה, יצאנו לתרגל. התחלקנו לשלוש קבוצות בהדרכת אמיר נחומי, חיים זרזר ואנוכי גיא זילברמן. האביזר הראשון שתרגלנו את השימוש בו בבוקר יום שישי של חודש יולי הוא המזגן. החדשות הטובות הן שהוא עובד מצוין בסוזוקי!
אבל לא לשם כך נתכנסנו... שלוש הקבוצות תרגלו במקביל במקומות שונים התמודדות עם שיפוע צד, בחירת נתיב ושימוש במערכות הרכב. אלו עקרונות הבסיס לפני שיוצאים אל המרחבים, ההבנה איך עובדות המערכות עוזרת מאוד להתקדם בטכניקות הנהיגה ואי אפשר להפריז בזה. נהג שאינו מבין מה קורה לרכב, שהוא מכונה עתירת ברזל וטכנולוגיה, בוודאות יהיה נהג פחות מיומן ממי שהשקיע את הזמן בהבנת הנושא.
את הפסקת השתייה ניצלנו לשאלות ותשובות בכל נושא. זו הזדמנות פז לעשות מעט סדר בשאלות השונות, בהן גם שאלות בנושא מיגונים ושיפורים, מה חשוב יותר ומה פחות והיכן ואם יש להשקיע.
לא נפרוט את הכל בכתבה זו, אבל די אם נאמר שהחשוב מכל הוא לצבור ניסיון, לאט ובטוח, ללמוד מה הם הצרכים של כל בעל רכב שטח, והם שונים מהותית זה מזה. כך נמנע מהוצאות מיותרות שבחלקן נוגדות את החוק ואף מסכנות את בטיחות הנהיגה ומכלולי הרכב.
הקבוצה שלי סיימה את היום בתרגול מעלה טכני המשלב בחירת נתיב, שימוש במערכות הרכב וטכניקת נהיגה. השילוב ביניהם הוביל אותם אל ראש המעלה וגם בחזרה ממנו. אנו תמיד מאושרים לפגוש את הג'ימנאים, יש משהו מקסים באנשים שבוחרים רכב חמוד (אבל ערס לא קטן...) כמו שלהם. ובד"כ אנו פוגשים אותם שוב ושוב בטיולים השונים בארץ ובחו"ל. ברוכים הבאים למשפחת השטח!
אמיר נחומי,
צילמו: המשתתפים
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
9 תגובות
1
אורח/ת - יואב לוי
09 באוגוסט 2022 ב 13:49
ההדרכה בהחלט תרמה להבנה שלי על סוג הרכב שעליו אני נוהג, היכולות שלו, הביטחון שלי ביכולות שלו ובכלל ההבנה של מה זה לנהוג ברכב 4* ואמליץ לכל מי שמתחיל לעבור הדרכה שכזאת.
אין הערות מיוחדות, ההדרכה הייתה מקצועית והמדריך העביר אותה בצורה מצוינת.
2
אורח/ת - רני ורונית
08 בספטמבר 2022 ב 15:34
גיא תודה רבה על ההדרכה המקצועית, על הסבלנות והכי חשוב על יום של כיף טהור
3
אורח/ת - אברהם
08 בספטמבר 2022 ב 15:34
תודה לגיא ולכל המשתתפים להתראות בשמחות
4
אורח/ת - אבנר ואירית
08 בספטמבר 2022 ב 15:34
תודה חיים. הייתה הדרכה נהדרת.
5
אורח/ת - בר
08 בספטמבר 2022 ב 15:34
תודה רבה לאמיר, מדריך אלוף 🌟
6
אורח/ת - חגי
08 בספטמבר 2022 ב 15:35
תודה רבה אמיר.
היתה הדרכה מצוינת💪🏻
7
אורח/ת - תהילה
08 בספטמבר 2022 ב 15:35
תודה רבה לחיים היתה הדרכה מעולה
8
אורח/ת - רון
08 בספטמבר 2022 ב 15:35
אין ספק שהיינו חייבים הדרכה כזו. אמיר נחומי היקר ענה על כל שאלה. ונתן לנו ביטחון בעליות במורדות ובשצ"פ. תודה רבה אמיר. ואני עוד בטוח שנפגש במרחבי הארץ.
9
אורח/ת - אלון
08 בספטמבר 2022 ב 15:35
תודה רבה לאמיר. הדרכה מצויינת בתאוריה ובמעש!
תגובות