הדרכת ג'ימנים היא תמיד כיף. גם בסוף יולי כשחם כמו בגהינום. חבורת ג'יפי-צעצוע צבעוניים ושמחים שעוברים בכל מקום ואפשר לאתגר אותם במכשולים אמיתיים בלי לחשוש מנזקים ותקיעות. נפגשנו שוב בהר חורשן ליום מעניין ומלמד מתנת היבואן
מאת: דרור ברלי
22/08/22
לרכבי הכביש-שטח המודרניים יש שתי תכונות בעייתיות – הראשונה היא שהם פריכים ועדינים. צמיגיהם ממהרים להיקרע מטרשים, פגושיהם ומפתניהם נוטים לנשור כשהם רק מריחים אבן מתקרבת. הבעיה השניה נוגעת למחיר השערורייתי של הרכב וחלקיו. כשהכלי חדש וכל כך יקר, בעליו מהסס וחושש באופן טבעי ומובן מלאתגר אותו פן ייאלץ להגיע לביקור יקר במוסך, וברוב המקרים נלחץ מאוד אפילו מליכלוך ושריטות מענפי שיחים על הצבע הנוצץ של רכב חדש שזה עתה שילם עבורו רבע מיליון שקלים ומעלה..... וכך, כל תרגולי מעבר המכשולים צריכים להיעשות בדחילו ורחימו, פן משהו יישרט, יתגרד, יישבר... עם הסוזוקי ג'ימני תשכחו מזה. כל הטרדות הללו נדחקות הצידה.
גודלו הזערורי, תכנונו היעיל, זריזותו ויכולות עבירותו המרשימות מאפשר לג'ימנאים החדשים להעיז יותר ולכן גם ללמוד ולהתנסות הרבה יותר – הם עוברים בקלילות היכן שהגדולים והיקרים מהם מסתבכים, והם גם יוצאים מזה ללא נזקים והשמחה רבה.
כמות נכבדה של ג'ימנים התייצבה בחניון הכניסה לבת שלמה הישנה. מזל שהם כל כך קטנים, יש מקום לכולם... מספר כזה של כלי רכב מחייב לא פחות משלושה מדריכים - חיים זרזר, חגי כספי ואנוכי, וגם מיקום מרווח מספיק לפרק התיאוריה – שוב, עם ג'ימנים זו לא בעיה. בכל מקום נתון אפשר לדחוס פי 2 יותר כלי רכב....
התעמתנו עם חריצים ומדרגות, סוללות, בורות והצלבות, עליות ומורדות, משטחי סלע ומדרונות דרדרתיים. למדנו לא לפחד לנסוע ב-LOW לאורך פרק זמן ארוך (לא, זה לא "הורס את האוטו"....) למדנו שהג'ימני כפי שהוא מגיע מהחנות, מהניילונים, ללא שום שיפור או תוספת, הוא סוג של עיזת-סלעים קטנה ונמרצת שלא מוותרת לשום מכשול ועוברת הכל ומוכנה לכל הרפתקאה - וגם יודעת לסלוח על טעויות נהיגה של מתחילים. דיברנו והתעמקנו גם על אבזרי החילוץ הדרושים לטיולים בשטח, על כללי זהירות בחילוץ ועל היצע הטיולים שאתר השטח מציע במסגרת מועדון סוזוקי, שמאפשרים לבעלי רכב שטח לנצל כהלכה את הצעצוע החדש והמגניב.
היה כיף וטוב. תודה לכולם נתראה בטיולים!
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
7 תגובות
1
אורח/ת - חמודה עסלי
21 באוגוסט 2022 ב 15:06
אחלה מסלול היה , מקצוענות ואיכות , תענווווווג , הנהג אמיר מירכא היה מוביל
2
אורח/ת - אמיר אבו נימר
21 באוגוסט 2022 ב 15:14
היה תענוג להיטת בהדרכה בהר חורשן מדריכים מקצוענים למדתי הרבה דברים חדשים , מסלול מדהים היה ..
תודה רבה ..
3
אורח/ת - רוי
28 באוגוסט 2022 ב 23:21
מעניין אותי לדעת, מתוך כל הג'יפים אם היו גם גיר רגיל או הרוב אוטומט
4
Ogash Ofer
29 באוגוסט 2022 ב 10:07
מעניין אותי לדעת, מתוך כל הג'יפים אם היו גם גיר רגיל או הרוב אוטומט
"5
אורח/ת - אהרון
12 בספטמבר 2022 ב 13:17
היתה ליהפתעה לטובה ביום ההדרכה ולמרות שיש לי ניסיון בשטח למדתי שיש לי עדיין מה ללמוד
תודה על יום מקסים .
6
אורח/ת - משה
12 בספטמבר 2022 ב 13:18
תודה רבה למדריכים היתה הדרכה מצוינת 👍🏼
7
אורח/ת - נתי
12 בספטמבר 2022 ב 13:19
תודה רבה היה תענוג
תגובות