בוקר של למידה על נהיגה והנאה עם "עז ההרים" המשגע - הלו הוא הג'ימני, עם חבורה של נהגים חדשים.
סיכום של הדרכת נהיגה מתנת יבואן סוזוקי לישראל
מאת: גיא זילברמן
20/10/22
לתשעת רוכשי הג'ימני זו הייתה הפתעה, לי לא. במהלך ההדרכה שוב שמעתי את המשפט "לא האמנתי שהרכב שלי יכול לעשות את זה", האמת היא שהרכב הזה יכול לעשות הרבה יותר...
נתכנסנו להדרכה זו בחסות היבואן, אני קורא לזה מבוא לנהיגת שטח והכרת הרכב.
את ההדרכה אנו מתחילים בשיעור של כשעה וקצת, מלווה בקפה ומאפה, על מערכות הרכב ודגשים תאורטיים לנהיגה, גם בכביש וכמובן בשטח.
מיד לאחר השיעור התיאורטי אנחנו יוצאים לתרגל בשטח - מעלה ומורד, שימוש במערכות העזר בהן טרקשן למשל, וכמובן הילוך ה-LOW שהוא ההבדל המהותי ביותר בין רכב "כמו שטח" לרכב שטח.
לא נפסח על תרגול שיפוע צד - אחד הנושאים הקריטיים בנהיגת השטח, כזה הדורש גם הבנה וגם תרגול.
מאחר ואנו רואים לא רק בנהיגה את תפקידנו, החבורה יושבת על הפסקת קפה לשיחה בנושאי שטח כללים וזמן למענה לכל שאלה ככל שאני יודע לענות.
לקראת סיום, לא בלי חששות, מתייצבים למעלה טכני שלמעשה משלב בתוכו מספר אלמנטים עליהם עבדנו קודם לכן.
בזמן שאני מכוון את החברים במעלה אני לא יכול שלא להתענג על הפרצופים של הג'מנאים החדשים בזמן שהם מגלים את הג'ימני ויותר מזה, את עצמם ואת יכולותיהם.
בנקודת הסיום אני מודה לחבר'ה על שכיבדו אותי בהקשבה ועניין, אני משוכנע שנתראה שוב בשטח,
גיא זילברמן.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - מאיר
25 באוקטובר 2022 ב 12:23
האים יהיו הדרכות ל , s קרוס 4/4 ?
תגובות