נפגשנו להדרכת נהיגה, שהיא אילוף "עז ההרים", הלא הוא הג'ימני של רוכשי סוזוקי החדשים, הדרכה שניתנה להם במתנה על ידי היבואן. תמיד תענוג לפגוש את החבר'ה המקסימים על כלי הרכב המפתיעים הללו
מפגשי הדרכת סוזוקי בחסות היבואן מזמנים לי הזדמנות לחזור לבסיס עם רכב שטח אמיתי, לא בערך ולא כמעט. רכב שתוכנן לקחת את הנהג לאן שירצה כמו "הגדולים". עם הרכב מגיעים להדרכה רוכשים חדשים שבד"כ זהו מפגשם הראשון עם נהיגת שטח, ועבורנו זו הזדמנות נהדרת לצרף אותם למשפחה.
מתחילים את הבוקר על קפה ושיעור על מערכות הרכב. העשרת הידע הטכני חשובה ללימוד הנהיגה בשטח (ולא רק בשטח!) מה גורם למערכות לעבוד ואיך אנחנו משתמשים בהן בתנאי שטח משתנים, איך מערכות הבטיחות נרתמו לעזור לנו להתקדם בהעדר אחיזה.
לאחר השיעור יוצאים לתרגול. מעלה ומורד, תרגולי בטיחות וטכניקה של בחירת נתיב, כל אלה ממלאים את חבורת הרוכשים בהתלהבות רבה ומחיאות הכפיים וקריאות העידוד למתרגלים מוסיפות לאווירה הטובה ולחלק נכבד מהחבר'ה גם הפגת חששות.
המנוסים יותר גם מבינים שמדובר ברכב בעל יכולות שטח אמתיות ולא בכדי זכה לכינוי "עז הרים". נכון שהג'ימני לא מתאים לכל אחד, מרחב פנימי וגודל אינו החלק החזק שלו. אבל אם אינך מוביל או מובילה משפחה גדולה וכלב לטיולי השטח מובטחת לך הנאה צרופה, במיוחד בקטעים המהווים אתגר. כל זה חייב להיעשות בדרך הנכונה כזו שלא תפגע בבטיחות ולשם כך אנחנו פה - חבורה נהדרת של חבר'ה שבאו עם רצון ללמוד ומצב רוח טוב עשתה בית ספר לעצמה ביום שישי נאה שכזה.
היה לי עונג להכיר כל אחת ואחד מהחברים החדשים.
תודה רבה לכם, תודה לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לישראל.
באהבה,
גיא זילברמן.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות