עוד הדרכת נהיגה בשטח של מועדון סוזוקי - המועדון הרשמי מטעם היבואן, לבעלי ג'ימני חדשים. הרכב הקטן והיפה הזה שרק מלהסתכל עליו עולה לך חיוך... והמראה כל כך מטעה, הקטן הזה מסוגל לעשות בשטח מה שגדולים וחזקים ממנו מתקשים לעשות....
יש משהו מלבב בסוזוקי ג'ימיני, אולי הצורה הקופסתית המיוחדת של הרכב, אולי הגודל הקטן שלו, ואולי זה המראה של עדר ג'ימינים צבעוניים ששועט לו בשבילי העפר של הר חורשן...
התאספנו בבוקר יום שישי של תחילת חורף להדרכת נהיגה בשטח לקבוצת רוכשי סוזוקי ג'ימיני חדשים. היום מתחלק לשני חלקים, עיוני ומעשי.
מתחילים בחלק העיוני:
מהו ABS, מהו ESP, כיצד פועלות המערכות האלקטרוניות האלו ואיך הן מסתנכרנות עם המערכות המכניות.
זוויות גישה, זוויות נטישה, זווית בטן, מרווח גחון... ועוד ועוד.
מהו הינע 44X, מה היתרונות של הינע על כל הגלגלים, איזה בעיות נוצרות וכיצד פתרו אותן. מהו הדיפרנציאל, תיבת העברה, הילוך כוח וכיצד משתלבות כל המערכות המכניות האלו אחת בשניה.
מהי מערכת ה-ABS, מהו ESP, מה עושה בקרת האחיזה וכיצד כל האלקטרוניקה הזאת מפקחת על נסיעתו של הרכב בשטח.
זוויות מרכב, זווית גישה זווית נטישה, זווית בטן ומרווח גחון.....ועוד ועוד.
סיימנו פרק עיוני , שתיה מאפים ועולים לרכבים לחלק המעשי של היום.
מתחילים מהדבר החשוב ביותר - שיפוע צד. מהו שיפוע צד, כיצד נוהגים בשיפוע צד ומה עושים כאשר הרכב מאיים להתהפך, איך יוצאים מזה?
משם, נסיעה בשבילי היער ועצירה קצרה ללימוד ותרגול מערכת בקרת ירידה במדרון...
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
ועכשיו, הגיע הזמן לנקיק.... קטע קצר, המשלב חריצי קרקע, שיפוע צד ומדרגות סלע גבוהות, המדגים היטב מהי הנהיגה בשטח. חריצי קרקע ומעבר ביניהם ועליהם, טיפוס מתלול עם מדרגות סלע, הצלבות גלגלים והרבה אבק. ברגע הראשון לא ממש בטוחים שהרכב יעלה, אבל אחרי שאני מבטיח שעוד לא היה סוזוקי שלא עלה את זה, נרגעים...
את הקטע עושים קודם ברגל, לומדים אותו ובונים בראש איפה נניח את הגלגלים בכל מקטע. משננים שוב ושוב את המוטו "הכי חשוב זה רציפות תנועה" וזהו גם המוטו לעתיד! לא בושה ללכת ברגל לבדוק את הציר. זה חוסך צרות גדולות בעתיד.... ולעבודה!
ועכשיו, אחרי שלכולם יש את הטעימה הראשונה, וכבר לא נבהלים מכל אבן שמבצבצת בדרך ומכל מדרגה קטנה, יוצאים למסלול נהיגה של כמה קילומטרים, אל גבעה 186, בדרך יער יפיפיה שממצה בתוכה את כל מה שדרך טרשית יכולה להציע. מעלות, מדרגות, בורות, הצלבות, סלעים דרדרים וקוצים.....
עוד קצת הצלבות לתרגול וכדי לסגור את היום.....
תודה לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לירשאל, תודה למשתתפים, מקווים שנהנתם.
סעו בזהירות ובתבונה, וניפגש בשבילים.
טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות