שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח של מועדון סוזוקי בהר חורשן - 4/11/22

עוד הדרכת נהיגה בשטח של מועדון סוזוקי - המועדון הרשמי מטעם היבואן, לבעלי ג'ימני חדשים. הרכב הקטן והיפה הזה שרק מלהסתכל עליו עולה לך חיוך... והמראה כל כך מטעה, הקטן הזה מסוגל לעשות בשטח מה שגדולים וחזקים ממנו מתקשים לעשות....


1673887117710

יש משהו מלבב בסוזוקי ג'ימיני, אולי הצורה הקופסתית המיוחדת של הרכב, אולי הגודל הקטן שלו, ואולי זה המראה של עדר ג'ימינים צבעוניים ששועט לו בשבילי העפר של הר חורשן...

התאספנו בבוקר יום שישי של תחילת חורף להדרכת נהיגה בשטח לקבוצת רוכשי סוזוקי ג'ימיני חדשים. היום מתחלק לשני חלקים, עיוני ומעשי.

מתחילים בחלק העיוני:
ככל הדרכת נהיגה, אנו מתחילים בשעה של הסברים על עולם רכבי 4X4 - מהו בעצם רכב 4X4, כיצד התפתחה האבולוציה של הרכב עד שהגיעו ליצירות השטח של היום, כיצד עובד הינע של ארבעת הגלגלים, מהו דיפרנציל ומה תפקידו, כיצד עובדת תיבת העברה וכיצד משתלבת כל המכניקה הזאת יחד.

מהו ABS, מהו ESP, כיצד פועלות המערכות האלקטרוניות האלו ואיך הן מסתנכרנות עם המערכות המכניות.

זוויות גישה, זוויות נטישה, זווית בטן, מרווח גחון... ועוד ועוד.

1673887128002

מהו הינע 44X, מה היתרונות של הינע על כל הגלגלים, איזה בעיות נוצרות וכיצד פתרו אותן. מהו הדיפרנציאל, תיבת העברה, הילוך כוח וכיצד משתלבות כל המערכות המכניות האלו אחת בשניה.

מהי מערכת ה-ABS, מהו ESP, מה עושה בקרת האחיזה וכיצד כל האלקטרוניקה הזאת מפקחת על נסיעתו של הרכב בשטח.

זוויות מרכב, זווית גישה זווית נטישה, זווית בטן ומרווח גחון.....ועוד ועוד.

סיימנו פרק עיוני , שתיה מאפים ועולים לרכבים לחלק המעשי של היום.

1673887143317

מתחילים מהדבר החשוב ביותר - שיפוע צד. מהו שיפוע צד, כיצד נוהגים בשיפוע צד ומה עושים כאשר הרכב מאיים להתהפך, איך יוצאים מזה?

משם, נסיעה בשבילי היער ועצירה קצרה ללימוד ותרגול מערכת בקרת ירידה במדרון...

167388713176516738871347071673887137452

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

1673887145911

ועכשיו, הגיע הזמן לנקיק.... קטע קצר, המשלב חריצי קרקע, שיפוע צד ומדרגות סלע גבוהות, המדגים היטב מהי הנהיגה בשטח. חריצי קרקע ומעבר ביניהם ועליהם, טיפוס מתלול עם מדרגות סלע, הצלבות גלגלים והרבה אבק. ברגע הראשון לא ממש בטוחים שהרכב יעלה, אבל אחרי שאני מבטיח שעוד לא היה סוזוקי שלא עלה את זה, נרגעים...

את הקטע עושים קודם ברגל, לומדים אותו ובונים בראש איפה נניח את הגלגלים בכל מקטע. משננים שוב ושוב את המוטו "הכי חשוב זה רציפות תנועה" וזהו גם המוטו לעתיד! לא בושה ללכת ברגל לבדוק את הציר. זה חוסך צרות גדולות בעתיד.... ולעבודה!

1673887208092

ועכשיו, אחרי שלכולם יש את הטעימה הראשונה, וכבר לא נבהלים מכל אבן שמבצבצת בדרך ומכל מדרגה קטנה, יוצאים למסלול נהיגה של כמה קילומטרים, אל גבעה 186, בדרך יער יפיפיה שממצה בתוכה את כל מה שדרך טרשית יכולה להציע. מעלות, מדרגות, בורות, הצלבות, סלעים דרדרים וקוצים.....

image

עוד קצת הצלבות לתרגול וכדי לסגור את היום..... וסיימנו. היסודות שקיבלנו היום ישמשו אותנו באלפי קילומטרים של טיולי שטח והנאה מהרכב ומנופי הארץ.

תודה לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לירשאל, תודה למשתתפים, מקווים שנהנתם.
סעו בזהירות ובתבונה, וניפגש בשבילים.

הרשם לדיוור מועדון

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

167388719629016738871995591673887201921

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן