הדרכת הנהיגה של מועדון סוזוקי - המועדון הרשמי מטעם היבואן, משלבת עבורי שני דברים נהדרים - חזרה אל הבסיס של נהיגת השטח ומפגש עם אנשים חמודים באופן מיוחד, לבלות איתם את יום שישי זה לא פחות מתענוג
מפגש עם ג'ימנאים בדרכם ללמוד על תפעול עז ההרים בהר חורשן הוא הזדמנות נהדרת לחזור לבסיס. רכב שלא מתיימר להציג את הטכנולוגיה האחרונה בכל הקשור בנהיגת שטח וודאי שאינו מנקר עיניים, ובכל זאת יש בו הכל. יכולות מופלאות המבוססות על הבסיס של רכב שטח אמתי, שלדת סולם, סרנים חיים, זוויות גישה ונטישה נהדרות ומערכת טרקשן שעובדת היטב. כל אלו תורמים לאמינות הרכב ומכאן ההנאה מובטחת.
את היום פתחנו סביב הקפה בשיעור על מערכות הרכב ועקרונות הנהיגה בשטח וגם בכביש, כי אי אפשר לנתק את הדברים.
לאחר מכן עוברים לתרגול בשטח. כל אחד בקצב שלו לומד ומתרגל את ההתמודדות עם מכשול, וזה לאחר ששוחחנו והסכמנו מהו מכשול כמובן. התמקדנו בבטיחות ובעיקר בנושא שיפוע צד, הגורם העיקרי לתאונות בשטח. כל חבר מקבל הזדמנות לתרגל, ואם צריך גם יותר מפעם אחת.
במהלך היום אנו מנצלים את הפסקת הקפה להיכרות עם החברים החדשים לשיחה על עולם הרכב ועל כניסה טובה לתחביב הנפלא של טיולים ונהיגה. גם הפעם אני נדרש לשאלות הנוגעות ל"שיפורים": גגון, הגבהות ותוספות כאלו ואחרות שהחברים נחשפים אליהם עם כניסתם למועדון מטיילי השטח. אני מנסה לעשות מעט סדר בדברים ומחווה דעתי.
אחר ההפסקה אנו ממשיכים בתרגול והחבר'ה מתחילים לחבר את המושגים עליהם דיברנו ותרגלנו לידי מעשה. גם מעלה מורכב שיש בו מספר אלמנטים כמו הצלבות, מדרגות ושיפוע צד הופך לכיף גדול כאשר עושים את הדברים נכון. מחיאות הכפיים, החיוכים וקריאות העידוד מעידים על כך.
לאחר מספר שעות כל הקבוצה מתייצבת לנקודת הפרידה, עם רכב מלוכלך אמנם אבל תחושתי שצרפנו אל משפחת המטיילים חבורה נהדרת. שמעבר לניסיון אותו ירכשו עם הזמן, מביאים איתם את מה שחשוב באמת - גישה חיובית, הומור ורצינות כאשר נדרשת כזו.
היה לי כיף גדול לבלות את היום עם אלופים, ואני משוכנע שניפגש לא מעט בטיולי מועדון סוזוקי הקרובים.
תודה למשתתפים, תודה לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לישראל.
באהבה,
גיא זילברמן.
הצטרפו לתפוצת הוואטסאפ של מועדון סוזוקי - לפרטים הקליקו כאן
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - יוסי
24 בינואר 2023 ב 11:17
תודה רבה לגיא שהסביר את מערכות הג'ימני באופן בהיר, הדגים ותרגל אותנו בצורה מושלמת! הקורס ממש מומלץ גם למי שכבר נסע בשטח...
תגובות