עוד הדרכת נהיגה בשטח לרוכשי הרכב הקטן והיפה הזה שרק מלהסתכל עליו עולה לך חיוך... והמראה כל כך מטעה, הקטן הזה מסוגל לעשות בשטח מה שגדולים וחזקים ממנו מתקשים לעשות
הדריכו: חגי כספי וקובי בצלאל
עדר של רכבי סוזוקי ג'ימני צבעוניים הוא מחזה מרנין, יש משהו ברכב הקטן והשובב הזה שמעלה חיוך על השפתיים.
התאספנו בבוקר יום שישי אביבי להדרכת נהיגה בשטח לקבוצה של רוכשי סוזוקי, המון סוזוקי ג'ימני וסוזוקי גראנד ויטארה אחד. היום מתחלק לשני חלקים, עיוני ומעשי.
את החלק העיוני מעביר היום קובי הטוב מכולם.
כדי שיהיה כוח להקשיב, מתחילים בארוחת בוקר קלה באדיבות היבואן. לאחר מכן ממשיכים בשעה של הסברים על עולם רכבי 4X4. מהו בעצם רכב 4X4, כיצד התפתחה האבולוציה של הרכב עד שהגיעו ליצירות השטח של היום. מהו הינע 4X4, מה היתרונות של הינע על כל הגלגלים, איזה בעיות נוצרות וכיצד פתרו אותן. מהו הדיפרנציאל, תיבת העברה, הילוך כוח וכיצד משתלבות כל המערכות המכניות האלו אחת בשניה. מהי מערכת ה-ABS, מהו ESP, מה עושה בקרת האחיזה וכיצד כל האלקטרוניקה הזאת מפקחת על נסיעתו של הרכב בשטח.
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
סיימנו את הפרק העיוני, מתחלקים לשתי קבוצות ועולים לרכבים לחלק המעשי של היום.
מתחילים מהדבר החשוב ביותר: שיפוע צד. מהו שיפוע צד? כיצד נוהגים בשיפוע צד? ומה עושים כאשר הרכב מאיים להתהפך? איך יוצאים מזה?
משם, נסיעה בשבילי היער ועצירה ללימוד ותרגול ירידה במדרון, ירידה במדרגות סלע ושליטה על הירידה ומיקום הגלגלים, מעבר חריץ בקרקע ו... עולים חזרה במדרגות.
מונחים וכתבות לחיזוק הנלמד בהדרכה:
מתוך הויקישטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
ועכשיו ה"נקיק" - קטע קצר המדגים היטב מהי הנהיגה בשטח. חריצי קרקע ומעבר ביניהם ועליהם, טיפוס מתלול עם מדרגות סלע, הצלבות גלגלים והרבה סיבסובי צמיגים. אני תמיד נהנה לראות את האנשים מסתכלים בזילזול על מעבר חריצי הקרקע שבתחילת הנקיק, ואז עוברים מסביב לעץ ורואים את מדרגות הסלע התלולות ומאבדים צבע מהפנים.
תכלס... עוד לא היה סוזוקי אחד שלא עבר את הקטע.
את הקטע עושים קודם ברגל, לומדים אותו ובונים בראש איפה נניח את הגלגלים בכל מקטע. משננים שוב ושוב את המוטו "הכי חשוב זה רציפות תנועה".... ולעבודה!
ועכשיו, אחרי שלכולם יש את הטעימה הראשונה, וכבר לא נבהלים מכל אבן שמבצבצת בדרך ומכל מדרגה קטנה, יוצאים למסלול נהיגה של כמה קילומטרים לעבר גבעה 186, בדרך יער יפיפיה שממצה בתוכה את כל מה שדרך טרשית יכולה להציע. מעלות, מדרגות, בורות, הצלבות, סלעים, דרדרים וקוצים.....
עוצרים בראש הגבעה. מולנו תמונת נוף יפיפה של רמות מנשה והר הכרמל.
פותחים ערכת קפה ומתוקים ומדברים על גרירה וחילוץ, הגבהות, צמיגים, מיגונים וכל מה שמעניין את נהגי הרכבים.
היסודות שקיבלנו היום ישמשו אותנו באלפי קילומטרים של טיולי שטח והנאה מהרכב ומנופי הארץ.
תודה למשתתפים, אנחנו מקווים שנהנתם. תודה לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לישראל.
סעו בזהירות ובתבונה, ניפגש בשבילים.
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
4 תגובות
1
אורח/ת - אורית
15 ביוני 2023 ב 16:14
תודה הייה כייף
2
אורח/ת - אילן
15 ביוני 2023 ב 16:14
תודה רבה על ההדרכה הבוקר היה מהנה ומועיל
3
אורח/ת - יבגני
15 ביוני 2023 ב 16:14
היה מדהים
4
אורח/ת - רם
15 ביוני 2023 ב 16:14
תודה רבה למדריכים חגי/ קובי והקבוצה הנחמדה
תגובות