לקוחות מועדון סוזוקי הגיעו להדרכת נהיגה בשטח טרשי - מתנת היבואן ללקוחותיו, כדי להכיר את הג'ימיני שלהם ואת יכולות השטח המרשימות שלו. היה כיף גדול
יום שישי בבוקר, בחול המועד פסח, קבענו להיפגש קצת אחרי הכניסה למצפה מודיעין בפינת יער יפה, קבוצה של 9 רכבי ג'ימיני והבעלים החדשים שלהם, להדרכת עקרונות הנהיגה בשטח טרשי והיכרות עם יכולות השטח ומערכות הרכב של הג'ימיני החדש שלהן.ם.
אחרי שכולם הגיעו, העמדנו את הקומקום עם תה ואת כל הפינוקים (הכשרים לפסח) מטעם מועדון סוזוקי על אחד השולחנות בפינת היער והתיישבנו בחצי מעגל להדרכת עקרונות הנהיגה בשטח, המכלולים של רכב 4X4 ומערכות ויכולות הג'ימיני.
הקבוצה ברובה מורכבת מנהגות.ים חדשות.ים בנהיגת שטח, ויש הקשבה ועניין גדול כשאני עובר על נושאים תאורטיים של אחיזה בשטח, הנעה 4X4 , דיפרנציאלים, סרן חי (שיש בג'ימיני), מערכות אלקטרוניות כמו בקרת אחיזה ובקרת החלקה, נעילות דיפרנציאל, והילוך כוח. לאחר שכיסינו את המכלולים ומערכות הרכב עברתי לדבר על עקרונות הנהיגה בשטח, מעבר מכשולים כמו עליה, ירידה, מדרגות והצלבות, מרווח גחון וזוויות גישה. הרבה חומר לכסות בטווח זמן של שעה וחצי שלאחריה יצאנו למסלול התנסות של נהיגה במסלול שטח טרשי ביער בן שמן וביצוע של מעבר מכשולים, לא לפני ההדגשה שביער בן שמן יש המון רוכבי אופניים ושלהם צריך לתת כבוד וזכות קדימה.
תרגלנו נסיעה בשיירה תוך שמירה על הקבוצה והקשר בין כל הרכבים בשיירה והגענו לעליה נחמדה עם מספר מדרגות, שם התחלנו את התרגול המעשי הראשון וההתנסות בנסיעה בהילוך כוח, השתלבות של מערכת בקרת האחיזה והתנסות לאחר מכן בירידה עם מדרגות, תוך שימוש בהילוך Low והילוך ראשון לבלימת הרכב ע"י המנוע ושילוב מערכת בקרת הירידה שיש בג'ימיני.
לפני תחילת התירגול עצרנו, ירדנו מהרכבים ובחנו את תוואי השטח, בנינו אסטרטגיית מעבר ולאחר מכן החבר'ה נכנסו לרכבים וטיפסו את העלייה, עם הכוונה קרקעית בקלות ובתנועה רציפה, הסתובבו למעלה וחזרו לביצוע הירידה.
משם המשכנו לתרגול של שיפוע הצד, כשהחברות.ים ביצעו את התרגול באומץ ועלו לשפ"צ משמעותי ורק אחרי שנתתי להם את האות הם הפנו הגה לכיוון הירידה וחזרו לשביל.
חזרנו בנהיגה בשיירה לפינת היער שבה פתחנו את ההדרכה, ושוב התפנקנו בקפה ועוגיות קוקוס ובוטנים של פסח, תוך הסברים על צמיגים ולחץ אוויר, על גרירה וחילוץ, וציוד נדרש בשטח, עניתי על שאלות וסיימנו את ההדרכה בדיוק בזמן.
תודה רבה לכל המשתתפות.ים על ההקשבה והתרגול המוצלח, ותודה רבה לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לישראל, על ארגון היום הזה והפינוקים. היה כיף גדול לפגוש את כולכן.ם, ואני מקווה לחזור ולהיפגש שוב בטיולי השטח ממש בקרוב. תהנו מהג'ימיני שלכן.ם, הוא רכב עם יכולות שטח מדהימות ויכולת עבירות מעולה (גם ובעיקר בשל העובדה שהוא קטן ממדים), וסעו בדרכים בטוחות!
שלכם, עופר עתיר.
הצטרפו לתפוצת הוואטסאפ של מועדון סוזוקי - לפרטים הקליקו כאן
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
מונחים וכתבות לחיזוק הנלמד בהדרכה:
מתוך הויקישטח: דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
טיפים לנהיגה בשטח:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
4 תגובות
1
אורח/ת - דבורה
24 במאי 2023 ב 14:43
תודה לך עופר !
אתה מדריך מעולה.
תודה על החוויה.
על הסבלות ורוחב ליבך.
2
אורח/ת - קיקו
24 במאי 2023 ב 14:43
תודה רבה לכולם! קבוצה🚀
3
אורח/ת - רונית
24 במאי 2023 ב 14:43
תודה רבה עופר למדנו המון והיה ממש כיף!!
4
אורח/ת - יעל
24 במאי 2023 ב 14:44
תודה היה ממש כיפי ונעים
נפגש מקווה בעודטיולים
תגובות