בבוקר יום שישי הגיעו בעלי סוזוקי ג'ימיני להדרכת נהיגה מתנת היבואן, כדי להבין איך זה להיות עז הרים ממונע
סוזוקי ג'ימיני קיבל את הכינוי הדי מחייב יש לומר - עז הרים, וכנראה שהוא לא קיבל את זה סתם. עם זאת, תמיד מספק לראות חבורה של אנשים שיודעת פחות או יותר מה הם רכשו, אבל עדיין נדהמים לראות באיזו קלות הוא, והם, עושים זאת. זו הסיבה שהדרכת נהיגה עם ג'ימינים היא תמיד מיוחדת, אבל רגע בואו נחזור לתחילת היום. לאחר הגעת כל החברים, נסענו לתוך יער בן שמן מה המחייב מעבר מים קטן, ועניין פעוט זה, כל כך לא ישראלי, תמיד מעלה חיוך. במעבה היער (טוב אין באמת מעבה אבל יש יער) התחלנו עם קטע עיוני פותח, בו אנו מסבירים על מערכות הרכב השונות, הנעה אלקטרוניקה ועוד. בהדרכות רגילות מתחילים עם אתגר פשוט יחסית ואז עולים ברמה. עם סוזוקי ג'ימיני אפשר לקפוץ ישר למים העמוקים, וזה אומר מעבר בנקיק סלעי נחמד שבסופו מדרגה. הקבוצה נרתמה מיד לעניין והג'ימינים הראו בכמה תוואים שונים אפשר לתקל את המדרגה. עז הרים כבר אמרנו?
אחרי מעבר סוללה מנדנד, עברנו בסמוך למעלה הלבן, שביל האש הידוע של הר חורשן. שם הראה אחד המשתתפים כי עם נהג נחוש (ורכב מעט משופר ומוגבהה) הג'ימיני יכול גם לעליות שמרבית רוכשיו אפילו לא יחשבו לעבור. מיותר לציין שהוא עשה זאת בקלות כלל לא מפתיעה.
את היום סיימנו בצילו של הברוש הגדול מתחת לנ.ג 186, שם ניצלנו את הזרימה של נחל דליה למעבר מים ארוך ועמוק מעט יותר מזה של הבוקר, כאקורד סיום ליום הדרכה משובח ביותר עם קבוצה נעימה ומהנה.
תודה רבה למשתתפים, תודה רבה לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לישראל.
מקווה שניפגש בטיולים העתידיים.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - משתתף בהדרכה
23 במאי 2023 ב 15:08
היה אחלה יום.
בזכות החברה הטובה ובזכות המדריך התותח 🙏🏼🔝
2
אורח/ת - רן
23 במאי 2023 ב 15:08
חיים יקר , תודה, היה יום מושלם
תגובות