יום שישי ה-18/8/23 היה היום בו התכנסנו להדרכת נהיגת שטח נוספת של מועדון סוזוקי עם בעלי ג'ימני, ואת ההדרכה הזאת אי אפשר להפסיק (בלחן - המנגינה הזאת...)
אז קניתם רכב שטח שכולם אומרים עליו שהוא הכי טוב שיש. ראיתם אין ספור תמונות שלו במצבי קיצון, ובכלל היה לכם בצבא קשר ישיר ללא מעט רכבי שטח. אז סגרנו את הבסטה ואפשר לקפוץ על כל טיול בכל רמה שהיא? לא כדאי טיפה לשייף את הפינות ולהבין קצת יותר על כלי השטח החדש? חד משמעית כן! ואת זה מבינים אנשי היבואן של סוזוקי בישראל, מכשירי תנועה, ולא פחות חשוב מכך, מבינים בעלי סוזוקי ג'ימני שהגיעו להדרכה. או כך לפחות אנו מקווים...
מקום המפגש נקבע למגרש החניה של בת שלמה הישנה שמשישי לסופ"ש, הופך יותר ויותר עמוס. זה בעיקר בזכות עגלת הקפה המושקעת שנמצאת במקום (שעושה אחלה קפה), אך גם רוכבי אופני שטח רבים ועוד חובבי פעילויות שטח רבות, שהולכים והופכים פופולאריים יותר ויותר. אז מה עושים? קופצים מיד אל היער תוך שעוברים את ערות נחל דליה הזורם - פתיח מצויין ביום קיץ שרבי. אחרי שנהנים מכיבוד קל מתנת היבואן ללקוחות, ממשיכים בחלק העיוני הפותח את היום, בו מתמקדים במכלולי הנעה של הג'ימני לצד הסבר אודות מערכות הבטיחות המתקדמות, וכיצד הן פוגשות את האזור בו נגמר האספלט.
לאחר כמה וכמה עצירות בהם חיכינו שהשקט יחזור אחרי שיירות האופנועים, פנינו אנחנו לייצר מעט רעש באתגר הראשון של היום. המקום המכונה "הנקיק" של חורשן, מטעה בתחילה משום שהוא נסתר מעט מן העין ומתחיל כשביל מסובך, אבל ההמשך שונה לחלוטין. אגב, את הרעש ייצרנו אנחנו בעיקר, משום שבכל קבוצה יש את אלו שמעט נבהלים כאשר רואים את הרמה הגבוהה איתה נתחיל את היום. הג'ימני עושה זאת בשקט מופתי, זאת אומרת אם בן האנוש היושב מאחורי ההגה מעט עוזר ליפני החביב בתוואי נכון ובניהול גז חכם. אחרי שכל הקבוצה עברה את האתגר, פנינו לאתגר אחר בו הדגש הוא על הצלבות ואופן הטיפול בהן, והתחנה החשבוה ליום זה לטעמי, המסבירה אודות הסכנה בשיפוע צד. הקינוח היה בעלייה עד לאמצע המעלה הלבן של חורשן, אחד המקומות המפורסמים באזור, גם שם הראה הג'ימני שבידיים הנכונות הוא נכון כמעט לכל אתגר.
תודה לחברים על יום מהנה, ובתקווה שניפגש בטיולים עתידיים.
תודה גם לחברת מכשירי תנועה - יבואנית סוזוקי לישראל.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
אורח/ת - ניסן
07 בספטמבר 2023 ב 14:04
היה טיול מעולה , וחיים המדריך היה מקצועי מאוד !!
תגובות