יום שישי ה-8/9/23 היה היום בו התכנסנו בשתי קבוצות של בעלי סוזוקי ג'ימני לקיום מצוות הדרכת נהיגת שטח כהלכתה בכת אוהבי ה-OFF ROAD...
יער בן שמן מכיר את העניין, המדריכים של אתר השטח עשו זאת כמה (וכמה) פעמים בעברם, מה שנשאר לנו זה לצוות חבורה של רוכשי סוזוקי ג'ימני חדשים (וגם כאלה שפחות), וקיבלנו הדרכת נהיגת שטח כהלכתה. וכמו בחגי תשרי המתקרבים אלינו אוטוטו, לכל מצווה יש את כללי הטקס המיוחדים לו.
במקרה שלנו לפני שנותנים לצמיגים של היפני הקטן והחתיך לטעום קצת מאתגרי העבירות של היער, צריך להרביץ מעט תורה. וכן, אנחנו מאמינים שאת עיקרי האמונה צריך להעביר קודם כל באופן מילולי, כתנאי מקדים למשחק שמגיע אחרי. לשם כך הבאנו את האדמו"ר המקובל בכל החוגים שמחוץ לתחום המכוסה אספלט, מרן גיא זילברמן, לחלק שפותח את היום. כמובן שחלק זה מגיע לאחר שסעדנו את בטננו בכיבוד קל, מתנת יבואן סוזוקי - חברת מכשירי תנועה, משום שבלי קמח (ועדיף עם גלוטן) אין תורת שטח. גיא הסביר בחלק זה אודות מערכת ההנעה של הג'ימני, מתי ואיך משלבים, מה זה בדיוק נותן, ואיך המערכות האלקטרוניות עוזרות או מפריעות בתוואי עבירות שונים. לאלו שלא היו בהדרכה, אתם יכולים לחפש את גיא מחלק את ספרוני ההדרכה בצומת מצפה יער מודיעין, עם כיפה גדולה ולבנה של אתר השטח.
לאחר מכן נחלקנו שתי קבוצות קטנות עבור החלק המעשי, בו סוף כל סוף היה מעורב גם בן הלוויה המכאני, המאחד בין כל חברי הקבוצה. אין צורך לציין כי בעלי ג'ימני אינם צריכים משהו נוסף שיחבר אותם אל כלי הרכב שלהם, כפי שיודע כל מי שהתנסה בו בשטח, אבל תמיד טוב לוודא שאין פספוסים. כך יצא שבקבוצה שלי התחלנו על מעלה חביב אותו עלינו וגם ירדנו, המשכנו לדלג מעל מדרגת סלע חביבה, והדרמנו אל עבר תל גמזו כשבדרך אנו גוברים על עלייה מרובת הצלבות ללא אומר ודברים. עם זאת, כמו בכל אמונה, כדאי להזכיר לאדוקים היכן ניתן - באופן לא רצוני - לעזוב את הקהילה, וכאן אצלנו מדובר בעיקר בסכנה הכרוכה בשיפועי צד. אז העברנו את כולם במדרון הצידי והמסוכן, כדי מעט להפחיד, יותר להסביר מדוע מסוכן, ואם כבר נכנסנו למצב, כיצד עדיף לצאת מסכנה מבלי לעזוב את הקבוצה.
כמו בכל יום קיץ ישראלי היה חם מדי, אלא שהקבוצה הנעימה הפכה את היום לקליל ומהנה, כמו שצריך. תודה לכל החברים ובתקווה שזהו פתיח להמון טיולי שטח מכל הסוגים ובכל עונות השנה.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות