בקבוצה מלאה של 15 רכבים יצאנו למסע לאורך 200 ק"מ - מים המלח ועד תצפית הר ברך אשר צופה אל בקעת תמנע
מאת: אופיר אביב
25/09/23
לכבוד ראש השנה ומידיעה שהקבוצה תצא מלאה ומגוונת, ישבתי לחשוב על מסלול שיכיל את המרכיבים הבאים:
1. המסלול יהיה מתאים ומאתגר (לעיתים עד הקצה) עבור חלק מהמשתתפים
2. למרות שמדובר ביום וחצי, החוויה תהיה ותשאר של מסע במדבר
3. שהמסלול יכיל נופים ותוואי שטח מגוון, אשר חוצה בתי גידול של בעלי חיים רבים
לשמחתי אספר כבר בהתחלה כי כל היעדים הושגו במלואם, ועוד ועוד כמו שיסופר בהמשך.
בבוקר שבת נפגשנו בחניון עין תמר - 12 רכבי שטח 4X4 של מטיילים, מסוגים שונים. באחד משפחת גוטליב, שעל כיסא הנהג יושב החבר עומר אשר הצטרף למסע ככוח סיוע מאוד משמעותי כמו שהסתבר בהמשך. ברכב אחר החבר יעד, או כמו שהוחלט בשיחת הסיכום "המלאך הנעלם". התכנסנו לשיחת הכירות שבה הכרתי קבוצה שהגיעה מוכנה בציוד וברוח למסע. בסיום תדריך הבטיחות יצאנו לדרך אל נחל אמציהו, אשר ממוקם בדרום ים המלח.
הנסיעה בנחל נוחה ויחסית מהירה, זמן טוב להתחיל להתרגל לנסיעת שטח ועבורי להכיר את אופי התנהלות השיירה והיכולות לקראת ההמשך. לשמחתי הרגשתי כבר בהתחלה טוב לגבי ההמשך. הנקודה הבאה היתה נקודת האיסוף למי שהשעה היתה מוקדמת עבורו - בתחנת הדלק בחצבה. משם דרומה יצאנו לנסיעה על "דרך השלום" ציר של מס' קילומטרים בסמוך לגבול ירדן ובו מספר תצפיות יפות אל הערבה הירדנית מחד והישראלית מנגד.
לשטח חזרנו בכניסה לנחל מסור והמשכנו דרומה על דרך מואה ועד הכניסה לנחל עשוש, שאותו עקפנו בנסיעת כביש קצרה, ישירות לנחל ברק. מכאן ולהמשך היום כיוון הנסיעה שלנו הוא מערבה אל מרכז הערבה.
ציר נחל ברק מאפשר תנועה יחסית (כי הכל יחסי) מהירה, ולכן לאחר שקבענו את הנקודה שנפגש, יעד וכלי הרכב החזקים שבחבורה יצאו לנסיעה בקצב שלהם, כי צריך לשחרר את הסוסים מהאורווה וכל השאר המשכנו בקצב שלנו עד לכניסה לנחל פארן.
ציר נחל פארן, שהוא הנחל השלישי בגודלו במזרח התיכון והגדול ביותר בישראל עם כ-190 ק"מ מסיני ועד נחל ערבה. אופי התנועה בנחל מאתגר מכיוון שהנחל רחב מאוד עד כדי מס' קילומטרים ובכל שיטפון השבילים נעלמים ואיתם עשרות הקוליסים של הקודמים שחיפשו את דרכם. כל מה שנשאר הוא ההכרות היחסית עם הציר והכל יחסי... הדרך רצופה באבנים גדולות ולאט ובטוח לקראת ערב הגענו לחניון הלילה נחל פארן ללילה. וכמו במהלך היום, כך גם בלילה כלל חברי הקבוצה הגיעו מאורגנים להפליא ובמהירות הוקם החניון וארוחות הערב. האווירה בטיול היתה טובה והמשיכה לתוך הלילה.
בבוקר היום השני המשכנו את דרכינו בנחל פארן לנקודה הראשונה - קניון עדה בחלקו מסלול רגלי מעגלי שנע בערוץ צר ועמוק בקרקע. תחת צל השיטה עצרנו - מי להכנת קפה ומי לכניסה איתי להליכה קצרה בערוץ המדהים. משם התקדמנו אל שמורת הנחלים הגדולים, דרך נחל ציחור שהזמין אותנו לתצפית יפה על להקות צבאים ויעלים ואל הפסקת הצהריים בסמוך לגב צניפים. משם הכיוון לבקעת עובדה עובר דרך שטח רחב שמאפשר לכלל הסוסים לרוץ מהאורווה והתמונות טובות ממילים.
בצומת עובדה נפרדנו מחלק מחברי הקבוצה והמשכנו לתצפית הר ברך. הדרך לאורך מס ק"מ מטלטלת וקופצנית, אבל בסוף מגיע הצופר. תצפית הר ברך היא ללא ספק אחת התצפיות היפות ביותר בנגב.
אני מבקש להודות לכל אחד מחברי הקבוצה על הסבלנות, המשמעת האישית והקבוצתית והפגנת דרך ארץ לכל אורך המסע. בזכותכם עמדנו ביעד ותודה אישית ממני ומכלל חברי הקבוצה לאיש המיוחד והחבר יעד, אשר תרם רבות בזמן שזכינו בנוכחתו להצלחת המסע ולאיש אשר את תרומתו למסע כולנו חווינו באופן אישי - עומר וכלל משפחת גוטליב. יצאנו לדרך ב-15 כלי רכב, לאורך כ-200 ק"מ, בזכותכם נרשום עוד חוויה מוצלחת במדבר.
שנפגש במסעות הבאים,
אופיר אביב - מדריך
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
1 תגובות
1
davtir
30 בספטמבר 2023 ב 02:18
"נחל פארן, שהוא הנחל השלישי בגודלו במזרח התיכון" - הגזמתם!
תגובות