אחרי, כמעט, חודשיים של מתח, כאב והרבה מאוד צער שהגיעו בעקבות ה-7/10 השחור.
אחרי שהשתתפנו, תרמנו, ישבנו מול המסכים ו"שתינו " מידע בצמאון - החלטנו שהגיע הזמן להרגע קצת.
הדרך שלי ושל רבים אחרים להרגע זה בטבע.
אז יצאנו לכיוון ים המלח לבקר בשני צירים אתגריים - פרצים עליון ומעלה זרון
שישי, 9 בבוקר נפגשנו מספר ג'יפאים בתחנת הדלק בנווה זוהר. בזמן ההמתנה למאחרים הורדנו מעט אוויר מהצמיגים ונכנסנו לשטח באיזור רכס סדום - ציר נחל פרצים עליון.
הציר מאופיין בלא מעט עליות וירידות, חציית נחלים, הצלבות, שיפועי צד ומעלות אתגריים - בהחלט משהו שמכניס אדרנלין.
רכס או הר סדום המכונה גם הר השולחן בשל עובדה כי הרכס משתרע על כ 12 ק"מ ורוחב של כ 2 ק"מ - שטוחים מה שמזכיר שולחן.
חלקו התחתון של הרכס מורכב בגבישי מלח שבשל צחיחות האיזור נשתמרו. פה ושם המקום מגיע למצב של זרימה, מה שהביא ליצירת מערות ו"פיסול" הקירות - דבר הבולט במיוחד למי שנוסע בציר נחל סדום המפותל. נחל פרצים, המקביל, פחות או יותר לנחל סדום - אורכו כ 5-6 ק"מ והוא נשפך לים המלח באיזור נווה זוהר.
השיירה מסיימת את ציר נחל פרצים ומגיעה למישור עמיעז, המקום מפורסם בעיקר מטיולי בית הספר ותנועות הנוער למערת הקמח המפורסמת - שבנתיים הוכרזה כמקום עם סכנת התמוטטות וזוכה לביקורים פרטיים של מטיילים שלוקחים אחריות על עצמם.
כאמור, בסיום נחל פרצים עליון התאגרי - ממשיכה השיירה לכיוון צומת זוהר ומעלה זרון לא לפני שעוברת בציר המפותל של נחל סדום - אחד מהצירים היותר מטויילים באיזור.
השיירה מגיעה לנחל זוהר בואך מצד זוהר - 2 מבנים האחד קרוי מצד זוהר הישראלי והשני מצד זוהר הרומי - שניהם שימשו את העובדים בדרך בין עזה לכרך ( כרך בירדן ) - סביר להניח שהייתה אחד הדרכים ששימשה סוחרים רבים בדרכם לנמל עזה לשליחת או רכישת סחורות מ ו אל אירופה.
שיירת הג'יפאים עוצרת תחת אחד מעשרות עצי השיטה שבנחל לארוחת צהרים - ואין כמו טיפוס אתגרי על בטן מלאה.
הג'יפאים מונחים להפעיל נעילות, חגורות בטיחות כמובן ומתחילים את הטיפוס שכבר בראשיתו - אתגרי. הדרדרת, האבנים הגדולות , שלא נאמר, סלעים, ממתינים בכל פינה ומקשים על הרכב והנהג. והנה, אחרי 200 מ' טיפוס בדרדרת עיקשת - מגיעים למדרגה הגדולה תוך כדי עיקול חזק ימינה.
שיירת הג'יפאים מסיימת על מעלה זרון בכביש 31 ללא תקלות ועם חיוך רחב על הפנים.
נפגש בטיולים הבאים
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
0 תגובות
תגובות