הקיץ הישראלי דפק כניסה דרמטית עם עומס חום לוהט, מה שלא הפחיד שישה בעלי ג'ימני וגראנד ויטארה אחד, שהגיעו להדרכת נהיגת שטח ולעיתים אף יצאו מהמזגן
זה נדמה שממש לא מזמן החורף היה כאן (לפחות בחלק הצפוני של הארץ), אבל הקיץ הישראלי הראה מי העונה השלטת האמתית של מזג האוויר בישראל, כאשר כיבד אותנו בגל חום מרשים נוסף, ביום שנקבע להדרכת הנהיגה של חברת סוזוקי. לשמחתנו מרבית חברי הקבוצה לא התרגשו יתר על המידה, ולמעט משתתף אחד התייצבו שישה בעלי ג'ימני חדשים דנדשים, לצד גראנד ויטארה אחד ששכך מתי ראה את מפעלי ההרכבה של היצרן היפני, אך כפי שאנו יודעים טוב טוב, כוחו עדיין במותניו.
מקום המפגש בחניון הקהילות שביער בן שמן, אמנם מוצל כמו שצריך, אבל החום היה מורגש כבר לפני תשע בבוקר - שעת המפגש. מה שאומר שכדאי להתחיל כמה שיותר מהר, ולשמחתנו כל החברים הגיעו כמה דקות לפני השעה הנקובה, כך שיכולנו לעשות כן. לאחר שפרסנו את כיבוד הבוקר, מתנת היבואן ללקוחות, התחלנו את החלק העיוני שפותח את היום. בחלק זה הרצון הוא ליצור אחידות בהבנת מושגי יסוד בנהיגת שטח, ובמכלולי הרכב עם דגש על ההנעה, כי זה הרי מה שחשוב בעת תיקול מעברים אתגריים שונים. שעה קלה לאחר מכן סיימנו את החלק הפותח, והמשכנו לחלק המעשי.
משום שחלק מחברי הקבוצה אינם מנוסים מדי בתיקול אתגרי עבירות, המכשול הראשון ליום היה עלייה וירידה קצרה בעלת אחיזה בינונית, שם קיבלו גם החברים הפחות מנוסים שיעור בקלות בה כלי הרכב שלהם עושה את העבודה. מה שיצר ביטחון כמובן בכלי, דבר שקורה כמובן בכל הדרכה שכזו. לאחר מכן המשכנו והסברנו אודות הסכנה שבכניסה לשיפוע צד, וכדי שכולם יזכרו זאת טוב טוב, נתנו לכולם לטעום מעט מהתחושה הלא נעימה שבכניסה למצב שכזה.
המשך היום היה בעלייה לכיוון של תל גמזו והתצפית היפה שנשקפת משם, על אף תנאי ראות כלל לא טובים ששררו באותו היום. בדרך לשם תיקלנו עליה בעלת כמה הצלבות באזור של סלע גיר שהפך לפודרה עמוקה למדי. שוב, משהו שלא ריגש מדי את כלי הרכב, וכעת גם את הנהגים והנהגות חברי הקבוצה.
תודה רבה לחברי הקבוצה, וכולי תקווה שזוהי התחלה/המשך של כמה רומנים בין מטיילים ישראלים אחראיים, לשטח היפה של המדינה שלנו, בתיווך של כלי רכב נהדר לעניין זה.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות