קבוצה קטנה הגיעה להדרכת נהיגת שטח שהפעם הייתה על טהרת סוזוקי ג'ימני. בשביל הגיוון הגיעו שני אחים עם דורות שונים של העז היפנית
סוזוקי ג'ימני הנו יחיד ומיוחד בנוף נהיגת השטח בארץ, פשוט שמלבדו האופציות הם או יקרות באופן משמעותי או בעלות רמת עבירות פחותה משמעותית. בהדרכה שהתקיימה ביום שישי בתאריך ה-09/08/24 קיבלנו מדגם מייצג (או לפחות כך זה הרגיש), מי רוכש כלי רכב בעל תא מטען כזה קטן. שני אחים שהגיעו כל אחד עם הג'ימני שלו, זוג חביב שמאחוריהם כבר אין ספור שנות טיולים בשטח, בחור חביב שהחליט כי זה התחביב שמתאים לו - לכל אלו מתאים סוזוקי ג'ימני כמו כפפה ליד.
יום ההדרכה מתחיל כרגיל עם כיבוד קל באדיבות יבואן סוזוקי בישראל, חברת מכשירי תנועה, ולאחריו קטע עיוני הכרחי. בכל זאת חייבים לעשות יישור קו כלשהו לאנשים בעלי ניסיון כל כך שונה, מה שמבטיח שפה משותפת עדיפה בהמשך היום. והמשכו של היום הוא הדבר שבתכל'ס לשמו התכנסנו, והוא כולל תיקול אתגרי עבירות מסוגים שונים, עם הסברים אודות בטיחות - של בני האדם והחיות המכניות, בעיות שיכולות לצוץ, וכללים בסיסיים שיקלו על השילוב הישראלי יפני.
כמו בכל הדרכה מתחילים עם אתגר קליל, עלייה ירידה שאם ג'ימני היה יכול לדבר, הוא וודאי היה מלגלג עלינו. מתאבן זה פותח לכולם את התיאבון ואנו ממשיכים לאתגרים הבאים שהם כמובן מורכבים יותר, וכוללים מדרגות סלע, שיפועי צד, חריצים פודרה ומה לא. עם כלים אלו יוכלו המודרכים ליהנות יותר מכלי הרכב שלהם ולטייל בבטחה, וזו בדיוק הסיבה שלשמה התכנסנו - להדביק כמה שיותר בחיידק השטח הנפלא הזה.
תודה ליבואן סוזוקי לישראל - חברת מכשירי תנועה, תודה למשתתפים,
שניפגש בשטח.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות