לטיול בנחל צין אנחנו בד"כ לא מוציאים כל רכב (ובטח שלא כל נהג) - בציר מספר נקודות מאתגרות, חלקן כבר גבו מחיר בהתהפכות כלי רכב ואין ספור נזקים.
אבל המדריך מאוד אוהב את נחל צין וכשיש הזדמנות להוביל טיול עם חבורה מתאימה כמו סוזוקי - גיא מיד קופץ על ההזדמנות.
שתי קבוצות מובחרות יצאו למסע. אחת של דרור ברלי, השנייה בהובלת גיא זילברמן. זהו יומן המסע של הסיירת של גיא!
נקודת המפגש הלא שגרתית בכניסה לירוחם פגשה אותנו ביום מקסים בכל פרמטר.
היום התחיל טוב. כולם הגיעו בזמן. מה שמעיד על החבורה עוד בטרם יצאנו לדרך. חצינו את ירוחם המנומנמת בשעות הבוקר אל מעלה עקרבים. הדרך שאינה בשימוש רשמי בשל איכות הכביש שאינה מן המתקדמות שווה את המאמץ. נוף מרהיב נגלה לעינינו במורד הסרפנטינות.
לאחר מכן, ממשיכים למפגש הכביש עם נחל צין. נסיעה קצרה ומוצאים נקודה מתאימה להורדת לחץ האוויר למי שרוצה. זה המקום לספר שאני בד"כ שמרן גדול בנושא אבל הפעם זרמתי... והורדתי חמישה PSI יותר מאשר אני נוהג לעשות. למה? סוג של ניסוי...
משם מתחילים כבר את הנסיעה בנחל. עוברים במה שהיה סבך של צמחים ודקלים והיום אנדרטה לטפשות והרשעות של גופי האכיפה והתעשייה. סיפרתי לחברים מה היה במקום הנפלא הזה. איך מי המעיינות יצרו נווה מדבר אמיתי ושנהרס ומה יהיה בעזרת בית המשפט והמזל עוד כמה שנים. אם מאמצי השיקום יעלו יפה.
תוך כדי נסיעה אנו עוברים מכשולים ומדרגות ואני מוסיף לעצמי עוד ביטחון עצמי בקבוצה. החבר'ה יודעים לנהוג! ומה זה אומר? שמי שלא בטוח ממתין להכוונה שלי ומבצע אותה בדיוק נמרץ.
כאמור יש במסלול נקודות מסוכנות ואנו עוברים אותן בעונג רב ובבטחון. מה שכן מטריד אותי זה היכן עוצרים לארוחת בוקר. טיפה סבלנות ומגיעים למדף סלע מוצל. פורסים את מה שיש ויושבים לחלק אולי החשוב ביותר בטיול טוב. מכירים אחד את השני והשניה, אוכלים וצוחקים. דרור ברלי המנוסה ממני בהובלת סוזוקי הבטיח לי קבוצה משובחת. וקיים.
ממשיכים מזרחה כשבדרך עוברים עוד מכשול או שניים ללא דרמה ומגיעים כבר להפסקת הצוהריים ממש בעיקול הנחל לפני מעלה אשמדאי והמדרגה המנוולת שכבר הפילה ממנה רכבים.
קצת לאחר הפריסה ומגיעה אלינו השיירה השנייה. חוברים לישיבה נהדרת יחד. בסיומה הקבוצה שלי יוצאת להמשך. אני עולה את המדרגה ומפוצץ צמיג אחורי שמאל (למוביל אין מכוון) תוצאה של שני דברים. הראשונה אגרסיביות יתר והשניה לחץ אוויר נמוך מידי שחשף את דופן הצמיג לסלע החד.
אבל מאחר ואני בר מזל גדול. אני מבקש בקשר מחברי הקבוצה לשלוח אלי את דרור ברלי היקר. בעשר הדקות שבהן החבר'ה ואני החלפנו גלגל הוא העלה את הקבוצה שלי מעבר למכשול באלגנטיות ובמהירות. וכל שנותר לי זה להמשיך קדימה לסיום המעלה. ממנו ירדנו לנחל קצרה שאף הוא יכול להיות מרושע אם לא נוהגים בבגרות.
ממנו נשפכנו אל כביש הערבה. חצייה שלו וכניסה לנחל אוויה. בניגוד לציר הנגבי שעשינו עד כאן, זו הערבה והנוף כבר לא סלעי קשוח אל אדמה רכה ומאפשרת נסיעה מהירה בנחלי אוויה ואמציה לשחרור הבולמים והקפיצים והמתח של נהיגה בנחל צין.
לסיום נעמדים בכניסה למושב נאות הכיכר בדרום ים המלח לפרידה מקבוצה מגוונת נעימה, חברית וכזו שהפגינה נהיגה למופת.
תודה לכל אחת ואחד מהחברות והחברים!
באהבה רבה
גיא זילברמן
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
2 תגובות
1
אורח/ת - אפי
11 באוקטובר ב 14:24
תודה על חוויה מיוחדת
2
אורח/ת - אריק
11 באוקטובר ב 14:25
אין כמו המדבר!
מודה לסוזוקי ולגיא המדריך
כן יירבו - נרשמתי לטיול הבא
אריק
תגובות