שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגה בשטח של מועדון סוזוקי, יער בן שמן - 27/12/24

כתריסר לקוחות סוזוקי פינו זמן בין סופגנייה לניקיונות שישי, והגיעו להדרכת נהיגה בשטח - כולה על טהרת הג'ימני

image

יום שישי, חנוכה, בין חג המולד לראש השנה האזרחית, וכל אלו היו רק הקדימון לחגיגה האמתית - הדרכת נהיגה בשטח של מועדון סוזוקי - המועדון הרשמי מטעם היבואן, ביער בן שמן... אז אם כבר בסימן חגיגי, פתחנו שולחן מיוחד לפריסת בוקר (מה שקורה בכל הדרכה אבל אם אפשר למתג מחדש - מדוע לא), מתנת יבואן סוזוקי בישראל, חברת מכשירי תנועה, לכתריסר הלקוחות שהגיעו להדרכה. היום מתחיל כרגיל בנקודה הקבועה ביער בן שמן, עם החלק העיוני אשר פותח את היום. בחלק זה אנו יוצרים מעין שפה משותפת עם לקוחות בעלי ניסיון מגוון והבנה טכנית שונה, ועדיף ליצור שיח אותו כולם יבינו באופן אחיד. על הדרך אנו מנסים ככל הניתן להעשיר את הידע של המנוסים יותר, ועל תחום זה אמון אמיר נחומי, המדריך הנוסף של היום, שמוסיף מהידע העשיר והעמוק שלו על אופן עבודתם המדוייק של המערכות האלקטרוניות, ועוד.

image

הרוח הטובה ששררה בחלק התיאורטי הפכה את ההרצאה לנעימה וזורמת, אבל הרי לא לשם כך מרבית האנשים חיכו. אז אנחנו מחלקים את הקבוצה הגדולה לשתיים, ויוצאים אל השטח בנפרד, כשמחצית מהלקוחות איתי והאחרים עם נחומי. בקבוצה שלי התחלנו את היום עם עליה וירידה קלילות למדי, אלא שאז נוכחתי כי הגשם שירד ביער הידק את הקרקע למדי, והאחיזה היא גבוהה מאוד. מה שחייב מיד מעבר לאתגרים נוספים ברמת קושי גבוהה יותר ואפשרות לעבודה על ניואנסים שביום אחר מקבלים פחות זמן ומקום, לדוגמה עבודה על כיוון קרקעי של הלקוחות. דבר שהתקבל בברכה בקרב החברים בקבוצה שלי.

כולי תקווה שהצלחנו להדביק עוד כמה אנשים בחיידק הבריא של טיולי שטח ושניפגש בטיולים בכלל ושל מועדון סוזוקי בפרט.
שניפגש בשטח.
הרשם לדיוור מועדון

image

מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

173623412006117362341210541736234121775173623412263717362341233721736234124339173623412521017362341260421736234126926173623412783517362341286821736234129655

image

173623416624317362341671271736234167869173623416873017362341695931736234170286173623417110117362341718621736234172646173623417346717362341742541736234174880173623417572717362341766301736234177722

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן