יצאנו להדרכת שטח נוספת של מועדון סוזוקי - המועדון הרשמי מטעם היבואן, בבוקר של יום שישי בשמורת הר חורשן. שתי קבוצות קטנות של רכבי סוזוקי ג'ימני Jimny וסוזוקי גרנד ויטארה אחת על נהגיהם, שלמשך כמה שעות למדו ותרגלו את סודות הנהיגה בדרכים שמעבר לאספלט
הדריכו: דרור ברלי וקובי בצלאל
נקודת המפגש היא בכניסה ל
בת שלמה הישנה בתחילת השביל שנכנס ל
שמורת נחל דליה. דרור ואני מחכים כל אחד לקבוצה שלו וברגע שכולם איתנו אנחנו נכנסים לשמורה ומגיעים לנקודה הקבועה שלנו בין העצים כדי לעצור להדרכה התיאורטית. כולם מביאים כסאות ופותחים חצי מעגל. הכרות קצרה, דרור על הקפה ואני מתחיל. החלק התיאורטי עסק בנושאים רבים כמו אחיזה, צמיגים ולחץ אוויר, מערכות
דיפרנציאל מכניות ואלקטרוניות, מהלך המיתלים, מרווח הגחון, זוויות גישה ונטישה, שיפועי צד ועוד. ב
סוף החלק התיאורטי עלינו על הרכבים ויצאנו לתרגל בין שבילי השמורה.
כעבור נסיעה קצרה עצרנו בדרך ונתתי הסבר על ישיבה נכונה וחשיבותה, בטח בנהיגה בשטח. לאחר מכן התחלנו לתרגל עליות וירידות תלולות ומפותלות, כאלה שדורשות מהנהג תכנון נכון של ציר הטיפוס שלו, בעזרת מבט רחוק קדימה ושימוש נכון בדוושת הגז, כזו שתאפשר למערכת הנעת ה-
4X4 המצויינת של
סוזוקי לטפס למעלה בקלילות ועל הדרך לשמור על שלמות הרכב ושלום הנוסעים.
טיפ שטח: טיפוס עלייה בשטח טרשי
המשכנו הלאה לתחנה הבאה שהיא מעבר סוללה תוך כדי תרגול של
שיפוע צד (שפ"צ) בליווי הסברים וטיפים לגבי מה מותר לעשות ולא פחות חשוב, מה אסור לעשות. דיברנו על ה"אינסטינקטים" שלנו שלא תמיד משתלבים עם כוחות הפיסיקה ולעיתים, כמו במקרה של
שיפוע צד, אפילו מנוגדים להם.
משם המשכנו לכיוון מזרח עם נחל דליה וטיפסנו את
מעלה משרה שמתחיל ב
עין משרה ומטפס ל
נ.ג. 186 דרך עליה ארוכה, תלולה ודרדרתית, עליה מפוזרות כמה וכמה מדרגות בצורות שונות, תרגול מצוין לטיפוס איטי ב-Low תוך תשומת לב להמשך הדרך ולזוויות הגישה והנטישה של הרכבים.
בנ.ג. 186 עצרנו להפסקת קפה ותצפית על הנוף, אבל רגע לפני שהקפה רתח החל לרדת עלינו גשם חזק. קיפול מהיר וכולנו ברכבים ובירידה למטה דרך שביל צר לצד מטעי אפרסקים שפורחים לא פחות יפה משקדיה.
_____________________________________________________________________________
|
ערכת חילוץ משופרת לג'יפונים
ערכה בסיסית לחילוץ וגרירה רכב תקוע בשטח - ערכה זו מיועדת לג'יפונים
לרכישה בחנות |
____________________________________________________________________________
את הדרך חזרה עשינו עם השבילים והשלוליות שמלווים את נחל דליה וחזרנו לנקודת המפגש מהבוקר.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות