הבוץ היה פתיח צפוי להדרכת נהיגה שהתאפיינה בדברים פחות צפויים, רק בהתחלה, אח"כ היה חלק ומעניין כיאה לתקופת השנה
מגרש החנייה של בת שלמה הישנה, מקום המפגש של ההדרכה היה פנוי יחסית מאנשים אשר מקדישים את יום השישי שלהם לפעילות פנאי / שטח (מלבד שלוש קבוצות שונות של אנשי אתר השטח...) שלא כמו בימי שישי אחרים. הסיבה ברורה למדי - כמה ימים גשומים רצופים לפני כן, שהפכו את היער לבוצי למדי. לשמחתנו הבוץ לא עשה רושם על לקוחות סוזוקי שהגיעו על טהרת הג'ימני להדרכת נהיגת שטח אופיינית פחות. בכל זאת מדינה מדברית בכלל וחורף שחון בפרט הופכים את הבוץ למבקר נדיר יחסית באזורנו, מה שדורש הערכות מעט שונה מבחינתנו. אז נסענו לאזור בו חשבתי שיתן מענה טוב לתנאים אלו, רק שלא חישבתי את הריסוס של השטח החקלאי הסמוך שהבריח אותנו ממקום אחד, אל מקום אחר עם מוזיקה אלקטרונית ממסיבה סמוכה. לא אידיאלי לחלק העיוני הפותח את היום, אבל כאן כבר היינו עייפים ממעברים אז נשארנו.
__________________________________________________________________________
|
ערכת חילוץ משופרת לג'יפונים
ערכה בסיסית לחילוץ וגרירה רכב תקוע בשטח - ערכה זו מיועדת לג'יפונים (טריוס, ג'ימיני, פורסטר, CRV, RAV4 ודומיהם)
לרכישה בחנות הקליקו כאן |
__________________________________________________________________________
נסיעה קצרה אחרי חלק זה, אל האתגר הראשון של היום שביום ברגיל לא מדגדג את קצה היכולות של הג'ימני הנפלא, הראה את התנאים הבעיתיים השוררים. עלייה סלעית קצרה אך תלולה הראתה את השילוב הבעייתי של סלע ומים, שיוצרים מעבר חלקלק ולא פשוט כלל. קבוצה אמיצה שלא הסכימה לוותר לאף משתתף דחפה את כולם מורלית לצלוח את האתגר, מה שלקח מעט זמן אמנם אבל הי, כולם ללא יוצא דופן הצליחו. המשכנו להנות במשחקי הבוץ הנהדרים שיחד עם יער ירוק ופורח וקבוצה נהדרת יצרו את השילוב המושלם, שהיה בשאיפה רק פתיח להרבה טיולים, חורפיים וקיציים, קרים וחמים, מאתגרים ופשוטים, עם פרטנר יפני נהדר שכזה.
שניפגש בשטח.
מונחים לחיזוק ההדרכה - ויקישטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
שימוש בנעילת דיפרנציאל
סיכום של טיפים לנהיגה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צדטיפ ציוד בשטח
העמקה: מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק
לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות