
כשבוע לפני חג הפסח ומבול טיולי הג'יפים והמטיילים שמגיעים איתו, יצאנו חבורה איכותית של רכבים, שמחפשת את השקט והשלווה על פני ההמון, לטיול מאתגר בן יומיים שחוצה את המדבר מעבדת שעל כביש 40 עד דרומית ליישוב צוקים שעל כביש הערבה.
יומיים בשטח שכולו מדבר במלוא הדרו
החלפת שעון החורף לשעון קיץ מבחינתי מסמנת את בואו של האביב, וחג הפסח שהוא גם חג האביב בכלל מסנן איזו התחדשות צפויה. לטובת כל הטוב הזה ביום הראשון של שעון הקיץ השנה יצאנו חבורה מקסימה של אנשים לטיול ג'יפים בן יומיים בו חצינו חלק מהמדבר הישראלי.
התחלנו על כביש 40 בהר הנגב ליד העיר הנבטית עבדת, וסיימנו במרכזו של כביש הערבה בחלק הדרומי של כביש 90 (הכביש הארוך בישראל).
את היום הראשון התחלנו בגילוי מערות מסתוריות הידועות בשם "מאגורות נחש צמא", על שם הנחל המתפתל למרגלות המערות. מערות מסתוריות משום שעד היום לא ברור למה נועדו לשמש ויושבות על ציר הנפט (קישור לכתבה ומסלול טיול למאגורות).
לאחר גילוי המסתורין שבמערות, חזרנו לציר הנפט ונסענו לאורכן של צינורות המובילים נפט מאילת לאשקלון, צינורות בבעלות חברת קצא"א, חברה שבעבר הייתה בבעלות משותפת של מדינת ישראל ואירן, כן כן אירן...
הנסיעה לאורך ציר הנפט מדמה סוג של רכבת הרים של הטבע, עם עליות וירידות שמגלות בכל פעם נופים מרהיבים של המדבר והמרחבים העצומים שיש בו לעומת כל מה שיש מקו באר שבע וצפונה.
באמצע רכבת ההרים עוצרים לאתגר הרגלי שיש לנו היום, ויוצאים לטיול רגלי קצר ומאתגר כדי להגיע לגב חווה, גב נסתר שהגישה אליו מצריכה לרדת ולעלות מצוק תלול ולהסתייע במעקות והליכה זהירה ובטוחה.
מגיעים לגב ומגלים שהמאמץ היה שווה את היופי שלו, ואפילו אפשר היה לרחוץ בו ולהתרענן.
את ארוחת הצוהריים של היום הראשון הרווחנו ביושר גדול אחרי המאמץ הרגלי ...
ממשיכים מזרחה על ציר הנפט כאשר פנינו מועדות לרדת את מעלה נוח. רק בראש המעלה אני מריח משהו לא טוב מהג'ימני של אביטל. פותחים מכסה מנוע ומגלים שרצועת המנוע החליטה שהספיק לה... מה שמאלץ אותנו להוריד אותו במעלה ללא עזרת המנוע, ועם הגה ובלמים קשים לתפעול.
רותמים את הג'ימיני לפרדו של גיא מאחור שמשמש כבלם בירידה, את הרכב שלי שימשוך איפה שצריך ובעזרת משמעת מדהימה של על המטיילים מגיעים בבטחה למטה, וממשיכים בגרירה עד לחניון בארות, שם הוא יחכה לאיסוף על ידי הגרר.
נפרדים מאלעד שלא יכול היה להישאר ללילה ומפעת השעה המאוחרת משנים את התוכנית המקורית ומחליטים להעביר את הלילה בחניון הלילה גוונים.
מתארגנים לשינה וארוחת הפויקה החמימה.
יום שני למסע שלנו, מתחיל בחבירה של יובל שלא יכול היה להגיע ליום הראשון, מארגנים מחדש את השיירה ומתחילים את היום עם נסיעה מזרחה למפער נחל נקרות עד שמגיעים למדרגת נקרות המפורסמת.
מדובר בשרשרת של מדרגות כאשר הגישה לאחרונה שבהן מצריכה תמרון ודיוק של הנהגים והכוונה מבחוץ. לפני שנגשים לרדת אותה עושים סיור רגלי, מנתחים את התוואי הנכון לגישה אליה ורק אז אחד אחד יורדים בבבטחה עם חיוכים וגאווה של כל אחד מהמשתתפים.
לפני ההגעה לאתגר היום שלנו במעלה עשוש, עוברים דרך חרבת קצרה, נקודת שמירה שיושבת גבוה מעל נחל קצרה, ומהווה חלק מדרך הבשמים ששימשה את הנבטים להובלת סחורה מהמזרח ואירופה ומערבה משם.
מגיעים לתחילתו של מעלה עשוש, מעלה אתגרי עם אחיזה חלשה מאוד ביחד עם פודרה ומדרגות אחת אחרי השנייה. יורדים להתרשם ולבחור נתיב נכון לעלות אותו, ושיהיה לנו בהצלחה.
חלק מהרכבים ונהגיהם בוחרים לעמוד באתגר, וחלק בוחרים לעקוף אותו בתוך נחל עשוש, נחל רחב ויפה בפני עצמו.
סיימנו יומיים עם אתגרים שאת חלקם תכננו ואת חלק קצת פחות, אבל בסוף לכולם היה חיוך רחב על הפנים אחרי כיף ומדהים היה לראות איך בזמן כל כך קצר הקבוצה התגבשה, תמכה ונהנתה האחד מהשני.
היה לי עונג גדול לטייל אתכם, שיהיה חג שמח ונתראה בטיולים הבאים,
שלכם, אריק כהן
למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן
תגובות