היחסים בין חברות הביטוח למבוטחים בארצנו, הולכים ומתעצבים בתבנית היחסים שנוצרו בתקופת הצאר הרוסי, בין בני האצולה, בעלי האחוזות, לבין המוז'יקים, נתיניהם חסרי הזכויות.
עו''ד חיים קליר בטור אישי על פסיקת בית המשפט
מאת: עו"ד חיים קליר
08/09/08
3 תגובות
1
selevi
09 בספטמבר 2008 ב 10:26
מאמר יחצנות מוזמן ובוטה
לא מתאים לאתר לשמש אכסניה לכאלה. ולמען הגילוי הנאות צריך לכל הפחות לציין שלפני שנים בודדות הכותב ייצג בדיוק את אלה שהוא תוקף באופן כה בוטח
2
Ogash Ofer
09 בספטמבר 2008 ב 10:37
עו''ד חיים קליר ככתב באתר
עו''ד חיים קליר כותב באתר השטח מתחילת 2007. הוא עו''ד שעוסק במקצוע ומפרסם כתבות שונות. הפעם (לראשונה) הביע את דעתו האישית.
אני לא רואה בזה כל בעייה וזכות התגובה קיימת ופתוחה לכולם. ואף תגובות חריפות מתקבלות בברכה בתנאי שהם מזוהות, כתובות בעברית יפה ואפשר להגיב עליהן.
לגבי היחצ''נות - אנחנו מצרפים קישור לאתר המשרד של חיים - אני לא רואה פסול בפרגון!
ובכלל ומי ירשום בנושא הדיות שלא מגיע מהתחום? או אולי עו''ד (כמוני) שלא עוסק במקצוע?
לאנשים יש אינטרסים (זה טבעו של המין האנושי) וכל עוד זה גלוי - זה נראה לי סביר.
3
אורח/ת
09 בספטמבר 2008 ב 11:12
תשובה למגיב מספר 1
קיימת פסיקה האומרת כי כאשר הביטוח נקוב בשם נהגים ספציפיים, אזי כאשר ברכב נוהג אדם אחר ששמו אינו נקוב בפוליסה אין כיסוי.
אמנם קיימת גם פסיקה האומרת שבמקרה בו נוהג נהג שאינו נקוב בשמו בפוליסה המבוטח זכאי לכיסוי חלקי, בהתאם ליחס שבין הפרמיה המוזלת (כתוצאה מהגבלת הנהג הנקוב בשם)לבין הפרמיה המלאה - אולם פסיקה זו היא עדיין בשוליים. לכן עליך לקחת בחשבון שאם אתה מוסר את הרכב לנהיגת מי שאינו נקוב בשמו, לא יהיה לך כיסוי.
לגבי מסירת רכב למוסך - עליך לוודא עם בעל המוסך שיש לו ביטוח משל עצמו המכסה כל נזק לרכב הנמצא אצלו בתיקון, בנסיעת מבחן וכיוצא באלה. בדרך כלל לבעלי המוסכים הרציניים יש פוליסה כזו. אולם עליך לוודא זאת.
לגבי קונה פוטנציאלי - כאמור, הדעה הרווחת בפסיקה היא שאין כיסוי. לכן לפני מסירת רכב לקונה לשם בדיקתו עליך להרחיב את הכיסוי לכל נהג. ניתן לעשות זאת לעיתים למספר ימים שבהם אתה מעמיד את הרכב למכירה.
בברכה,
חיים קליר
תגובות