שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

המסלול של רותם: מהערבה דרך הנקרות למכתש רמון

דרכי מדבר למי שאוהב לתת בגז - 76 ק"מ של נהיגה רק בשטח שבין כביש הערבה (כביש 90) לכביש החוצה את מכתש רמון (כביש 40).
השבילים המהירים ביותר משולבים עם קטעים טכניים מדבריים לאורכה של דרך היסטורית בת אלפי שנים היא דרך הבשמים.
המסלול פורסם ביום 17/12/2008 ועולה היום לראש האתר 31/10/2014 - יום השנה ה-13 למותו של רותם שני.

למי זה מתאים? ומתי?

המסלול ברמת עבירות בינונית עד קשה – בהתאם לרכב ויכולות הנהג.

המסלול מתאים רק לרכבים עם הילוך כוח LOW.
ג'יפונים המחפשים אתגר יכולים לעשות את המסלול הפוך - ובכול זאת ראו הוזהרתם! ממרווח גחון נמוך וגם בירידה - צאו לדרך שאתכם רכב עם הילוך כוח ורצועת גרירה.
המסלול עובר בשטחי אש פעילים של צה''ל ולכם אפשרי רק בסופי שבוע.
כל המסלול נמצא בתוך שמורות טבע ייחודיות ויש להקפיד על נסיעה בצירים מסומנים בלבד ואיסוף אשפה ולקיחתה ברכב עד לסוף המסלול.
אורכו של המסלול כ-76 ק''מ והוא נמצא כ-200 ק''מ דרומית לתל אביב, כך שאפשר לנסוע אותו ביום ארוך של הלוך חזור (כ-500 ק''מ נהיגה ליום) או לישון לילה קודם בצימר בערבה או את הלילה שבסופו בחניון בארות במכתש רמון.

למי זה מתאים? ומתי?

אבני דרך:

כביש הערבה, חצבה, נחל מסור, ציר המעיינות, האבן של רותם שני, עין שחק, נחל נמיה, נחל נקרות, ספיר, צופר, מואה, דרך הבשמים, חרבת קצרה, בור נקרות, נחל חדב, מפער נקרות, עין סהרונים, נחל ארדון, מעלה דקלים, חאן סהרונים, ציר הנפט, מכתש רמון, כביש 40.

שיטת הניווט

הניווט במסלול הנוכחי הוא קל באופן יחסי, מבוסס על נסיעה בשבילים ברורים בשטח רובם מסומנים במפה ובשטח בסימון שבילים ברור.

יש לנסוע ישר ועל השביל המרכזי/הבולט מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין כל נקודה לנקודה ולעקוב אחר סימון השבילים. בכל נקודה שבה צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר) - לכן השתמשו בשכל הישר והתאימו את סיפור הדרך לשטח. מומלץ להשתמש במפה בטרם יציאה לדרך ותוך כדי הטיול.
אם תשתמשו גם במכשיר GPS תוכלו להגביר את ביטחונכם העצמי גם אם אין לכם ניסיון רב בניווט.
הבהרה חשובה : התמונה מימין צולמה חוץ למסלול ואינה חלק ממנו. חשוב להקפיד לנסוע על השבילים המסומנים ולנהוג נכון - ראו טיפ שטח לנהיגה בדגש לטיפוס עלייה ולעלייה שנכשלה

שיטת הניווט

עלייה שנכשלה וכמעט התהפכות... קראו טיפ שטח לנהיגה בטרם יצאתם לדרך!

הכנות למסע

המסלול דורש מציאת בן זוג עם רכב4X4 נוסף עם הילוך כוח LOW

והכנת אמצעים בסיסיים:
מפה מספר 17 בקנה מידה של 1/50,000 – מזרח הר הנגב
מצפן ומומלץ גם GPS למרות שאפשר להסתדר גם בלעדיו
טלפון סלולארי, טעון ו/או סוללה נוספת
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
ציוד גרירה בסיסי: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
מים ומזון ליום שלם

הכנות למסע

חרבת מואה ודרך הבשמים

מואה – עיר נבטית בת כאלפים שנים, נמצאת על צומת הכניסה לחלק המערבי של דרך הבשמים. אותה דרך עתיקה שלאורכה התמחו הנבטים בהובלת שיירות של גמלים עם ''מור ולבונה'' בשמים ותבלינים מהמזרח (תימן) דרך חצי האי ערב (ערב הסעודית וירדן) אל עבר נמל הים בעזה ומשם לשיווק באירופה.

הנוסעים על כביש הערבה בין הקמ ה-129 לק''מ ה-130 יכולים לפגוש בשער הכניסה לחלק המערבי – הישראלי של דרך הבשמים ושלט המפנה לחלק המזרחי של הדרך המטפסת על המצוק הירדני בדרך לפטרה – בירת הנבטים.

חרבת מואה ודרך הבשמים

תחילת המסלול

בצומת הכניסה לחצבה (ממזרח), בק''מ ה-155 על כביש הערבה וכ-3 ק''מ דרומה לתחנת הדלק של חצבה, פונים מערבה לשביל עם השלט ל''נחל מסור''

נ.צ. 1 – צומת חצבה

תחילת המסלול

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מהכביש פונים דרום-מערבה ומתעקלים מערבה לשביל הכורכר האפור המסומן בסימון שבילים ירוק

2.3 ק''מ חוצים את ציר המעיינות (סימון שבילים שחור)
6.7 ק''מ (מצטבר) השביל עוזב את נחל מסור ומטפס לגדה הדרומית
7.8 ק''מ (מצטבר) צומתX עם שביל ברור הפונה שמאלה (דרומה) בתחילתו של שדה מטרות של חיל האוויר
נ.צ. 2 – צומת X

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה – דרומה לדרך עפר טובה שאינה מסומנת.

0.7 ק''מ מטוס סקייהוק שלם המשמש מטרת אימונים לצה''ל – אפשר לצלם, אסור לגעת ובמיוחד אין לגעת בשברי פצצות וברזלים (נפלים).
ממשכים דרומה על השביל המרכזי.
2.4 ק''מ (מצטבר) מגיעים לאבן של רותם שני – כאן נפל מהאופנוע, נפצע ונפטר לאחר כמה ימים בבית החולים בירושלים ביום 31.10.2001

נ.צ. 3 – רותם שני

מאפסים מד אוץ

רותם שני –חבר, נהג ואגדה

חבר, פרא אדם במובן החיובי של המילה, איש שטח עם יכולות טכניות ואלתור יוצאות דופן, נהג עם כשרון הדרכה מיוחד ומפקד שהוא חבר, נהרג בשנת 2001 בתאונת אופנוע בזמן שרכב לבקר את חבריו מהיחידה. רותם שגדל במדבר והיה עוד בנערותו מוביל גמלים מוכשר, התגייס לצה''ל והפך להיות נהג, מדריך נהיגה ומפקד יחידת הניוד. רותם השאיר אחריו מורשת, ניסיון אדיר אצל הנהגים שהכשיר ובעיקר רוח לחימה שהביאה ומביאה את יחידת הניוד להישגים מבצעיים מיוחדים.

רותם שני –חבר, נהג ואגדה

רבים הם הסיפורים על רותם וכל מי שהכירו לא יכול שלא להעריצו. מעולם לא נתקע בשטח קופסת טונה פתוחה הייתה תחליף מצוין לאטם בתיבת העברה; עם הידיים פינה גחלים, צד נחשים, אכל מקדרה שלא נשטפה; החליף מנוע מתחת לעץ והפך שתי גרוטאות לרכב שעמד במשימה; תמיד מסתדר,תמיד נמצא שם באמצע הלילה לעזור... רותם שתמיד חשב אחרת, נהג בדרכו השונה וידע להעניק לפקודיו ולמפקדים את ''המשהו הנוסף והאחר'', אותו משהו נועז אבל פשוט וחכם שאיתו מנצחים כל דבר. רותם השאיר אחריו את בנו מתן, הרבה חברים שמסרבים להשלים עם הגזירה והרבה נהגים מהטובים שיש.

image

ממשיכים דרומה ולאחר כ-4 ק''מ מתחברים לציר המעיינות המסומן בסימון שבילים שחור
4.7 ק''מ (מצטבר) עוצרים במפרץ החנייה של עין שחק ויורדים לראות את סימני החיות ומעט המים שבתוך הסבך
נ.צ. 4 – עין שחק

image

עין שחק וציר המעיינות

מעיין פורח באמצע המדבר הלוהט הוא מקור החיים בערבה. לאורכו של ציר המקביל לכביש הערבה ונקרא ציר המעיינות, תחנות שאיבה של מקורות המספקות מים לחקלאות המפותחת של ישובי הערבה וקצת מים במעיינות נגישים לחיות במדבר.

אפשר ליהנות מצל עצי השיטה, לחפש עקבות של חיות בתוך הסבך ולהעריך טבע מדברי אמיתי, הרבה בזכות רשות הטבע והגנים.
עין שחק ומקומות דומים מותרים לביקור באור יום ואסורים לבני אדם בשעות הלילה על מנת לא להפריע לחיות הבאות לשתות מהמעיין.

עין שחק וציר המעיינות

מאפסים מד אוץ

ממשיכים דרומה על השביל המסומן בשחור

6.5 ק''מ לאחר חציית נחל שיזף השביל מטפס על הגבעות המשתפלות לערבה
8.5 ק''מ (מצטבר) השביל יורד לתוך נחל נמיה
9.4 ק''מ (מצטבר) השביל נכנס וחוצה את נחל נקרות הרחב
10.3 ק''מ (מצטבר) השביל השחור חוצה את השביל האדום הנוסע בתוך נחל נקרות (שימו לב כי מיקום הצומת במפה אינו תואם את מיקומה בשטח וב-GPS מכיוון שהשביל בנקרות מסומן לפרקים בהתאם לנזקי השיטפונות)
נ.צ. 5 – צומת נחל נקרות

מאפסים מד אוץ

ממשיכים דרומה ומזרחה על השביל בהתאם לסימון השבילים השחור

12.5 ק''מ (מצטבר) צומת שבילים שחור, עליו נסענו, עם אדום משמאל
נ.צ. 6 – צומת שחור-אדום

image

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה – דרומה לשביל האדום

2.8 ק''מ צומת שבילים אדום – כחול שממזרח היישוב ספיר
נ.צ. 7 – צומת אדום - כחול

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים דרומה על השיל האדום (שמסומן גם כשביל חוצה ישראל)

1.2 ק''מ השביל האדום פונה ימינה ודרומה ואילו הדרך הראשית אליה חבר השביל האדום ממשיכה מזרחה לאזור התעשייה ספיר ולכביש הערבה
כ-5 ק''מ יש לשים לב כי השביל המסומן באדום מתעקל מערבה ומקיף את צופר בתוך הנחל
שימו לב כי קיים שביל שאינו מסומן הממשיך ישר דרומה לכיוון הלולים של צופר וחובר לשביל האדום לאחר כ- 6 ק''מ
כ-8.5 ק''מ נכנס השביל האדום לשטח של שמורת מואה והוא מנותב ע''י עמודי פלסטיק של רשות הטבע והגנים
10.5 ק''מ צומת שבילים אדום איתו הגענו ושחור המגיע בנחל עמר ממזרח - מכביש הערבה
נ.צ. 8 – מגרש החנייה של מואה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים דרומה על השביל האדום

0.4 ק''מ צומת אדום-שחור
נ.צ. 9 – צומת אדום שחור

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים על השחור מערבה לדרך הבשמים

5.1 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר בנחל (שמאלה מטפסים לעוקף של מעלה קצרה)
8.9 ק''מ (מצטבר) השביל מטפס מהנחל לשלוחה של קצרה – יש לשלב הילוך LOW
9.4 ק''מ (מצטבר) צומת בו ממשיכים ישר וימינה (משמאל מגיעה הדרך של העוקף)
10.2 ק''מ (מצטבר) חרבת קצרה – מצד נבטי השולט על מעבר הכרחי בדרך הבשמים
נ.צ. 10 – חרבת קצרה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים מערבה על הדרך שעל קו הרכס

2.1 ק''מ לאחר הירידה מהשלוחה נכנסים לנחל צרורות וממשכים בו מערבה
5.5 ק''מ (מצטבר) מגיעים לנחל נקרות – מפגש שבילים אדום - שחור
נ.צ. 11 – נחל נקרות

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה – צפון מערבה ומטפסים בנחל נקרות עם סימון שבילים אדום

3.5 ק''מ עוצרים כשבצד ימין ומצפון - מצד נקרות ומצד שמאל ומדרום כ-200 מטרים בתוך הערוץ - בור נקרות.
מצד נקרות הוא תחנת מעבר לחוצים את דרך הבשמים, כאן קבלו שירותי דרך ומקום לישון את הלילה. בערוץ נמצא בור מים מבוטן שאגר לתוכו מי גשמים ונבנה לטובת אורחי המצד.
3.7 ק''מ (מצטבר) מפגש נחלים נחל נקרות עם נחל חדב
נ.צ. 12 – נחל חדב

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

שומרים על הימין וממשיכים צפונה בטיפוס בנחל נקרות

שימו לב שישנם קטעים מהירים בזיפזיף של הנקרות וישנם קטעים טכניים של מעברי סלעים וטיפוסים קטנים בהם יש להקפיד על נהיגה מדויקת
8.6 ק''מ צומת מפער הנקרות : פנייה ימינה לכיוון עין סהרונים ונחל ארדון, פנייה שמאלה לתוך המעוק של הנקרות וישר – מערבה לשביל העולה את מעלה דקלים
נ.צ. 13 – מפער נקרות

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים ישר מערבה לכיוון מעלה דקלים אותו יש לטפס בהילוך LOW ומומלץ מכוון קרקעי

1.6 ק''מ צומת מסודר ומשמאל – מדרום מצד סהרונים
חאן גדול על דרך הבשמים שנשמר על חדריו, תנור האפייה הדרך הרומית המובילה ממנו והלאה.
נ.צ. 14 – צומת סהרונים

סוף הדרך

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לכיוון מגרש החנייה

2.1 ק''מ צומת ימינה לארדון (שביל שחור) שמאלה לבארות (שביל אדום)
נ.צ. 15 – צומת שחור - אדום

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה – דרומה לכיוון חניון בארות על השביל האדום

0.9 ק''מ צומת ציר הנפט (קצא''א) אשר חוצה את המכתש
נ.צ. 16 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה – דרומה על השביל השחור וחולפים על פני חניון בארות מימין

0.6 ק''מ השביל השחור (ציר הנפט) ממשיך דרומה והשביל הראשי, עליו אנו נוסעים, מתעקל ימינה
5.5 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T על כביש 40 במרכז מכתש רמון
נ.צ. 17 – כביש 40

מאפסים מד אוץ

סוף הדרך

הרוצים להגיע לאזור המרכז פונים ימינה לכיוון מכתש רמון והרוצים דרומה לאילת פונים שמאלה לכיוון צומת ציחור (ואילת בהמשך)

סך הכול כ-76 ק''מ של נהיגה בשטח בזמן של בין 4 שעות בקצב מהיר מאוד לכ-10 שעות של טיול כולל עצירות מתבקשות.

להתראות בטיול הבא...

מאפסים מד אוץ

דרך הבשמים

דרך הבשמים

נקודות ציון למסלול ברשת ישראל הישנה

צפוניות מזרחיות תיאור
1 1020285 172525 צומת חצבה
2 1018966 165506 צומת X
3 1017110 166954 רותם שני
4 1015111 167992 עין שחק
5 1006486 166805 צומת נחל נקרות
6 1005094 165986 צומת שחור – אדום
7 1002739 166566 צומת אדום - כחול
8 994434 165441 מגרש חנייה מואה
9 994343 165212 צומת אדום – שחור
10 996651 158258 חרבת קצרה
11 998398 154152 נחל נקרות
12 998209 150731 נחל חדב
13 1001559 145278 מפער נקרות
14 1001687 143910 צומת סהרונים
15 1003527 143100 צומת שחור - אדום
16 1003830 142280 צומת T
17 1000536 138937 כביש 40

קובץ נקודות ציון ב- TWL לתוכנת NAVIGUIDE

שימו לב! הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה

ומתאימים למכשיריGPS מסוג מגלן ולתוכנת Naviguide.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה 1 שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה 4
ומדרום לקו ה-1,000 (נ.צ. 8 עד 12) יש להחליף את הספרה 0 בספרה 3

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ נקודות ציון ב- TWL לתוכנת NAVIGUIDE

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000 - חלק צפוני

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000 - חלק צפוני

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000 - חלק מערבי

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000 - חלק מערבי

תגובות

35 תגובות

1

אורח/ת

17 בדצמבר 2008 ב 17:09

מסלול מומלץ

לא חייב להיות לאוהבי הראלי
אפשר גם בנחת, להינות מהנוף ובלי לשבור את הרכב
אבי

2

אורח/ת

18 בדצמבר 2008 ב 22:59

אכן כואב הלב

את רותם הכרתי בשרות מילואים , כחניך בהדרכות נהיגה . איש מדהים , מדריך יחיד במינו , סופר מיקצועי . וכל מילה רק ממעיטה ממנו .
גם את המסלול הזה פחות או יותר עברתי בהדרכות עם רותם כולל המדרגה במרזבה , כולל תיקונים ואילטורים בשטח , כולל החדרה של אהבת הטבע והארץ.
יהייה זכרו ברוך

אמיר

3

1986

19 בדצמבר 2008 ב 07:55

דרך הבשמים

יופי של מסלול נעשה לפני חודש ממצפה רמון .בין המשתתפים פורסטר רכב עם עבירות מדהימה .

4

ארנון ארז

26 בדצמבר 2008 ב 00:19

שאלה לעופר

האם מסלול הפוך יותר קל?
תודה,
ארנון ארז

5

Ogash Ofer

26 בדצמבר 2008 ב 01:30

הפוך זה בירידה

ולכן קל יותר לרכב.
בעיקר במעלה דקלים, במדרגות של נחל נקרות, במעלה לקצרה, ואפילו בחצץ של נחל נקרות.

6

ארנון ארז

26 בדצמבר 2008 ב 14:28

לעופר תודה רבה

7

אורח/ת

01 בינואר 2009 ב 16:23

מסלול מדברי מקסים

פגשנו יעלים וצבאים ובעיקר התנתקנו קצת מעזה...
תודה עופר

8

kcj

23 בפברואר 2010 ב 14:10

האם יש TWL?

9

kcj

23 בפברואר 2010 ב 14:11

מצאתח בעמ' 2, תודה

10

yanivazani

03 במאי 2010 ב 20:10

טריוס עושה את זה

אם עושים את זה בכיון ההפוך...

11

עמיסוזוקי

08 באוקטובר 2010 ב 20:02

עבירות לויטרה XL 7 למסלול זה ?

ברצוני לבצע את המסלול הזה עם ויטרה XL 7 וסניונג אקטיון, לשני הרכבים הילוך כוח אך מרווח גחון בעייתי האם אנו יכולים לעשות את המסלול . כמו כן אין לנו נעילות תודה למשיבים

12

moav

09 באוקטובר 2010 ב 15:35

תשובה ל: עבירות לויטרה XL 7 למסלול זה ?

בנסיעה זהירה לא צריכה להיות כל בעיה.
במקומות הקשים ( ישנם שניים) ניתן לרצף בסלעים קטנים ולעבור בלי בעיה.

13

Ogash Ofer

10 באוקטובר 2010 ב 16:57

עבירות לויטרה XL 7 למסלול זה ?

עמיסוזוקי כתב/ה:
"ברצוני לבצע את המסלול הזה עם ויטרה XL 7 וסניונג אקטיון, לשני הרכבים הילוך כוח אך מרווח גחון בעייתי האם אנו יכולים לעשות את המסלול . כמו כן אין לנו נעילות תודה למשיבים"
לשני הכלים אין בעיה לנסוע במסלול. בקטעים הטכניים סעו בזהירות ואם צריך קצת לבנות עם אבנים.

14

אורח/ת

26 בנובמבר 2010 ב 00:40

התחברות מכיוון נחל מישר-שאלה לעופר

כשמבקשים לעשות את המסלול בכיוון ההפוך, האם יש מעבר מכביש 40 בסמוך לנחל חדב לכיוון נחל מישר על השחור עד להתחברות עם נחל נקרות האדום ? ואם כן, האם דרך זו מהירה יותר ?
האם יש מגבלות צבא בדרך זו ?

15

Ogash Ofer

26 בנובמבר 2010 ב 06:54

התחברות מכיוון נחל מישר-שאלה לעופר

אורח/ת כתב/ה:
"כשמבקשים לעשות את המסלול בכיוון ההפוך, האם יש מעבר מכביש 40 בסמוך לנחל חדב לכיוון נחל מישר על השחור עד להתחברות עם נחל נקרות האדום ? ואם כן, האם דרך זו מהירה יותר ?
האם יש מגבלות צבא בדרך זו ?"
האם יש לך מידע פנים? (סתם....) בדיוק היום עלה לראש האתר מסלול טיול חדש בנחל חדב ונחל מישר! קישור למסלול הטיול מנחל נקרות לנחל מישר אמנם המסלול הפוך לכיוון ששאלת - אבל השבילים הללו אכן עבירים. וכן יש שם מגבלה של שטחי אש הפעילים כל השבוע.

16

ronengr

26 בנובמבר 2010 ב 11:19

התחברות מכיוון נחל מישר-שאלה לעופר

וואו - טלפטיה. תודה . האם מגבלת צהל מצריכה תיאום גם בחופשת חנוכה ?

17

ronengr

26 בנובמבר 2010 ב 11:21

המסלול של רותם: מהערבה דרך הנקרות למכתש רמון

טלפתיה כמובן

18

ariels17

11 במרץ 2012 ב 08:52

שינויים במסלול

האם משהו עשה את המסלול לאחרונה ?
האם יש שינויים במסלול ?

19

Ogash Ofer

11 במרץ 2012 ב 12:33

התחברות מכיוון נחל מישר-שאלה לעופר

ronengr כתב/ה:
"וואו - טלפטיה. תודה . האם מגבלת צהל מצריכה תיאום גם בחופשת חנוכה ?"
חיובי - בחנוכה הצבא יורה ומתאמן כרגיל. החגים היחידים שבהם חלק או רוב שטחי האש מושבתים הם פסח וסוכות (וחגים של שבתון מלא).

20

Ogash Ofer

11 במרץ 2012 ב 12:34

שינויים במסלול

ariels17 כתב/ה:
"האם משהו עשה את המסלול לאחרונה ?
האם יש שינויים במסלול ?"
במסלול הזה קשה ויהיו שינויים. רובו בתוך שמורת טבע על שבילים מסומנים. וגם אם יש שינויים השבילים יוליכו אותך להמשך הדרך יחסית בקלות, בטח ובטח אם אתה נעזר במכשיר GPS.

21

Yuhahn

05 באפריל 2014 ב 23:12

הי עופר. לדעתך פורסטר מסוגלת למסלול?

22

Ogash Ofer

06 באפריל 2014 ב 13:14

הי עופר. לדעתך פורסטר מסוגלת למסלול?

Yuhahn כתב/ה:
""
לעשות את המסלול הזה הפוך בירידה אפשרי ללא בעיה. בעלייה דורש מיומנות בקטעים מסויימים - בעיקר במדרגה של נחל נקרות ובמעלה דקלים.

23

Ogash Ofer

31 באוקטובר 2014 ב 08:14

המסלול של רותם: מהערבה דרך הנקרות למכתש

המסלול פורסם ביום 17/12/2008 ועולה היום לראש האתר 31/10/2014 - יום השנה ה-13 למותו של רותם שני.

24

פטרשני

05 בנובמבר 2014 ב 07:39

המסלול של רותם: מהערבה דרך הנקרות למכתש רמון

לעופר תודה רבה -עדיין מחכים לביקור אורה ופטר

25

davidgilmor1

07 בנובמבר 2014 ב 10:00

מסלול מומלץ לאוהבי המדבר

כדאי מאוד ללמוד קצת על תרבות הנבטים לפני היציאה כדי להבין מה ההם עשו שם

26

Ogash Ofer

07 בנובמבר 2014 ב 16:50

המסלול של רותם: מהערבה דרך הנקרות למכתש רמון

פטרשני כתב/ה:
" לעופר תודה רבה -עדיין מחכים לביקור אורה ופטר "
אני אכן חייב לבוא לבקר! שבת שלום ולהתראות, עופר

27

Ogash Ofer

07 בנובמבר 2014 ב 16:55

מסלול "המשך" לתצפית של הר כיפה


עלה היום לאתר 7.11.14 - טו' בחשון מסלול טיול נוסף להר כיפה ונחל עשוש.

במצפור של הר כיפה הוא לזכרו של רותם שני.

קישור למסלול טיול הר כיפה ונחל עשוש

28

rogel-y

09 בנובמבר 2014 ב 16:24

שלום - האם המסלול עביר לפורסטר וטריוס?

תודה

29

Ogash Ofer

09 בנובמבר 2014 ב 18:46

שלום - האם המסלול עביר לפורסטר וטריוס?

rogel-y כתב/ה:
""
לרכבים ללא הילוך כוח יהיה קושי במדרגה של נקרות. עם פורסטר אנו עולים את מעלה דקלים - אבל דרוש נהג עם ניסיון. אם תעשו את המסלול הפוך - יהיה לכם קל יותר כי את המעלות הקשים תפגשו בירידה. וכרגיל מומלץ רכב עם הילוך כוח בשיירה וציוד גרירה - חובה!

30

rogel-y

14 בפברואר 2015 ב 23:54

מסלול יפה עם קטעים אתגריים

היום עשינו את המסלול, בין המשתתפים יונדאי טוסון שהגיע שלמה לנקודת הסיום וגרנד ויטרות
מסלול מומלץ

31

Ogash Ofer

24 בפברואר 2015 ב 20:10

מסלול יפה עם קטעים אתגריים

rogel-y כתב/ה:
"היום עשינו את המסלול, בין המשתתפים יונדאי טוסון שהגיע שלמה לנקודת הסיום וגרנד ויטרות
מסלול מומלץ
"
תענוג :)

32

בםבם

08 בנובמבר 2015 ב 14:04

המסלול של רותם: מהערבה דרך הנקרות למכתש רמון

מישהו יודע מה מצב המסלול בימים אלו אחרי השיטפונות ?
האם עביר ?

33

Ogash Ofer

09 בנובמבר 2015 ב 07:02

המסלול של רותם: מהערבה דרך הנקרות למכתש רמון

בםבם כתב/ה:
" מישהו יודע מה מצב המסלול בימים אלו אחרי השיטפונות ?
האם עביר ? "
לא צריכה להיות בעייה מיוחדת. זה מסלול שחווה שיטפונות מידי שנה ועובר זאת בהצלחה. סע כמה ימים לאחר השיטפון ואפילו תפגוש כבר קוליסים טובים בערוצי הנחל.

34

בםבם

09 בנובמבר 2015 ב 15:40

תודה

תודה על תשובתך המהירה, העדכן מצב מסלול לאחר הטיול :)

35

בםבם

15 בנובמבר 2015 ב 11:14

מסלול טיול מהערבה דרך הנקרות למכתש רמון

טיילתי את המסלול בסופה''ש האחרון ,סה''כ זורם ללא קשיים מיוחדים.
קצת איבדתי את הדרך כשיצאתי לכוון צופר אז חתכתי דרך הכביש עד למואה והמשכתי לפי סיפור הדרך משם.

הערה : השילוט לנחל מסור נראה רק לבאים מצפון .