יום שישי של סוף החגים האשליה שעם ישראל התעייף מלטייל ונח מתנפצת כבר בתחנת הדלק במצפה רמון, המתדלק בטרוף ובלחץ, חנייה אין והמנועים נוהמים.
נחל נקרות – יופי מדברי קלסי, אולי שם לא יהיו שיירות בכל זאת יש מדרגות, סלעים חום קיצוני.. ושוב העם הזה אוהב לעבוד קשה בלטייל ולנוח.. רק מתקרבים
למעלה דקלים ושיירה יוצאת משם עם פנים מחויכות.
מאת: טוביה רינדה
05/10/10
אבל היה לנו מזל שבכל מקום שהיה חשש ''לפקק תנועה'' הדרך פנויה.. זאת אומרת שצריך לרדת בזהירות עוד מדרגה וכולם עשו זאת, מי בניסיון רב ומי בפעם הראשונה.
ואלו שעולים מהערבה להר כאלה נימוסים, מפנים דרך ממתינים – מי יתן ויהי כך גם בכבישים.
שלל הצבעים של חומים ואדומים וסגולים וירוקים מביט אלינו משכבות הסלעים, יפה! שקט מלא הוד, הרהור על קטנות האדם מול המראות.
החום קופח והאמיצים בג'יפ הפתוח לא בהכרח נהנים ממשבי הרוח... החמה
וכאילו לא די בכך בחלק מהדרך יש פודרה של אדמה..
מתוככי המיזוג המפנק של שנות האלפיים אני מעריץ אותם שבעתיים.
ואז פגשנו את מצד נקרות והבור ואת נקודות התצפית מהן חייל עתיק ישמור
פעם עברה כאן דרך הבשמים.. כל שיירה עם מאות גמלים.
וכמו שריד קטן לעבר כמעט כשנפרדנו מהנחל עדר של כמה עשרות אותנו עבר
ואט אט הרמזים של התקרבות לערבה מתרבים.. הרכסים נמוכים יותר, האפיק רחב יותר ומופיעים גם עצים. נכון – הגזעים החרבים של אלו שיבשו כנראה כבר לא יחזרו אבל שיטות נאות גזרה ומצילות לנו יחכו.
שלום לך נחל יקר - בטח נחזור בחורף כשתשמיע קול של שיטפון ועד אז
אוהבים אותך המון..
קדימה צפונה- למדבר העיר, לרעש ולצפצופים ולטרדות למכביר..
6 תגובות
1
gidinissan
05 באוקטובר 2010 ב 13:13
שאלה
האם המסלול של נחל נקרות מתאים לפאג'רו קינג לא ממוגן כשזו הנסיעה הראשונה של הנהג בשטח?
2
it27
05 באוקטובר 2010 ב 16:26
שום מסלול לא מומלץ לפג'ארו קינג לא ממוגן
חוץ משבילי קק"ל
3
gidinissan
05 באוקטובר 2010 ב 17:17
שאלה
אני שואל שאלה רצינית- למה צריך לענות בציניות? אני מביא איתי חבר לטיול ורוצה לדעת שהוא יוכל לסיים אותו בשלום.
4
אורח/ת
05 באוקטובר 2010 ב 18:25
לא עונים בציניות
אל תעיז לנסוע במסלול הזה עם רכב לא ממוגן- אולי אתה רוצה להיגרר משם עם אגן שמן מנוע שבור או שתשבור את הגיר רצוי מאוד שיהיה מוגבה.
5
עדי וייזל
05 באוקטובר 2010 ב 20:00
רכב שטח לא ממוגן
אני אנסה לתת לך תשובה מספקת - קינג ידוע כרכב שטח מעולה, עם זאת הוא ידוע גם כרכב נמוך במיוחד.לאור גובהו, ולא רק לרכבים נמוכים, מומלץ ביותר למגן אותו במקומות הרגישים.המסלול הספציפי הזה מלא בסלעים שיכולים בקלות לגרום לנזק לרכב אך לא צריך להפריז בחששות - אם נוסעים ונזהרים במיוחד, אפשר לסיים אותו ללא נזקים - יש לקחת בחשון שזה סיכון גדול ובטח אם המדובר בנהג ללא ניסיון נהיגה בשטח.
6
אורח/ת
07 באוקטובר 2010 ב 06:27
הייתה חוויה אדירה
תגובות