טיול מועדון טריוס לבקעת בית שאן והגלבוע, 31.3.2012

הצלחנו לתפוס שבת אביבית אמיתית, דקה לפני שחום הקיץ נפל עלינו והצהיב את הטבע ולצאת עם חבורה גדולה של ג'יפוני טריוס לטיול בעמק בית שאן ובגלבוע.
הדריך: עופר אדר

בפאתי בית שאן נכנסנו לשטח, ואחרי מספר דקות התגלה מולנו תל בית שאן מזווית לא שגרתית – במבט מצפון - במלוא הדרו, ירוק ומפואר. למרגלותיו זרם נחל חרוד, ובצדי הדרך עמדו פרות מלחכות עשב, מרוצות מכל השפע שסביב.
השבת היתה די חמה, אבל השטח עוד לא התייבש לגמרי. עצרנו לארוחת בוקר בגשר הבזלת ולפני האוכל, עלינו על גשר הפלדה, תחתיו שצף וקצף הנחל בשני מפלים מרשימים.

המשכנו בנסיעה עד לתל ישמעאל, שם הצטיידנו בפנסים שהאירו את דרכינו לאורך מחילותיו החשוכות של המוצב הנטוש. אחרי הליכה קצרה יצאנו לאור בשדה ירוק ויפהפה, המצלמות נשלפו והנצחנו את עצמנו בימים האחרונים שהמקום הזה ירוק.
המשכנו ונסענו לאורך השדות החקלאים של עמק הירדן, חצינו את הכביש ועלינו לתצפית מכוכב הירדן. משם ירדנו לאורך נחל יששכר, חצינו את רמת צבאים, והגענו לארוחת צהרים מאוחרת בגשר הקנטרה.
קצת לפני שהתפזרנו, נשאר לנו התבלין של היום -  הגלבוע. התחלנו לטפס על ההר, והרגשנו שאנחנו חוזרים לצידו החורפי של האביב. נסענו בשבילים שבתוך החורש, ראינו את הרקפות האחרונות פורחות, כשאט-אט מתגלה לעינינו הנוף המרהיב של עמק יזרעאל. כמו שטיח צבעוני של שדות ירוקים, בריכות דגים ואדמה חומה, הנוף הזה ליווה אותנו בדרכנו לתצפית בהר שאול.
חתן וכלה מקומיים בבגדי כלולות, הצטלמו שם מול הנוף. התרגשנו מהמראה המרהיב, אבל גם קצת בשבילם, סיום מוצלח ליום מהנה.